דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי מעז לצאת נגד גוגל? 

מאת    [ 11/10/2009 ]

מילים במאמר: 429   [ נצפה 2472 פעמים ]

גוגל שולטת ברשת האינטרנט. שלטון ללא מצרים. בתנאים כאלה, לא ברור אם מישהו יכול להרשות לעצמו לצאת נגד גוגל, אלא אם כן מלכתחילה הוא במצב שאין לו מה להפסיד.
במצב נורמאלי, ביקורת חריפה על גוגל כמוה כנסיון התאבדות ברשת. הרי גוגל תמיד תוכל לבוא חשבון עם מבקריה ולהכניס אותם להסגר רשתי. אפילו המאמר הזה במובנים מסויימים עלול ליפול בקטגוריה הזו, במיוחד אם כותבת המאמר תעז להפוך אותו לסדרת כתבות שיש בהן אלמנטים חדשותיים, או אלמנטים שעשויים לפגוע במוניטין של גוגל ולכרסם בו.
למה שמישהו יכתוב נגד גוגל? קודם כל כי גוגל לא מושלמת. כוח עצום בידיים הוא מתכון בטוח לצרות. נכו שהמוטו של גוגל הוא להמנע מרוע, אבל להתרחק מרוע זה לא תמיד ערובה לעשיית טוב. גוגל, למשל, לא חוסכת מאמצים בעשיית טוב לעצמה.
כך, למשל, באופן די מוזר, גוגל החליטה שהיא אוסרת על שימוש בסימן מוכר במודעות adwords, מודעות גוגל או מה שאנחנו רגילים להתייחס אליו כאל "קישורים ממומנים". אני כותבת "באופן די מוזר" כי זה, אולי, הגיוני לחסום את האפשרות בפני גורמים שונים לעשות שימוש בשמות המתחרים שלהם כדי לקדם את עצמם. אבל אפילו זה לא בטוח. 
נניח שפפסי קולה היהת מנצחת את קוקה קולה בתביעת דיבה ומחליטה שכחלק מהאסטרטגיה השיווקית שלה היא תעשה הכל כדי להביא זאת לידיעת הציבור כולל באמצעות קמפיין של מודעות אדוורדס - האם היא היתה יכולה לצאת בקמפיין פרסומי כזה? הנה קמפיין וירטואלי בגוגל שכותרתו: פפסי ניצחה את קוקה קולה, ומתחתיו המודעה: קוקה קולה תשלם לה 3 מיליון דולר. לכתבה המלאה על תביעת הדיבה,כנסו! - קרוב לודאי שגוגל לא תאפשר את הצגת המודעה למרות שהיא תעסוק בהפניית גולשים לידיעה חדשותית לגיטימית (כאן מוצג נוסח המודעה רק לצורך הדגמה ואין המדובר בידיעה אמיתית או מודעה אמיתית).
גם אם חברה תרצה "להכריז תחרות" אונליין על מתחרה - היא לא תוכל לעשות זאת כנראה.
זה נראה מופרך, אבל אפילו את השימוש במילים "גוגל", "בגוגל", "לגוגל" - גוגל אסרה לעשות במודעות אדוורדס. אם אתם חברת קידום אתרים שמתמחה בקידום אתרים בגוגל - לא תוכלו לפרסם זאת ברשת תוך השימוש במילה "בגוגל". לעומת זאת גוגל רשאית לעשות שימוש במילים "שלה" שהפכו להיות "בבעלותה" המלאה כדי לקדם כל עניין ונושא הקשור בגוגל.
זה סוג של טירוף מערכות. אבל הוא קיים מזה זמן מה ברשת. שימו לב, שבכל חיפוש ברשת עם המילים גוגל, בגוגל, לגוגל וכד', המודעות המוצגות בקישורים הממומנים ובהן מופיעות מילות המפתח הללו הן מודעות של גוגל עצמה.
אם זה לא ראוי לביקורת - אז מה כן?
האם זה לא לגיטימי לכתוב בגוגל מודעה ובה המילים - "קופירייטינג מקדם בגוגל"? האם מדובר בשימוש בסימן מסחרי כפי שגוגל מתיימרת לטעון? לי זה נשמע כמו בדיחה גרועה ואני מעזה לכתוב את זה כאן, כי הגיע הזמן לעשות סדר גם בגוגל ובחרויות העצומות שהיא נוטלת לעצמה, בשעה שהיא מגבילה אותנו.
שרה טיקטינסקי - עורכת ובעלת הבלוג אבני שפה - בלוג על קופירייטינג ובעלת אתר האינטרנט תיקשורים יחסי ציבור



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב