דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שחזור קבצים והצלת נתונים פגומים מהדיסק 

מאת    [ 11/10/2009 ]

מילים במאמר: 360   [ נצפה 4877 פעמים ]

תהליך שחזור קבצים, המכונה גם שחזור מידע או נתונים מקובץ, מתייחס לחילוץ, שחזור והצלחה של קבצים פגומים שניזוקו כתוצאה מכשל כלשהו. שחזור הנתונים מתבצע הן מכוננים קשיחים, מערכי RAID, קלטות אחסון, שחזור כרטיסי זכרון, תקליטורי CD או תקליטורי DVD. שחזור קובץ נדרש לעתים קרובות כאשר התוכנה פגומה פיזית, או כאשר מערכת הקבצים פגומה מבחינה לוגית. רצוי להעיף מבט על התרחישים השונים אשר עשויים לגרום לכדי אובדן של מידע או קבצים. מקרים אלה מצרכים הערכות מוקדמת כדוגמת גיבוי המידע. גיבוי של מידע וקבצים חשובים תאפשר למשתמשי הקצה להיערך מבעוד מועד למקרה של תקלה במערכת הקבצים הדורשת שחזור קבצים או מידע חיוני.



נושאים הקשורים לשחזור קבצים


כל אחד מהנושאים הבאים מצריך שיטות טיפול שונות. בהקשר זה, חשוב להקדיש זמן ומחשבה לגילוי ואבחון הבעיה הספציפית, כדי לאתר את שיטת השחזור המתאימה ביותר לטיפול במצב.




    • בעיה ראשונה: כישלון מערכת ההפעלה. זהו הנושא השכיח ביותר הדורש שחזור קבצים ונתונים. לרוב, זה קורה בדיסק או במחיצה אחת ממנו. המטרה העיקרית לטיפול בסיטואציה זו היא קבלת הנתונים באמצעות שחזור מערכת הקבצים. על-ידי פעולה זו, ניתן יהיה להעתיק ולחלץ את כל הקבצים הדרושים על גבי דיסק תקין. לעתים קרובות, תקליטור חיצוני משמש לאחסון הקבצים המשוחזרים בתהליך.

    • בעיה שנייה: כישלון דיסק. זו בעיה רצינית, כי היא כוללת כשל בדיסק הקשיח, מחיצות הדיסק או מערכת הקבצים. הבעיה מתחילה כאשר הנתונים כבר לא קריאים. ניתן לבצע שחזור דיסק קשיח בהצלחה, בהתאם למקרה הספציפי ופרטי הבעיה. הפתרונות, בדרך כלל, כוללות גם דרך לתקן את מערכת הקבצים על ידי שימוש בטבלת המחיצות שבדיסק. טכניקות שחזור דיסק קשיח נוספות כוללות גם שימוש בתוכנת שחזור או לחילופין, החלפת החומרה.

    • בעיה שלישית: כישלון קובץ אחזור. בעיה זו כוללת קבצים שנמחקו בטעות מתוך אמצעי האחסון או ההתקן. מקרה זה כולל תהליכים מסובכים, בהתאם לאופי הייחודי של הבעיה.


שחזור קבצים - סיכום


אלה שלושת המקרים העיקריים הדורשים תהליכי שחזור קבצים או שחזור מידע מקצועיים. חשוב ללמוד על יסודות התהליך על מנת ליישם את הפתרון הנכון ביותר עבור כל תרחיש. אתרי מידע שונים העוסקים בנושא שחזור מידע ושחזור קבצים יכולים לספק עבורכם מידע רב בנושא זה. יחד עם זאת, אנו מדגישים כי חשוב שתפנו לחברות שחזור מידע מקצועיות שידעו לטפל בחומר הרגיש בצורה המקצועית והיסודית ביותר, כדי להגיע לתוצאות מושלמות ככל שניתן.

למידע נוסף בקרו באתר של חברת טיק טק המספקת שירותי שחזור דיסק קשיח, שחזור קבצים ותהליכי שחזור מידע.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב