דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך כותבים מאמר שיווקי? כתיבת מאמר הלכה למעשה 

מאת    [ 11/10/2009 ]

מילים במאמר: 524   [ נצפה 4184 פעמים ]

במאמר הקודם שלי דיברתי על השלבים של לפני כתיבת המאמר - מה צריך כדי לכתוב, למה לכתוב וכדומה. אם לא קראת אותו עדיין, עדיף לקרוא אותו קודם ולחזור למאמר הזה.

במאמר הזה אני אדבר על שלבי הכתיבה הלכה למעשה.

ובכן, שלבי הכתיבה הם : בחירת נושא, ארגון המידע הדרוש למאמר, כתיבה, שכתוב ועריכה, ופרסום המאמר.

שלבי כתיבת המאמר

א. בחירת נושא - כמובן שהמאמר צריך להיות רלוונטי לתחום העסק שלנו, היות ומטרתנו להצטייר כמומחים בתחום. כדאי לבחור בנושא אשר לדעתנו מעניין את הלקוחות הפונטציאליים שלנו. טיפים זה נושא מצויין, הסבר טכני זה נושא מצויין ועוד, לדוגמא : 5 טיפים שימושיים ליצירת תנועה לאתר (קידום אתרים), כיצד לבחור מעצב פנים (עיצוב פנים), 3 שאלות שכדאי לשאול את רואה החשבון שלנו (ראיית חשבון), כיצד לגבות את האוטלוק (תמיכה טכנית), כיצד לכתוב מאמר שיווקי (אימון שיווקי לעסקים ;) וכדומה.

ב. ארגון המידע הדרוש למאמר - אם ברשותך כל הידע הדרוש לכתיבת המאמר, מצבך מצויין. בשלב הזה עליך לרשום בראשי פרקים את הנושאים שיכללו במאמר. אם כל הידע הדרוש לכתיבת המאמר איננו ברשותך עדיין, זה הזמן לצאת לאינטרנט ולחפש מידע נוסף. אם החלק שהתייחס לכך שאין לך את כל הידע הדרוש לכתיבת המאמר בנושא שבחרת - נשמע לך מוזר, זה הזמן לשתף אותך בסוד קטן - כדי לכתוב מאמר, אתה לא חייב להיות זה שיודע וגם לא צריך להמציא משהו חדש. אם אתה רק מסכם את החומר זה בסדר גמור. לדעת להפריד בין עיקר לטפל זו תכונה מוערכת מאוד באינטרנט, ובהחלט יש מקום למאמרים שמרכזים חומר ממספר מקומות ומגישים את מה שחשוב באמת.

ג. שלב הכתיבה - לעבור על הנושאים ולהתחיל לכתוב. המלצתי היא - להתעלם בשלב הזה מהניסוח, ופשוט "לשפוך" את כל מה שאנחנו יודעים על הנושא. הרבה יותר קל למחוק מה שמיותר, מאשר להוסיף דברים שחסר. בשלב הזה - פשוט להוריד הכל לכתב. אם השלב הזה קשה, הצעתי היא - לקחת נגן MP3 בעל יכולת הקלטה (או כל טייפ מנהלים), לדבר על הנושא ולהקליט את עצמנו. אחר כך, פשוט נקשיב למה שהקלטנו ונכתוב את זה מילה במילה.

ד. שכתוב ועריכה - אחרי שהכל נכתב, זה השלב שבו אנחנו מסדרים, משכתבים, מנסחים מחדש, מוחקים מה שלא צריך, מסדרים את הטקסט בסדר הגיוני, סופרים מילים לוודא שהמאמר לא ארוך מדי ולא קצר מדי (בסביבות 300-400 מילים זה בסדר גמור. לשם הפרופורציה, במאמר הזה יש קצת יותר מ-500), והגהה, ו...

ה. וזהו. המאמר מוכן.

עכשיו, עומדות בפנינו 2 אפשרויות - או להעלות את המאמר כפי שהוא לאינטרנט, או לשלוח את המאמר לכמה חברים, ולשאול אותם מה הם חושבים על המאמר.
לעין שלא השתתפה בתהליך הכתיבה, יותר קל למצוא שגיאות כתיב (מה לעשות, ככה זה...).

מה שחשוב לזכור בשלב הזה הוא, שבסופו של דבר זה המאמר שלנו. הדעות של החברים הם רק המלצות או דעות שלהם ספציפית, ועלינו לבחור איך להתייחס לכל דעה או עצה בנפרד - להתעלם או ליישם. רק מי שכתב את המאמר יודע מה רצה לומר, איך רצה לומר ואיזה רושם רצה ליצור, ולכן חשוב לזכור שעצות החברים הן עצות בלבד.
זהו. אם תבחר ליישם את העצות שכתבתי פה, אני מבטיח שגם אתה תהפוך מאחד שלא יודע לכתוב מאמרים, לכותב מאמרים נפלא.

לטיפים שיווקיים נוספים, ולעצות בנושא שיווק העסק באינטרנט, תוכל למצוא מידע נוסף אצלי באתר, ואף להירשם בחינם ולקבל טיפים בנושא שיווק העסק. כל הפרטים למטה -->
יניב לב ארי
יניב לב ארי - אימון שיווקי לעסקים
מאמן שיווקי, מאמן עסקי ויועץ שיווקי
רוצה לקבל טיפים בנושא שיווק לעסק?
http://www.yanivlevari.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב