דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיסות לחול, מי מפחד מהן? 

מאת    [ 11/10/2009 ]

מילים במאמר: 514   [ נצפה 3241 פעמים ]

מהם החששות לקראת טיסות לחו"ל ואיך מתגברים עליהם?

פקקת העורקים - חשש אחד שהוא מוצדק נוגע לאנשים שמצויים בסיכון לפקקת או לקרישיות יתר של הדם. כדי להביס את החשש הזה אפשר להיבדק בדיקה רפואית מיוחדת לכך. טוב יעשה הנוסע, בייחוד אם הוא חושב שהוא בסיכון כזה, אם בעת הטיסה יקום ויתהלך בכל שעתיים, ישתה הרבה מים ופחות אלכוהול, וייקח אספירין לפני הטיסה.

אווירונאוטיקה - חשש אחר נוגע למסתורין שאנשים מייחסים למצב של להיות בשמיים. ובכן, הטכנולוגיה של התעופה היא בת עשרות שנים והיא מושתתת על חוקים פיזיקליים מוכחים. מטוסים טסים בשמיים בבטחה, נקודה. המטוסים גם נבדקים לפני טיסות לחו"ל והם לא יוצאים לשמיים בלי דלק.

בכביש יותר מסוכן - תאונות תעופה הן נדירות, אבל המעט שהיו, כולל נחיתות חירום, עשו המון רעש והסיפורים אודותיהן התפרסמו מאוד. גם הסרטים שנעשו כביכול בהשראת התאונות האלה מפחידים נורא, כי הם בז'אנר של סרטי אימה. לעומת זה, תאונות דרכים בכבישים שקורות המון, למרבה הצער, אינן תופסות את אותו המקום בתודעה. הן חלק מחדשות אפרוריות ויומיומיות וכאילו אינן דרמטיות.

עוד מקור לחרדה הוא מן הדקות הראשונות של טיסות לחו"ל והדקות האחרונות כולל הנחיתה. אמנם אכן נדרשת מיומנות כדי להסתדר בשמיים בדקות האלה אבל האנשים המוסמכים להטיס טיסות לחו"ל הם טייסים מיומנים ומנוסים. להלן ההסברים.

טיסות לחו"ל – מיהו הטייס?

מאחר שטיסות לחו"ל מוטסות על ידי טייסים חשוב לדעת משהו על בעלי המקצוע הזה שמסיעים אתכם לשם ובחזרה. רוב הטייסים אשר מועסקים בחברות תעופה ישראליות הם מי שעברו קורס טייס בצה"ל. אלה התקבלו לקורס לאחר מיון קפדני, ואת זה כולם יודעים. לבד מזה 85% מן המתקבלים נושרים מן הקורס במהלך שלוש שנות הקורס. קורס טייס בצה"ל כולל לימודים רבים ולכן מקנה לבוגריו תואר ראשון. הלימודים כוללים תעופה מן ההיבטים המדעיים של מתמטיקה ופיזיקה, וכמובן הטייסים לעתיד לומדים ומתנסים במיומנויות הטסה. אחרי הקורס הזה הם מתחייבים לשרת תשע שנים בקבע – וזה בדיוק מה שמקנה את המיומנות והניסיון הדרושים לטייס אזרחי בחברת תעופה שעיסוקה הוא טיסות לחו"ל. הוא כבר טס מספיק ויודע היטב את רזי התעופה.

הטייסים עוברים בדיקות רפואיות תקופתיות במכון רפואי שמוסמך על ידי מנהל התעופה. אלה בדיקות כשירות מיוחדות לטייסים והן מתייחסות לכשרים הגופניים והשכליים הנדרשים מטייסים.

תקינות מטוסים

ענף התעופה בישראל נמצא תחת פיקוח של משרד התחבורה ורשות התעופה האזרחית. כמו כן, ישראל חברה בארגון בינלאומי לתעופה אזרחית. שם הארגון הוא ICAO והוא קובע תקנים וחובות מקיפים לכל הרכיבים בענף התעופה, הטכניים והתפעוליים. זה כולל כללים הנוגעים לתקינותם של מטוסים ומתקני תעופה, כשירותם של עובדים בענף, טייסים ופקחי טיסה, ואף הנהגת מבדקים דו שנתיים לחידוש הרישיון. בארץ יש רק שלושים מכונים מוסמכים, מכוני בדק,  המבטיחים את תקינותם של המטוסים המובילים טיסות לחו"ל.

ביטחון טיסות לחו"ל

ענף התעופה הישראלי ידוע ברמת האבטחה שלו. התקנים בישראל הם מחמירים מאוד. הדבר ניכר בבדיקות המקיפות בנמל התעופה ובעובדה שאנשי אבטחה מישראל נשלחים לנמלי תעופה בכל העולם – כדי להבטיח את שלומן של טיסות לחו"ל ונוסעיהן. ואי אפשר בלי קצת סטטיסטיקה: טיסות לחו"ל לוקחות עמן כעשרה מיליון איש בכל שנה ושנה ומחזירות אותם לארץ.

דניאל מרקס היא כותבת תוכן של אל על - חברת התעופה של ישראל. למידע נוסף אודות טיסות לחו"ל הכנסו לאתר אל על - טיסות לחו"ל.
למידע אודות טיסות של הרגע האחרון הכנסו לאתר אל על ספונטני.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב