דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ריהוט משרדי ארגונומי 

מאת    [ 04/10/2009 ]

מילים במאמר: 543   [ נצפה 4004 פעמים ]

 

ריהוט משרדי ארגונומי

 

לא פעם כאשר ניגשים לבחור ריהוט משרדי נתקלים במושג ארגונומי אשר מוזכר לגבי כל מיני מוצרים. מה היא בכלל ארגונומיה? ואיך עניין זה יכול להשפיע על הקנייה? ארגונומיה היא מילה מיוונית שמשמעה הנדסת אנוש. המדע הזה עוסק בחפיפה וביחסי הגומלין שבין האדם לבין סביבתו, למוצרים איתם הוא בא במגע.

המחקר בנושא זה התפתחת במאה העשרים, עת בה ניתן דגש על החשיבות של אינטראקציה בריאה בין עובד לסביבת העבודה שלו. חוסר ההתייחסות לאופן שבו אנשים עובדים הביא לחולאים רבים, פיזיים ומנטאליים. מטרת הארגונומיה בתחום של ריהוט משרדי היא למצוא פתרונות של נוחות ויעילות בין העובד למוצרים איתם הוא בא במגע.

 

מה יכול להבטיח ריהוט משרדי ארגונומי?

 

ודאי שלא כל חנות שמוכרת ריהוט משרדי ארגונומי, היא אכן "עומדת מאחורי" ההבטחות בשלטים. ארגונומיה צריכה להימדד אינדיבידואלית. לכל אדם מבנה גוף אחד, הרגלים שונים. אחד גבוה, שני נמוך, זה שמן, וזו שמאלית. לכל עובד גישה לחפצים שונים במהלך יום העבודה: אם זה מחשב, עכבר, מכונת צילום והדפסה, תיוק מסמכים וכיוצא בזה. כשניגשים לבחור ריהוט משרדי ארגונומי הדבר הכי משמעותי הוא: מי זקוק לציוד הזה, ועל פי זה להתאים את הקנייה. מחקרים מראים שבמקומות עבודה אשר הותאמו בהם כלי ריהוט ועזרים ארגונומיים ירדו באופן ניכר תופעות הקשורות לנזקי גוף בעבודה. פחות התלוננו על כאבי פרקים משימוש לא טוב בעכבר ומקלדת, פחות החסירו ימי עבודה בגלל צוואר תפוס כתוצאה מישיבה על כסא לא נוח מול מסך מחשב. 

הארגונומיה יוצרת פתרונות בחפצים השונים כך שיותאמו לסביבת העבודה: כסא מנהלים מותאם למבנה הגוף, מתכוונן ובעל ידיות הזזה, כסאות בעלי אפשרות לשינוי גובה, בעלי זווית השומרת על הקימור הטבעי של הגב, וגם שולחנות הלוקחים בחשבון את האופן בו מניחים את האמות עליהם ואת הצורה שבה יושבים מולם. אלו הן רק חלק מהדוגמאות אותן ניתן ליישם בעזרת ריהוט משרדי ארגונומי.

 

ריהוט משרדי אגרונומי – השקעה משתלמת

 

ריהוט משרדי אינו תמיד זול, אבל ההשקעה בריהוט ארגונומי (כמו שהומחש בדוגמאות) יכול לפתור הרבה בעיות. סביבת עבודה בה לעובד נוח היא גם מקום שיהיה לו טוב יותר לשוב אליה. ירשמו פחות תלונות על כאבים מעבודה סטטית שהיא פועל יוצא של עבודה משרדית ויספרו פחות נזקים מתמשכים שיכולים להוות בעיה בעתיד.

מכאן שהארגונומיה שומרת על האינטרסים של כולם: גם של בעל עסק וגם של עובדים. יותר ויותר אנשים עובדים במשרדים, והסימפטומים של בעיות וכאבים הקשורים לאופן העבודה והשימוש בחפצים רק יעלו בעתיד. השקעה בריהוט משרדי ארגונומי היא הבטחה שמדובר בהשקעה לטווח ארוך. כדאי כמובן לוודא בזמן הרכישה כי הציוד אותו מעוניינים לרכוש אכן עומד בדרישות של הרוכש, וכן מספק תו תקן או אחריות. לא מספיק לומר "ארגונומי" כדי שאכן ציוד או ריהוט משרדי יהיה יעיל ונוח לשימוש.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב