דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאמן אישי - איך למצוא אחד ואיך לבחור את האחד המתאים 

מאת    [ 09/10/2009 ]

מילים במאמר: 481   [ נצפה 3849 פעמים ]

אחרי ששקלת והחלטת האם מאמן מתאים לך, ואיזה סוג של מאמן כדאי לך לבחור, יש למצוא כזה.
הדרך המקובלת ביותר למצוא מאמן היא בהמלצות מאנשים שכבר התאמנו או שמכירים מישהו. אך זו אינה הדרך היחידה.
יש באינטרנט כמה וכמה אינדקסים של מאמנים, ובתי הספר הגדולים לאימון מתחזקים רשימות בוגרים. חיפוש באחד מאלו או אפילו במנועי החיפוש הרגילים יניב כמה וכמה תוצאות מרשימות אלו, כמו גם אתרי בית של מאמנים עצמאיים רבים.
בעת החיפוש השתדלי להיות ממוקדת. חיפוש 'מאמן אישי זוגיות צפון' יניב תוצאות הרבה יותר רלוונטיות מאשר 'אימון לזוגיות'

בחירת מאמן
הקוד האתי של פדרציית המאמנים העולמים קובע שעל כל מאמן להמליץ לפונים אליו לבדוק גם מאמנים אחרים. רוב המאמנים בארץ אינם חברים בפדרציה ואינם מקיימים זאת, אבל זהו עדיין רעיון טוב עבורך. בדוק כמה אפשרויות לפני שתחליט. אין צורך להגזים. בחירה בין 2-3 מאמנים אמורה להספיק.

בדוק האם הרקע, ההתמחות וההכשרה של המאמן מתאימים לך ולנושא שעליו תרצה להתאמן. קשה לבקש ממאמן הפניה לממליצים, מכיוון שהמאמן מחויב בשמירה על פרטיות וסודיות המתאמנים שלו. אבל אפשר תמיד לנסות. בדוק האם המאמן הזה נחשב סמכות בתחומו. מה רמת הניסיון שלו? כמו בכל תחום עיסוק אחר, חיפוש בגוגל עשוי להניב שפע של מידע על האדם לגביו אתה מתעניין.

בקש מהמאמנים שאתה מדבר איתם להסביר לך את תהליך האימון שלהם, ומדוע לדעתם הוא מתאים לפתרון הבעיה שלך. אל תצפה להתחייבות חד משמעית להצלחה - היא תלויה בך לא פחות מאשר במאמן. אבל אתה בהחלט רשאי לצפות לכך שמאמן יהיה מסוגל לתאר דרך ברורה להשיג הצלחה כזו.

שאלת המחיר
אין מחיר קבוע לאימון. בהכללה, טווח המחירים דומה לזה הנהוג בשירותים אישיים דומים כגון פסיכולוגיה, טיפולים גופניים שונים, ראיית חשבון ועריכת דין. הסיבה לכך היא שעצמאים הרוצים לכלכל את עצמם נאלצים להציב רף מינימאלי כלשהו של מחירים, שאם לא כן, ירעבו.

מאמן מתחיל ולא מנוסה עשוי לקחת כל מחיר שהוא. מאמן מנוסה יותר צפוי לגבות לפחות 200 ש"ח לשעה, ומחירים המגיעים עד 500 ש"ח לשעה אינם נדירים כלל. בחו"ל טווח המחירים גבוה יותר, כ-200$ לשעה. גם בארץ יש מאמנים מומחים להם ביקוש רב והם נוקבים את שכרם כרצונם.

יהיה אשר יהיה המחיר, אתה רשאי לנסות להתמקח כמו עם כל נותן שירות אחר. בהכללה גסה, מאמנים אינם מצטיינים במכירות ובמו"מ. הנטייה הטבעית שלהם לאמפתיה והזדהות עם הזולת מחלישה את אחיזתם בעמדה שלהם. מצד שני, אין זו בהכרח אסטרטגיה טובה למחוץ במו"מ ולהעליב את האישה שאתה רוצה שתעזור לך לשנות את חייך. אתה רשאי לצפות לתמורה גדולה, אבל גם לשלם מחיר הוגן.

ואם מדברים על מחיר - קח בחשבון שאימון הוא אחת ההשקעות המשתלמות ביותר שתוכל למצוא. מאחר וההשפעות החיוביות של האימון מתמשכות קדימה לאורך כל חיי המתאמן, ההשקעה הראשונית מתגמדת ומתבטלת מול התועלת. אם אינך מאמין לי, הצץ בבלוג שלי בו אני מדגים כיצד אפילו תועלת אפסית לכאורה מצטברת לערך משמעותי.

לכן, כשאתה בא לשפוט את עלות האימון, התייחס לכך כאל השקעה, והצב את העלות הזו אל מול התועלת הצפויה, ובהשוואה לדרכים אחרות בהן יכולת להשתמש באותו הסכום.

אימון הוא חוויה מלהיבה, מרעננת, משנה חיים. בהצלחה!
רוצה לדעת עוד על בחירת המאמןהאישי שלך? הירשם לתפוצת הניוזלטר שלי ותקבל מייד וללא תשלום מידע עדכני ומעניין בנושאי אימון, ניהול ומה שביניהם.
הירשם כעת וקבל גם את "אימון ברבע שעה" ואת "איך לבחור את המאמן שלך" - שני פרסומים מועילים שלא תמצא בשום מקום אחר

שמעיה דוד הוא מאמן אישי וניהולי מוסמך (MCI/EMCI), מלמד ומדריך מאמנים בקורסי אימון, מפתח כלי אימון והכשרה למאמנים ולמנהלים בתחומים מקצועיים ועסקיים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב