דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הזמן היחיד שקיים הוא עכשיו 

מאת    [ 02/10/2009 ]

מילים במאמר: 788   [ נצפה 2209 פעמים ]

‏יום חמישי 20 אוגוסט 2009


הזמן היחיד שקיים הוא עכשיו


האם אי פעם נפגשתם אחד על אחד עם הרגע הזה? האם אי פעם חוויתם הוויה טוטאלית בצורה כזו שבה אין מקום למחשבות, בצורה שבה המוח צלול או אפילו לא קיים וכל מה שאתם מרגישים זה רוח? יכול להיות שרבים מכם זכו לכמה שניות בודדות של חסד, אולי זה קרה לכם כשהסתכלתם על השפע האינסופי של הים או על שקיעה מרהיבה או על הגודל הבלתי נתפס של השמיים בלילה של ירח מלא. מה שבטוח הוא שמדובר בחוויה בלתי רגילה שמרביתנו זוכים לה רק לעתים רחוקות.


האם שאלתם את עצמכם מה קרה שם? כן כן, מה קרה באותו רגע קסום שאפשר לרגע הקסום הזה להיות? מה קרה שם שאפשר לכם לראות את העולם בפעם הראשונה, לראות, להרגיש, לחוות, בלי שום מחשבה שמפריעה ומטרידה אתכם? מה שקרה שם הוא דבר מאוד פשוט, אם כי הוא נחשב נדיר עבור רובנו, מה שקרה שם הוא שפשוט הייתם מודעים ונוכחים ב-100% ברגע הזה, בנקודת ה-עכשיו. המוח שלכם כבה לכמה שניות והייתם במצב של הוויה טהורה.


האם אתם יכולים לשבת או לעמוד ולא לחשוב על כלום? נשמע לכם פשוט? ממש לא! אנשים מתאמנים שנים על גבי שנים בשביל להגיע לאותם רגעים קסומים באופן מכוון ואחר כך הם ממשיכים להתאמן בשביל להאריך את אותם רגעים, שמתחילים במאיות שנייה והופכים לאט לאט לשניות ואח"כ לדקות. האם אתם יכולים להפסיק לחשוב מבלי להירדם? המצב שעליו אני מדבר הוא בעצם מדיטציה, רבים מאמינים שמדיטציה היא איזושהי שיטה או טכניקה. אך לא כך הדבר, מדיטציה היא אותו מצב נכסף שבו המוח מכבה את עצמו ופתאום אתם מרגישים את החיים במלוא עוצמתם. אמנם יש המון שיטות ודרכים להגיע אליה, אך היא בעצמה אינה שיטה. השיטות והדרכים השונות מכונות גם "שערים".


אתם שואלים את עצמכם למה בכלל כדאי לכם להתעניין בזה או לנסות להגיע לאותו מצב? ובכן, התרגול של מדיטציה לא רק מביא אתכם לחיבור בלתי רגיל עם החיים ברמה הכי טבעית ואותנטית שיש, אלא הוא גם מחבר אתכם לאותו חומר אצלכם ואצל כל אחד אחר שהוא בלתי ניתן להריסה. תרגול של מדיטציה מוביל לריכוז, למיקוד, לחיוניות, לשלווה פנימית, לטהרה, ולא פחות חשוב- לביצועים ולתוצאות יוצאות דופן.


כמנטור וכמאמן אישי ועסקי, אני מאמין שמודעות היא שם המשחק, האימון בעיני הוא אמנות תקשורתית שעוסקת בהעלאת רמת המודעות של ה"שחקן" ובפיתוח מיומנויות אישיות ומקצועיות, לשם מימוש עתיד רצוי. זה נכון שתהליך אימון עוסק ברובו בעתיד, אך מודעות, כך אני מאמין, היא המרכיב הסודי בעוגה, שהרבה מאמנים ומרצים לא נותנים לו את הכבוד הראוי לו.


גם בהרצאות שלי וגם במפגשי מנטורינג ובאימונים שאני מעביר אחד על אחד באופן אישי, אני שם דגש גדול מאוד על הנושא של מודעות ואפילו מאפשר למתאמנים שלי לתרגל שיטות שונות של מיקוד ומדיטציה כחלק בלתי נפרד מתהליך המנטורינג. הנושא של מודעות והכוח הבלתי רגיל של הרגע הזה הוא נושא שאני יכול להמשיך לכתוב עליו עוד ועוד במשך שעות ועדיין להיות לא בטוח אם תיארתי את זה כמו שצריך ואם תבינו למה אני מתכוון. אבל זה לא כל כך משנה. וזאת מהסיבה הפשוטה, למילים אין כאן משמעות, הן סתם ניסיונות לתאר את אותן תחושות מדהימות שבלתי ניתנות להסבר ממילא.


בתור מי שמתרגל מדיטציה על בסיס יומיומי, אני יכול להגיד לכם שמדיטציה משנה את כל היום. כשאני משווה יום אחד שבו לא עשיתי מדיטציה מול יום אחד שכן, אני שם לב שהיום כולו השתנה, שכל התנהלות היום הזה הייתה אחרת. בימים שאני כן עושה מדיטציה, אני מסונכרן עם עצמי ועם העולם, אני שלם, זו תחושה מדהימה: אני, ה-עכשיו, החזון, הייעוד שלי, החיים, הטבע והיקום כולו- כולנו ביחד אחד שלם. אני מחובר ישירות עם הבלתי גשמי, עם הנשמה, עם הדבר שהיה, שהוא ושיהיה כאן תמיד גם אחרי שיעברו כמה וכמה דורות אחרי.


אל תשכחו, הזמן היחיד שבאמת קיים הוא אך ורק ה-עכשיו. מה שקורה לכם במוח זה חשיבה כפייתית, אתם ממחזרים מחשבות, בכל רגע צצה מחשבה אחרת על המשך של המוח. כשאתם בעבודה אתם חושבים על הבית ועל המשפחה, כשאתם בארוחה משפחתית אתם חושבים על העבודה. התוצאה היא שאתם לא נמצאים בשום מקום שבו אתם באמת. זה שהגעתם פיזית למקום כלשהו, לא בהכרח אומר שאתם שם. אבל ניתן לשלוט בזה, ניתן להיות מודעים ונוכחים, ניתן לחוש את אותן תחושות שאנשים לוקחים אינספור חומרים כימיים ונוזליים בשביל להגיע אליהן, גם בלי כל "החרא" הזה. אל תחפשו קביעות במקום בו לא תוכלו למצוא אותה! יש כוח, כוח עצום, כוח בלתי רגיל שהוא זמין עבורכם בכל רגע, רובכם פשוט לא מודעים אליו מספיק, אבל הוא כאן וכל אחד יכול לתפוס אותו- כל אחד יכול לתפוס את הרגע הזה!


אז קבלו את הרגע זה, כבדו אותו, תיהנו ממנו, תסחטו את כל המיץ ממנו, תסחטו את כל המיץ של החיים, תוציאו מהחיים האלה כמה שיותר צבע, לשם כך הם נועדו. כי אם אתם עם רגל אחת בעבר והרגל השנייה בעתיד, אתם כנראה משתינים על ההווה שלכם... העבר והעתיד אינם קיימים באמת, זה רק הרגע הזה שקיים, שם קורים דברים, דברים נפלאים!



באהבה ובהערכה :)
יואב זילכה
www.mentorme.co.il
באהבה ובהערכה,



יואב זילכה, מנכ"ל ומנטור ראשי.
___________________________________
Mentor Me
מנטורינג ליצירת שפע והצלחה בחיים ובעסקים

טל: 072-2509699 פקס: 072-2509690
נייד: 054-7929566
דוא"ל: info@mentorme.co.il
http://www.mentorme.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב