דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי יכול להעסיק עובד זר? 

מאת    [ 04/10/2009 ]

מילים במאמר: 423   [ נצפה 2866 פעמים ]

 

אישור להעסקת עובד זר ניתן לאדם שאינו מסוגל לתפקד באופן עצמאי ונזקק לעזרה של אדם אחר על מנת לתפקד באופן בסיסי ולבצע מטלות ביום יום. מי שמבקש סיוע של עובד זר סיעודי הוא אדם או משפחה, שבה אחד מבני המשפחה בעל מוגבלות מסוימת, בין אם מדובר בנכות קבועה של ילד או אדם בוגר ובין אם מדובר בקשיש או במגבלה המצריכים עזרה לתקופה מסוימת אחרי ניתוח או תאונה.

במידה ואדם חש כי הוא זקוק לסיוע רצוף או סיוע של כמה ימים או שעות בשבוע, עליו להגיש בקשה רשמית ולמלא טפסים בהם תפורט סוג המגבלה. מי שהגדיר את תנאי הזכות להעסקת עובדים זרים סיעודיים ונותן את האישורים, הוא הביטוח הלאומי וישנן שתי קבוצות עיקריות שיכולות לקבל אישור כזה.

קבוצה ראשונה היא אנשים אשר הגיעו לגיל פרישה, אצל נשים גיל 64 לערך ואצל גברים גיל 67 לערך וקבוצה שנייה היא נכים המוכרים על ידי הביטוח הלאומי ואז גיל המבקש אינו רלוונטי.

לקשישים שמצאו עצמם נזקקים לעזרה סיעודית, בין אם צמודה ובין אם לא, בדרך כלל עומדות שתי אפשרויות, העסקת עובד זר סיעודי או בית אבות.

מכיוון שבתי אבות היום מעניקים שירותים סיעודיים, אדם השוהה בבית אבות אינו זכאי גם לעובד זר סיעודי. אישור העסקת עובד זר סיעודי יינתן רק לאדם המתגורר בבית פרטי או בקהילה מסוימת. מכיוון שדיור מוגן נחשב לקהילה על ידי הביטוח הלאומי, אדם המתגורר בדיור כזה יכול להיות מועמד להעסקת עובד זר סיעודי.

כל בקשה ומקרה נבדקים לגופם. במידה וזוג קשישים מתגוררים יחדיו ונזקקים שניהם לעזרה סיעודית, הביטוח הלאומי יאשר לכל אחד מהם העסקה של עובד זר ולא עובד אחד לשניהם, כל זאת במידה והם עומדים בקריטריונים. ברגע שאדם הגיש בקשה לסיוע סיעודי, עליו לעבור מבחן תלות הנערך על ידי אדם המגיע לביתו, בדרך כלל רופא, אחות או עובדת סוציאלית. במבחן התלות מקבלים ניקוד המורכב מקריטריונים הבודקים עד כמה האדם זקוק לסיוע במטלות היומיומית, כאשר הניקוד המינימלי הנדרש לקבלת אישור העסקה הוא 4.5.

ישנם מספר מקרים חריגים בהם יתאפשר לאדם להעסיק עובד זר סיעודי, גם אם הגיע לניקוד נמוך מ- 4.5 במבחן תלות. קשישים מעל גיל 90 או קשישים המתגוררים לבד, יקבלו היתר גם אם הגיעו לארבע נקודות בלבד. קשישים החולים במחלות סופניות, או קשישים שחזרו לביתם לאחר ניתוח קשה ונמצאים במצב בריאותי המצריך השגחה צמודה יקבלו היתר העסקה, גם אם לא הגיעו לניקוד הדרוש. בדרך כלל אם מדובר בהשגחה לאחר ניתוח או אשפוז, היתר ההעסקה יהיה מוגבל לתקופה של חצי שנה או שנה ובמקרים רבים יינתן אישור לעובד ישראלי ולא עובד זר. מקרים חריגים אחרים שלא מגיעים לניקוד הדרוש, מועברים לוועדה רפואית המחליטה האם להעניק אישור או לא.

 

זקוקים לסיוע סיעודי?
כל המידע בנושאי חיפוש והעסקת עובד זר, מידע בנושאי גיל הזהב וקשישים או , עובד זר לילדים .



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב