דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאמן אישי וסימן שאלה 

מאת    [ 02/10/2009 ]

מילים במאמר: 528   [ נצפה 2304 פעמים ]

‏יום חמישי 03 ספטמבר 2009

מאמן אישי וסימן שאלה


המון פעמים אני שואל את עצמי שאלות. מתוקף היותי מאמן אישי, אני מאמין שזוהי אחת הדרכים הטובות ביותר לפתח את הדמיון, ליצור אפשרויות חדשות ולחולל רעיונות חדשים. באופן לא מפתיע, זהו גם אחד הכלים המשוכללים והמתקדמים ביותר שמחזיק כל מאמן אישי טוב באמתחתו.

לפעמים הדברים הכי לא טריוויאליים, המקרים הכי מוזרים, הנסיבות הכי שטותיות, מביאים אותי לשאול את השאלות הכי מוזרות שיש, ומשם מגיעות התשובות הכי משמעותיות שאני יכול לקבל.

נסו זאת בעצמכם, בפעם הבאה שתיתקלו בבעיה, בפעם הבאה בה תצטרכו לקבל החלטה, במקום למהר לחפש את התשובה...או יותר נכון את התשובה היחידה, שאלו את עצמכם 10 שאלות שהייתם רוצים לקבל עליהן תשובות באותו נושא אשר מעסיק או מטריד אתכם.

מאמן אישי טוב מבלה את מרבית זמן האימון בשאילת שאלות עוצמתיות. אם אתם חושבים שהוא יודע מראש את התשובה על כל שאלה, אתם טועים ובגדול. מאמן אישי מקצועי מודע היטב לעובדה ששאלה שהוא יודע את התשובה לה, היא אינה שאלה טובה.

כשאתם שואלים את עצמכם שאלות שהייתם שמחים לקבל עליהן תשובות, תנו צ'אנס לשקט, אל תפחדו, אל תתנגדו ואל תמהרו, פשוט תתמזגו עם מה שקורה. זה יוביל אתכם למקומות של חקירה, למקומות של תובנה, למקומות של אנרגיה, זה יוביל אתכם לטיול במקומות הכי מסתוריים של העולם.

מאמן אישי יודע, לפעמים פשוט צריך להישאר עם השאלה.

ועכשיו, אני שואל את עצמי: למה אנשים מחפשים את התשובה כל הזמן? למה הם רוצים להבין כל דבר, לדעת כל דבר, לכנות כל דבר בשם, למיין כל דבר. למה הם מוצצים את כל הטעם והיופי של החיים? בשביל מה הם צריכים להגדיר כל דבר?

מישהו פעם אמר לי שהבנה היא פרס תנחומים בחיים. באימון, קורה לי הרבה פעמים שאין לי שמץ של מושג מאיפה הגיחה השאלה שזה עתה שאלתי. בדרך כלל מה שקורה בסוף תהליך של כמה שאלות עוצמתיות, זה שככל שמתקדמים, מגיעים לשאלות הרבה יותר מעניינות, עד שמגיעה שאלה אחת שמשנה לגמרי את פני הדברים.


ושם נוצר "שיפט" חיובי ומעצים באימון. אם תרצו, נקודת ה-G של האימון (G עבור Greatness). כשזה קורה, אותו מאמן אישי, כמו גם המתאמן שלו, חשים בזה מיד. הם לא בדיוק יודעים מה קרה שם ואיך לקרוא לזה במילים, אבל הם הרגישו משהו גדול. זה לרוב קורה כאשר מגיחה שאלה שאין לה שום קשר לרצף הכרונולוגי של אותו מפגש אימון. זה מרגיש כאילו שאינטליגנציה אחרת, חכמה יותר מאיתנו, נכנסה לתמונה ותפסה את הפיקוד.

לשאלות יש עוד תפקיד מרכזי שמשרת נאמנה כל מאמן אישי וכל מתאמן בדרכם למעלה, קוראים לזה הטלת ספק. בכל מקום או בכל היבט של חיינו בו יש לנו סימן קריאה, זה מיד מעלה את החשש לאיזושהי אמונה או פרדיגמה שלנו בנושא. ופה בדיוק צריך להחליף את סימן הקריאה בסימן שאלה גדול. אותו סימן שאלה גדול מטיל ספק באותה אמונה ובוחן עד כמה היא אמיתית, עד כמה היא של המתאמן, עד כמה היא נכונה ולמי היא נכונה, והכי חשוב- איך היא משרתת את המתאמן בדרך להשגת מטרותיו והגשמת חלומותיו. ואז...

במקום הזה נוצר פתח של מודעות, "מישהו למעלה הדליק את האור", המתאמן והמאמן חוצים את "גבול האוטומט", משנים את ברירת המחדל. זהו פתח דרכו יכול מאמן אישי להיכנס ולעצב יחד עם המתאמן אמונות חדשות, אפשרויות חדשות, גישות חדשות, מחשבות חדשות ורגשות חדשים שיביאו לפעולות חדשות. ואלה האחרונות יובילו לתוצאות חדשות!


באהבה ובהערכה :)
יואב זילכה
www.mentorme.co.il
באהבה ובהערכה,



יואב זילכה, מנכ"ל ומנטור ראשי.
___________________________________
Mentor Me
מנטורינג ליצירת שפע והצלחה בחיים ובעסקים

טל: 072-2509699 פקס: 072-2509690
נייד: 054-7929566
דוא"ל: info@mentorme.co.il
http://www.mentorme.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב