דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הסיפור שלך או איך ממתגים מאמן, מטפל אלטרנטיבי, תכשיטנית, מאפרת, סטייליסטית? 

מאת    [ 12/10/2009 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 2188 פעמים ]

מה הסיפור שלך? או איך ממתגים מאמן/ מטפל אלטרנטיבי/תכשיטנית/ מאפרת/סטייליסטית?


בקשה טלפונית שכיחה המגיעה למשרדנו היא בעלי מקצועות עצמאיים (את חלקם מניתי למעלה) המעוניינים למתג את עצמם כמובילים בתחום מומחיותם ולקדם את העסק שלהם. והיה ובעל העסק צלח את שלב "מה הסיפור שלך?", כלומר בידיו מוצר מרגש/מעניין/חדשני/ זול במיוחד/יקר במיוחד, אותו הוא רוצה לשווק ולגבות בקמפיין יחסי ציבור, בדרך כלל בשל מגבלות תקציביות הוא לא יכול לאפשר לעצמו בשלב זה להתחייב לתשלום ריטיינר לאורך זמן לכן הוא נדרש לפתרון נקודתי- פרוייקטלי.


בדיוק עבור לקוחות אלה הרכבנו חבילות יחסי ציבור- על פי פרויקט ניתנות להתאמה לצרכים הנקודתיים של הלקוח לדוגמא, חבילה הכוללת כתיבת קומוניקט, משלוח דוגמאות מוצרים לעיתונאים רלוונטיים ומעקב לייזום פרסומים. תחילת עבודה משותפת מותנת בקיומו של מוצר/שירות עם אמירה חדשה לקהל היעד שלו, תמונות מצוינות ואפשר לצאת לדרך.


היתרון בחבילה מעין זו: אין התחייבות לטווח ארוך ובעל העסק יכול ל"חוש על בשרו" איך זה עובד באמת.


החיסרון? בניגוד לעבודת יחסי ציבור מתמשכת, כאן לא נבנה מותג לאורך זמן ומבסס את מקומו בתודעת הלקוחות, בתהליך ממוקד וממושך. זאת טעימה קטנה. שכן כפי שאני רואה זאת, יחסי ציבור אינם מתמצים באיטם בעיתון בלבד.


כיצד יכול בעל עסק לפעול למען הפצת המותג שלו ותחום המומחיות שלו:


 1. מה הסיפור שלך? זה השלב הבסיסי למיתוג שלך כמותג מוביל בתחום המומחיות. אז מה באמת סיפור המותג שלך? מוצר/שירות מעניין, שיטה מקורית, טרנד חדש, עשייה למען הקהילה, פתרון לבעיה שכיחה או המצאה חסכונית? בשלב זה מושקעת חשיבה יצירתית שמטרתה מציאת הסיפור.


2. מי הקהל שלך? זה למעשה יכול להיות חלק מהסיפור שלך למשל מאפרת המתמחה באיפור חולות סרטן, מאמנת העוסקת בפיתוח חשיבה יצירתית, עורך דין המתמחה בתביעות ייצוגיות של צרכנים ועוד.


 3. שיתופי פעולה היוצרים מוצר חדש- למשל מאמנת ומדריכה בתנועה שחברו לסדנא חוויתית משולבת ויצרו מוצר חדש המתאים ללקוחות עסקיים ופרטיים כאחד.


 4. כתיבת בלוג- פעם היה אתר. היום יש בלוג. יותר זול. יותר פשוט לתפעול. על מנת להפיץ תורתך ברבים אתה יכול להשתמש בפלטפורמה קיימת (קפה דה מארקר, תפוז ועוד) או להקים את הבלוג הפרטי שלך.


 5. מדיה חברתית- רבות דובר ועוד ידובר על מדיה חברתית ותרומתה לתהליך מיתוג אישי- עסקי. אציין מספר אפשרויות לשימוש יעיל במדיה להפצת המותג שלך: מענה לבלוגים אחרים בתחום יקדם את הבלוג שלך, הרחבת רשימת אנשי הקשר ויצירת פלטפורמה לפרסום חינם של המוצר שלך.


 6. ניהול פורום בתחום העיסוק- זאת המלצה שנשמעת במרחבי הרשת כאחד המהלכים החשובים למיתוג אישי כמומחה בתחומך . נשמע הגיוני. אבל אני חייבת לסייג ולומר שמניסיונם האישי של אנשי מקצוע בתחומים שונים שהתנסו בניהול פורום- לא בהכרח.


 7. ספר- על מנת לבסס את תחום המומחיות שלך ולהנחיל את משנתך ברבים, אתה יכול לכתוב ספר. אפשר לאגד את הפוסטים והמאמרים שפרסמת בנושא, לא צריך לרוץ ישר ולחפש מוציא לאור אפשר גם להוציא מהדורה אינטרנטית ולהפיץ אותה דרך הבלוג שלך ואנשי הקשר.

שרון בג ליבוביץ'
ברית המילה
יחסי ציבור .קופירייטינג. מיתוג.
www.brithamila.com
http://brithamila.com/blogi/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב