דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יחסי ציבור - לדבר עם הלקוחות זה חשוב 

מאת    [ 05/10/2009 ]

מילים במאמר: 502   [ נצפה 2519 פעמים ]

יחסי ציבור - לדבר עם הלקוחות זה חשוב


 


כיום, יחסי ציבור הוא אחד התחומים הקריטיים ביותר להצלחת עסק. לא פעם ההבדל היחידי בין שני עסקים מתחרים אשר אחד מהם משגשג והשני נאבק לשרוד הוא שהעסק הראשון החליט להעסיק משרד יחסי ציבור.


גיבוי יחצ"ני מאפשר לעסק ליצור עניין בציבור הרחב, להגדיל את מאגר הלקוחות, לקיים עמו מערכת יחסים המבוססת על קשרי גומלין וכמובן גם ליצור מיצוב ותדמית חיובית של העסק, שירותיו ומוצריו בעיני הציבור.


אין ספק אם כן, כי יחסי ציבור חשובים ביותר בתפקוד היום יומי של העסק. אולם בדיקה מהירה מגלה כי בארץ פועלים מאות משרדי יחסי ציבור. באיזה משרד לבחור? מהם ההבדלים בין המשרדים השונים? האם כדאי לבחור במשרד יחסי ציבור גדול ומקושר, או אולי עדיף משרד קטן, משפחתי ואינטימי? האם משרד ידוע אך יקר למדי שווה את ההשקעה לעומת משרד צנוע ומפורסם פחות של יחסי ציבור? בשורות הבאות ננסה לענות על שאלות אלו וכך לסייע לבעל העסק לבחור משרד יחסי ציבור.


 


 


יחסי ציבור - קודם כל, מה בעצם אתה צריך?


 


האמת היא שבדומה לתחומים אחרים, גם בתחום כמו משרדי יחסי ציבור לגודל המשרד ויוקרתו קיימת משמעות, אולם קיימים גורמים אחרים אשר הינם רלוונטיים יותר לתהליך בחירת משרד יחסי ציבור, כמו מהם צרכי בעל העסק, ומהם תחומי ההתמחות של המשרד הנבחר.


בראש ובראשונה מומלץ לבעל העסק לשאול את עצמו מספר שאלות חשובות, אשר בהתאם לתשובותיו שלו עליו לבחור במשרד יח"צ


 אשר מתמחה בנקודות הרלוונטיות ביותר של העסק. בין היתר חשוב להגדיר בדיוק את מומחיות העסק - מכירת מוצרים? סיפוק שירותים שונים? טכנולוגיה? עבודת יד? מזון או אמנות? חשוב גם לשאול מי הוא קהל היעד של העסק - מבוגרים? ילדות? תלמידי תיכון או פנסיונרים? ומהי מטרת מנגנון יחסי הציבור שעומד להיות מופעל - האם מטרתו היא גיוס לקוחות? גיוס משקיעים? מציאת שותפים? במילים אחרות - לפני הקמת מערך יחסי ציבור, על בעל העסק להיות מודע למטרותיו שלו. רק אז תתאפשר בחירת משרד יחסי ציבור מתאים.


 


 


יחסי ציבור - מאות משרדים, כולם מוצלחים, כולם מקצועיים... אבל רק אחד מתאים לך.


 


כאמור, בארץ קיימים מאות משרדי יחסי ציבור, כולם מעסיקים את מיטב אנשי יחסי הציבור שבארץ, כולם מקושרים למאות אמצעי תקשורת ואישי מפתח, אולם רק אחד מהם יהיה זה אשר מתאים לך במיוחד. זאת מאחר וכמו בני אדם, לכל משרד יחסי ציבור תכונות שונות. כל אחד מהם מתמחה בקהלי יעד שונים וממוקצע באופן שונה של תקשורת עם הציבור.


על בעל העסק לבחור במשד יחסי ציבור אשר תואם במיוחד את פרופיל העסק וקהל היעד שלו, ובזה שמסוגל להגיע לקהל הרלוונטי, באמצעים הרלוונטיים ביותר.


כך למשל על בעל עסק המתמחה במתן שירותי קייטרינג מומלץ לבחור במשרד יח"צ אשר מסוגל להגיע למבוגרים באמצעים מסורתיים יותר כעיתונות או טלוויזיה. לעומת זאת, בעל עסק אשר משווק משחקי מחשב בוודאי יעדיף לבחור במשרד אשר מתמחה בהגעה לקהל צעיר של ילדים ובני נוער באמצעים מודרניים יותר, כמדיומים ממוחשבים ומגזינים לנוער. בחירת משרד יחסי ציבור המבוססת על מציאת הקשר בין צרכי בעל העסק להתמחויות המשרד יוצרת מתכון בטוח להצלחה ולקיום מנגון יחסי ציבור אפקטיבי ויעיל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב