דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בנימה אופטימית זו 

מאת    [ 25/09/2006 ]

מילים במאמר: 977   [ נצפה 4189 פעמים ]

ובנימה אופטימית זו.... ?מסקנות ממלחמה.

החלטה על הפסקת אש היא בהחלט התחלה של ניצוץ תקווה לתקופה חדשה. השאלה הגדולה היא אלו הבטחות צפונות בתקופה זו? איפה אנחנו באמת עומדים בסופה של המלחמה הכול כך מיותרת הזו?

אם המלחמה נגמרה ואם לא עדיין יש צורך בבחינה מחודשת של המצב בו העסק שלכם נמצא. יש צורך עכשיו יותר מתמיד לבנות אסטרטגיה מפורטת של השנה הקרובה כי תקופת המלחמה לצערי בהחלט שיבשה מס' מהלכים או תכנונים שלא ייצאו לפועל מכורח הנסיבות.
גם אם הפסקת האש היא מצב זמני ונראה שעדיין דבר לא בטוח חובה לפעול מיידית ליציאה ממצב הסכנה בו אנו נמצאים אני מגדירה מצב סכנה כמצב של חוסר וודאות, ירידה בפרודקשן, פחות כניסה של לקוחות והאטה מסוימת בקצב. אם נתקלתם באחד הסימפטומים הללו עליכם לבצע מס' צעדים:

השלב הראשון בתור התחלה הוא לדעת שדבר לא אבוד והקלישאה "ירידה לצורך עלייה" מעולם לא התאימה יותר...

ועכשיו אפרט:

צעד מס' 1.

בחינת מצב והערכת נזקים - לא מחייב שנזקים יהיו מסוג הדברים הקרובים לפשיטת רגל גם האטה בקצב היא נזק לעסק עליכם לדעת לאבחן את כל השינויים מהזעירים ועד הגדולים אשר צצו בעסק שלכם מרגע פרוץ המלחמה.

תוך כדי בחינת הנזקים ערכו רשימה של לפני ואחרי. כן, גם אם זה נשמע לכם מוזר זו הדרך היחידה לאבחן את המצב כדי להיות מסוגלים למצוא את הפיתרון האופטימאלי לשם כך.
הרשימה צריכה להיות בנויה מהקריטריונים הבאים:

סה"כ מכירות לפני המלחמה - סה"כ מכירות תוך כדי
סה"כ כניסת לקוחות לפני - סה"כ תוך כדי
סה"כ כניסת מזומנים לפני - סה"כ תוך כדי
סה"כ עבודה עם ספקים לפני - סה"כ תוך כדי

וכן הלאה כל גורם אשר קשור להתנהלות העסק צריך להיות מנותח.
בכול אחד מהסעיפים הנ"ל אני מתייחסת כמובן גם לתקופה העכשווית.

ברגע שכל הנתונים מונחים לפניכם תוכלו להכין מערכת צעדים מפורטת עבור כל תחום בנפרד ובמידת הצורך אף להעמיד לכל תחום טרמינל אשר יטפל ספציפית באותו נושא וכך תוך תקופה קצרה ביותר תוכלו לחזור לקצב הרגיל ולהדביק את כול הפערים שנוצרו.

במידה וסה"כ המכירות בעסק שלכם התחיל לדעוך הצעד הראשון אשר עליכם לבצע הוא לדאוג לפרסום!
פרסום בעסק הוא אבן יסוד ואין דבר חשוב ממנו אך יש לדעת לנהלו נכון כי בהרבה מקרים הוא נורא יקר אך מאוד לא אפקטיבי. מומחים ממני ניתחו ובדקו וגילו שכל עסק צריך להקצות מינימום 14% מההכנסות של העסק לפרסום לא שקל פחות ולא שקל יותר אך בלי פרסום עסק לא מתקדם לעולם.

רגע לפני הפרסום עליכם להתכונן לספק את המוצר האיכותי שלכם אשר אותו אתם מפרסמים ולשם כך עליכם לדאוג שהמוצר אותו אתם מציעים יהיה בוודאות באיכות הגבוהה ביותר מכיוון שזו מעין יציאה מחדש אל השוק וחשוב מאוד לצאת על רגל ימין. גם אם לאורך המלחמה עדיין מכרתם התייחסו אל תקופה זו כאל תקופה חדשה והציעו ללקוחות את השינוי בגישה ובחשיבה זו הזדמנות להציג את המוצר שלכם מחדש באווירה אופטימית יותר ומחודשת.



נראה לכם כאילו הלקוחות קצת "רדומים"?

זה הזמן לחדש את הקשר עם כל הלקוחות מעבר, הווה ועתיד ועליכם להוציא מכתב אישי אשר ייתן תזכורת לכולם לגבי השירות והמוצר אותו אתם מציעים. חידוש הקשר הכרחי ביותר על מנת להיות שם ולהזכיר שממשיכים למרות הכול ולהתייחס אל התקופה כתחילתה של תקופה פורה וטובה יותר.

תזרים המזומנים "נתקע"?

כן, נורא מפחיד לבצע הוצאות בעסק במצב של מלחמה לעולם אין לדעת מה ילד יום וחוסר הוודאות טיפה מעכב לכן יש צורך בתכנון מחדש . ערכו מאזן של כל המזומנים שנשארו לכם אחרי כול התשלומים ההכרחיים בלבד(שכירות, משכורות וכו') וכוונו את כל הפעילות העסקית להגדלת הרווחים רק אחרי שתכפילו את הסכום שהיה לכם במצב הסכנה תוכלו לחזור ולהוציא כספים על הדברים אשר רצויים על מנת לשפר את יעילות ואיכות העבודה.



מצב של סכנה מוטל בדרך כלל כאשר מצב פעולה של חירום נמשך הרבה זמן. מצב מלחמה הוא מצב חירום מאחר ודברים כמעט לא זזים בגלל אי הודאות.
באופן כללי ישנה נוסחא מצוינת ליישום במצב של סכנה והיא מחולקת למס' שלבים ונכונה לכל שלב.

נוסחת הסכנה היא:

עקפו הרגלים ושגרות
במצב של סכנה עליכם מיד לשנות את הדרך בה התנהלתם עד היום. עליכם לזכור שדרך זו היא כבר לא יעילה והיא זו שבגינה אתם נמצאים במצב סכנה זה. משהו כנראה כבר לא עובד כמקודם ולכן יש צורך בשינוי עליכם להתמקד ולחשוב על דרך חדשה ושונה אשר תוביל אותכם להצלחה.

לדוגמא: אם עד היום שמרתם על קשר עם לקוחות באמצעות המייל עברו למכתב אישי. כל פעולה משנה גם מבחינה אנרגטית. חשוב מאוד לא להתעכב על דרכים לא יעילות ולהתמקד רק בפעילות אשר תביא תוצאות חיוביות.

טפלו בסיטואציה ובכל סכנה- לאחר עריכת התכנית אשר נתנה לכם את תמונת המצב לגבי העסק עליכם לגשת לכל תחום ולמצוא עבורו את הפיתרון האופטימאלי אשר יוציא אותכם ממצב סכנה באותו איזור. (אם בתחום הכספים למצוא פיתרון כגון חיסכון, הקפאת הוצאות מיותרות וכו')

הטילו על עצמכם מצב "סכנה"- כן. החליטו כבר במחשבה שאתם נמצאים כרגע במצב עדין אשר לא מאפשר פיזור דעת ודאגו לכך שכל פעולה תהיה מחושבת היטב כדי שלא תיפגע עליכם לנקוט במשנה זהירות עד ליציאה מוחלטת ממצב עדין זה.

הכניסו את האתיקה האישית שלכם על פי תקן - פעולות לא מוצלחות אשר יכולות להביא את העסק למצב סכנה נובעות לעיתים מחוסר שיקול דעת ומפעולות לא אתיות שלכם כמנהלים כן, גם הוצאת כספים ממקום שאין זו חריגה מאתיקה. הכוונה בהכנסת האתיקה על פי תקן היא לא שאתם פושעים מסוכנים אלא פשוט שצריך במצב של סכנה לעשות אך ורק את מה שנכון להוצאת העסק מהמצב הנ"ל. כל פעולה שלא קשורה היא חריגה מאתיקה ולכך הכוונה.

ארגנו מחדש את העסק - זכרו תמיד שבכל פעם שאתם נתקלים בירידה או במצב מסוכן עליכם להכין תכנית עבודה מדויקת אשר בתור התחלה תוציא אותכם מהמצב הזה ובשלב שני תראה לכם איך אתם לא חוזרים למצב הסכנה בעתיד החשוב ביותר הוא להסיק את המסקנות הנדרשות.

התקופה העומדת בפתח בהחלט מעלה המון סימני שאלה אך ברגע שאתם בתור מנהלים לוקחים אחריות מלאה ודואגים לעבוד לפי תוכנית עבודה מסודרת הכוללת לוחות זמנים ומשמעת אין ספק ולו לרגע שאתם בדרך למעלה ובגדול.
עם הפנים קדימה זכרו תמיד שנחישות והתמדה זו הנוסחא להצלחה וגם אם המלחמה עיכבה ולו בקצת את הצמיחה אחרי השתלטות על המצב הדרך למעלה סלולה לבטח.

מבוסס על עבודותיו של ל.רון הבארד


יעל לוטן היא מנכ"ל חברת יחסי הציבור המובילה לוטן תדמיות בע"מ.
www.lotan.org.il
www.PuReComm.org.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב