דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד למנוע נשירת שיער או התקרחות? 

מאת    [ 07/10/2009 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 4772 פעמים ]

מניעת נשירת שיער יכולה להיות קלה אם אתה יודע מה הגורם לנשירה. יחד עם זאת, חשוב לציין כי ישנם גורמים רבים העלולים לגרום לאובדן שיער והתקרחות. כמה מהסיבות הללו כוללות למשל חוסר בברזל, חוסר בחלבון, מתח, השפעה של תרופות ועוד. עוד יצוין, כי במידה ונשירת שהיער נובעת גורמי גנטיקה אז אין הרבה שאתה יכול לעשות למניעת הנשירה. עם זאת, שים לב שאתה יכול לנקוט בצעדים כדי לשמור על השיער שיש לך.


דפוס ההתקרחות הזכרית משפיע על גברים רבים ועשוי להיות מקושר ישירות לטסטוסטרון הנקרא DHT. ישנם צעדים שניתן לנקוט על מנת לווסת את רמות ה-DHT בגוף שלך. ישנם טיפולים טבעיים בהם ניתן להשתמש כדי להפחית את כמות DHT, לדוגמא: תוספי תזונה המכילים סרפד, דקל ננסי ורוזמרין, עשויים להפחית באופן טבעי את רמות ה-DHT.


יש גם קשרים תזונתיים ככל הנראה, אשר עשויים להשפיע על נשירת השיער. למעשה, נשירת שיער שכיחה יותר בעולם המערבי. השיער עשוי חלבונים, ולכן יש הטוענים כי יש צורך בשמירה על תזונה נכונה כדי לשמור על השיער. משמעות הדבר היא שתזונה נכונה ומאוזנת, המורכבת מכל הויטמינים והמינרלים הדרושים לך, עשויה לתרום למניעת נשירה או התקרחות. פעילות גופנית גם היא פרט חשוב מאוד במניעת הנשירה, שכן הפעילות הגופית תורמת לזרימת מחזור הדם בגוף ואל הקרקפת.


אנשים צמחוניים פעמים רבות יחוו נשירת שיער, כי הם לא מקבלים מספיק חלבונים בתזונה שלהם. הגוף יפסיק לייצר חלבון בצורה של השיער, מאחר וחלבון זה נחוץ במקומות אחרים בגוף. השיער עלול לנשור ואז במהירות אתה עשוי לגלות כי השיער שלך נושר מהשורשים.


כמו כן, תרופות רבות הדורשות מרשם רופא עשויות לגרום לתופעה של נשירת שיער זמנית. אם רק התחלת ליטול תרופה חדשה ושמת לב כי שיערך מתחיל לנשור, קרוב לוודאי שהסיבה לכך היא התרופה עצמה. עליך לדבר עם הרופא שרשם לך את אותה תרופה. תרופות לדילול הדם, טיפול בדלקת פרקים, אקנה ובעיות לב עשויות גם כן לגרום לאובדן שיער זמנית.


נשים עלול להיתקל בנשירת שיער זמנית לאחר הלידה. הסיבה לכך נעוצה לרוב ברמות ברזל נמוכות בדם. ניתן לטפל בבעיה זו על ידי נטילת תוספת ברזל. נשירת שיער יכולה להיגרם גם על ידי בלוטת התריס, וזה יכול להיות במהירות קבועה עם תרופות. בעיות בריאות אחרות כגון חום גבוה או דלקות כתוצאה מניתוח עלולות גם הן לגרום לנשירת שיער זמנית. נשירת שיער יכולה להתרחש עד כחודש לאחר שחווים חום גבוה אם כי במקרה זה, זה יפסיק באופן טבעי.


בעוד שלא ניתן למנוע את מרבית הסיבות הללו לנשירת שיער או התקרחות, ניתן להבטיח מניעה של סוגים אחרים של אובדן שיער באמצעות תזונה נכונה, תוספי ויטמינים (במקרה הצורך) ופעילות גופנית. עבור אלה שדפוס ההתקרחות הגברית שלהם נעוץ בגנטיקה של המשפחה שלהם, ייתכן שתוכלו למנוע את נשירת השיער על ידי נטילת תוספות טבעיות לייצור ירידה ב-DHT או באמצעות טיפול בתרופות כגון מינוקסי או פרופסיה למניעת נשירת שיער או התקרחות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב