דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טבע השפעת- מחלות חורף בראיית הרפואה הטבעית 

מאת    [ 05/10/2009 ]

מילים במאמר: 492   [ נצפה 2304 פעמים ]

המילה "שפעת" הופכת מפחידה מחורף לחורף כשאנו מתוודעים כל שנה לזן "חדש" של המחלה אשר מאיים להפיל אותנו למשכב ולהפוך את העונה הקרה לסיוט. לא עוזרים אמצעי התקשורת אשר מעצימים את הדרמה בתחזיות ודיווחים שונים מרחבי העולם על קורבנות שנוספו לסטטיסטיקה עקב המחלה.
בתקופה זו במיוחד, אנו עדים לפאניקת שפעת החזירים אשר מצטיירת כנגיף קטלני במיוחד (אשר לפי תחזיות משרד הבריאות אין הוא מסוכן יותר וקטלני מזני שפעת אחרים).
בתי המרקחת מתמלאים בתרופות אשר אמורות לסייע לנו בהתמודדות עם שפעת אך בספק אם מדובר ביותר מהקלת התסמינים בלבד.
נשמע מסובך נכון? אז איך מתמודדים עם שפעת- לרפואה הסינית פיתרונים...

גם לפני אלפי שנים חלו אנשים במחלות חורף והצליחו להתמודד איתן יפה ולרפא אותן. הסינים לא הכירו את מציאות הוירוסים והחיידקים שעל פיה פועלת הרפואה המערבית אך הצליחו ועדיין מצליחים לקצר משך המחלה ולרפא אותה באחוזי הצלחה גבוהים. להלן הראייה הסינית על מחלות חורף ושפעת:

הרפואה הסינית מושתתת על מושג הנקרא "צ'י"- אנרגיה שזורמת בגוף, מפעילה את המערכות ואחראית על תפקודם של האיברים הפנימיים, בשפה פשוטה- בריאות הגוף תלויה בכמות הצ'י ובזרימה החלקה שלו.
ישנם מספר סוגי צ'י ואחד מסוגי הצ'י המעניינים ביותר נקרא "ווי צ'י"- הצ'י החיסוני. מדובר באנרגיה הזורמת בין העור לשרירים (אזור אשר נקרא "השכבה החיצונית של הגוף") ותפקידה הוא לחמם את השרירים ובעיקר לשלוט על פתיחת וסגירת נקבוביות העור לשם הגנה על הגוף מפני מחוללי מחלה חיצוניים. כשהגוף נמצא בתנאי אקלים קשים המאיימים לחדור אליו, הצ'י החיסוני סוגר את נקבוביות העור ומונע חדירת מחוללי המחלה אליו.
אותם גורמי אקלים (שישה במספר) אשר עלולים לחדור אל הגוף ולגרום מחלה נקראו בפי הסינים "רוחות רעות". המפחיד והמאיים ביותר הוא רוח- רוח אמיתית, ממנה פחדו הסינים ביותר. טיבה של הרוח הוא לחבור לקור או לחום, לחדור דרך נקבוביות העור ולהתיישב באזור בין העור לשרירים, לחסום את זרימת האנרגיה החיסונית- ווי צ'י ולהתבטא במה שאנחנו קוראים "מחלות חורף" וביניהן השפעת עם סימפטומים כמו שיעול, אף נוזל או סתום, חום גבוה, כאבי צוואר ושרירים וחולשה כללית.
המחלה תישאר זמן מה בשכבה החיצונית בין העור לשרירים ואז או שתחלוף מעצמה או שתחדור לפנים הגוף ותגרום לתופעות קשות יותר כמו דלקת ריאות ועוד.
קורה שאצל חולים מסוימים המחלה עוברת אך לא מתנקה לחלוטין, הדבר נקרא "שאריות מחולל מחלה". מטופלים אלה מתלוננים שלאחר ההחלמה מהשפעת (או ההתקררות) נשארו להם ליחה או שיעול טורדני שלא עובר- גם בזה אפשר לטפל.
העיקרון הטיפולי בשפעת ומחלות חורף הוא "שחרור חיצון"- הוצאת מחוללי המחלה (כמו רוח וקור או רוח וחום) החוצה ממקום מושבה בין העור לשרירים והחזרת הזרימה התקינה של הווי 'צי- הצ'י החיסוני. הטיפול מתבצע בעיקר בעזרת אקופונקטורה- דיקור במחטים, והוא מזרז את ההחלמה מהשפעת ומקצר את זמן המחלה. כמו כן, הטיפול מוודא שלא יישארו שאריות כפי שציינתי קודם ויגרמו לתופעות אחרי ההחלמה.
הטיפול בדיקור בשפעת הוא יעיל מאוד ומומלץ להתחילו מוקדם ככל האפשר עם הופעת הסימפטומים. חשוב לזכור כי שפעת היא שפעת ואין זה משנה מאיזה "סוג"- עופות, חזירים וכו'.

בשורה התחתונה- לא חייבים לסבול משפעת ולסבול ימי מחלה רבים, ניתן לטפל ולצאת מהשפעת במהירות ויחסית בקלות.
כל שנותר לי הוא לאחל לכולכם בריאות טובה וחורף חם ונעים...
יוסף הרשקוביץ- רפואה משלימה אינטגרטיבית
מומחה לטיפול בכאב ומחלות מערכת הנשימה והעכול
050-7369236
http://josh4322.wix.com/yosefhershkovitz



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב