דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שרצית לדעת על אימון אירובי בסגנון זומבה 

מאת    [ 02/10/2009 ]

מילים במאמר: 561   [ נצפה 16360 פעמים ]

איך נראה שיעור טיפוסי של זומבה ?
אורך השיעור הוא שעה והוא מתבסס על עקרונות האימון האינטרוולי, במילים אחרות, נע בין עצימות גבוהה לנמוכה. המעברים ביניהם נעשים באמצעות שליטה על קצב המוסיקה.

אנחנו מתחילים בחימום וממשיכים ב-8 עד 10 קומבינציות זומבה בעלי קצב משתנה, המבוססים על צעדי ריקוד בסגנון סלסה, מרנגה, קומביה, קליפסו ואפילו היפ הופ וריקודי בטן. זומבה משלב צעדי ריקוד מסורתיים עם תנועות בסיסיות של תירגול גופני. קל מאד לחזור עליהם כך שכל אחד יכול להשתתף. לקראת הסוף אנחנו עוברים לתרגילי יציבה ומסיימים בתרגילי מתיחות לשחרור השרירים.


מהן התועלות של אימון זומבה ?
זומבה יגרום ללב שלך לעבוד בדופק גבוה (60 עד 80 אחוז מדופק המטרה), ישרוף עבורך בין 500 ל- 800 קלוריות בשיעור וישפר את סבולת הלב- ריאה שלך. התנועות אינן מיקריות והן מתוכננות לעבודה יעילה על שרירי השלד ובמיוחד על הבטן, גב , ישבן ומתניים. לבד מהתועלות הגופניות, זומבה הוא מסיבה ספורטיבית ולא מקהלה דוממת - המוסיקה מלהיבה וכייפית, מה שיגרום לך לחזור הביתה מהשיעור, טעונת אנרגיה גבוהה יותר ממה שהגעת אליו.
יש אנשים המספרים כי המוסיקה מזכירה להם חופשה. זוהי הפוגה מנטלית טובה מהחיים הלחוצים שלנו - זמן לעצמך, משהו שכולנו צריכים אותו.

מה לובשים לשיעור זומבה ?
לבשי בגדים נוחים המתאימים לתירגול גופני, המאפשרים טווח גדול של תנועות ואם אפשר מבדים מנדפי זיעה. הנעליים חייבות להיות נוחות ועם הרבה ריפוד ותמיכה רוחבית כמו שיש בנעליים המיועדות לאירובי- דאנס, אבל גם נעלי הליכה מתאימות.יש להימנע מנעלי ריצה בעלות התמיכה האורכית, המקשות על תנועה מצד לצד ו"מדביקות" אותך לרצפה. אני בפרוש לא ממליצה על רגליים יחפות או גרביים, בגלל התמיכה הפחותה וסכנות הבטיחות. ולסיום, אל תשכחי גם מגבת ןבקבוק מים.

ומה אם לא אוכל ללמוד את הצעדים בזמן קצר ?
אינך חייבת להיות רקדנית מקצועית, אפילו לא בעלת גנים לטינים, כדי להשתתף בשיעור זומבה. הצעדים קלים מאד לחיקוי ופעם שראית את הצעדים הבסיסיים של כל קומבינציה, אני מבטיחה שתקלטי אותם במהירות אפילו אם זה שיעור הזומבה הראשון שלך. השירים חוזרים על עצמם לאורך 8-10 שבועות וכך יש לך הזדמנויות רבות ללמוד את הצעדים על בוריין.
יש אנשים, מאלו שבודקים אפשרות להשתתף בזומבה, האומרים לי מראש שהם חסרי חוש קצב ולכן הם מתביישים בפני משתתפים אחרים בקבוצה שיבחינו בכך. המציאות היא, שהמשתתפים האחרים כל כך עסוקים ומרוכזים בעצמם ובצעדיהם, שאין להם זמן לפזול לצדדים כדי לראות מה אתה עושה.
למרות אלו, החשוב ביותר בשיעור זומבה הוא לזוז ללא הפסקה, ליהנות ולא לקחת את עצמנו ברצינות יתרה. 80% מיעילות האימון מתקבלת משמירה על הדופק ברמה קבועה, לאורך זמן.
בכל מקרה, תמיד תוכלי לפנות אלי, בתחילת השיעור או בסופו ולשאול על צעד כזה או קומבינציה אחרת. זכרי, זומבה נוצר כך שכל אחד יוכל להתאמן.

האם כל שיעורי זומבה זהים ?
ממש לא. החברה ממליצה לשמור על תמהיל של מוסיקה לטינית-70% וכל היתר 30%. רב השירים שאני משתמשת בהם הולחנו בידי מוסיקאי זומבה ונבחרו ע"י בטו-היוצר של זומבה. למרות כל אלו, לא תמצאי שתי מדריכות המנהלות את השיעור באופן זהה. פה המקום להזכיר לך לבדוק, האם המדריכה שלך מורשית מטעם רשת זומבה ולא מתחזה המשתמשת בשם.

יש לי כאבי ברכיים/גב/זרועות/מרפקים וכו', האם אני יכולה להשתתף בשיעור זומבה ?
אנא ידעי אותי אם את סובלת מפציעות או כל מיגבלה פיזית אחרת, העלולה ליצור לך אי נעימות . אפשר להתאים את הצעדים למצבך הגופני. אם לא התאמנת זמן רב, אנא פני לרופא שלך כדי שיחווה דעתו על תחילת הפעילות. קחי הפסקה באמצע השיעור, כאשר את מרגישה שאת צריכה כזו. את לא חייבת להיות תמיד בקצב של הקבוצה. אל תעמיסי על עצמך. אנחנו רוצים שתיהני.



תמר פרס
חלוצת זומבה בישראל ומדריכה מוסמכת
0546666214
tamarperes@hotmail.com
http://www.zumba-t.co.il





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב