דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה זה קואצ'ינג (Coaching)? 

מאת    [ 02/10/2009 ]

מילים במאמר: 609   [ נצפה 4041 פעמים ]

‏יום חמישי 18 יוני 2009

מה זה קואצ'ינג (Coaching)?


קואצ'ינג (Coaching) או בעברית- אימון אישי, הוא דרך חיים שמביאה לביצועים ולתוצאות יוצאות דופן. לתפיסתי, קואצ'ינג זו אמנות תקשורתית העוסקת בהעלאת רמת המודעות של המתאמן ובפיתוח המיומנויות האישיות והמקצועיות שלו, לשם מימוש העתיד הרצוי שלו. הקואצ'ינג (Coaching) הוא חדר כושר למהות האנושית.

לשיטתי, מדובר באמנות הרבה יותר מאשר טכניקה, המאמן האישי הוא אמן הרבה יותר מאשר איש מקצוע.הקואצ'ינג (Coaching) עובד על הפער בין המצוי לרצוי והוא מבוסס על המחויבות המשותפת של המאמן האישי והמתאמן להצלחת האימון.מאמן אישי הוא אדם שיוצר לאנשים מסגרת המכילה את המחויבות וההתלהבות שלהם ומאפשרת להם להשיג את מטרותיהם ולממש את חלומותיהם. המסגרת הזו היא "מגרש האימונים", שם מתרחש הקואצ'ינג- תהליך האימון, בו המאמן שהוא מומחה בניהול דיאלוג של אפשרויות, מוביל את המתאמן או "השחקן" אל מחוז חפצו.המאמן האישי מסייע למתאמן, נותן כיוון, שואל שאלות רבות עוצמה, יוצר הזדמנויות חדשות ופתחים חדשים לפעולה אצל המתאמן.

מה שמאפשר פעולות וביצועים באיכות שונה, הוא ההקשר ממנו הם נובעים. המאמן הוא אמן ביצירת הקשרים חדשים שמאפשרים למתאמן נקודת מבט חדשה, שהוא לא היה יכול לראותה קודם לכם.מאמן גדול נמדד על פי השחקנים הגדולים, שהוא הקשיב מלכתחילה לגדולתם, האמין בגדולתם ואפשר את גדולתם.על פי תורת האימון, המתאמן הוא מומחה בתחומו ותפקידו של המאמן הוא לא לתת לו עצות ולהגיד לו מה לעשות, אלא לאפשר, לסייע, לכוון, למשוך, למתוח, להוביל.

המאמן האישי הוא ממש לא פסיכולוג וגם לא מתיימר להיות כזה. למעשה, הוא גם אינו מתיימר לקחת את פרנסתם של הפסיכולוגים. מאמנים אישיים מקצועיים לא יחששו להפנות אנשים לטיפול פסיכולוגי, כאשר הם רואים את הצורך בכך. פסיכולוגים עוסקים בבעיות של אנשים, מאמנים עובדים עם אנשים שרוצים לשפר את ביצועיהם, כדי להשיג את מטרותיהם בחיים האישיים והמקצועיים, אנשים שרוצים ליצור עתיד שונה ממה שהם חוו עד כה בחייהם.

קואצ'ינג (Coaching) הוא תהליך חוויתי וחיובי, אך גם תהליך המכיל המון עוצמה ורגש. אדם המעוניין לעבור תהליך קואצ'ינג, צריך להיות מוכן להיחשף, להיפגע, לקחת סיכון, להרגיש לפעמים בעננים ולפעמים בקרשים, לנסוע ברכבת הרים, לרקוד עם אי הודאות ובעיקר הוא צריך להיות שם, להיות נוכח, לשחק את המשחק של האימון ושל החיים ולא לצפות בו מהצד.

כשיש כימיה מתאימה בין המאמן האישי למתאמן וכאשר המאמן אפקטיבי ושני הצדדים מחויבים למטרה, הקואצ'ינג (Coaching) מאפשר קרש קפיצה לעתיד טוב יותר, מסלול המראה לפריצות דרך בחיים, למציאות אחרת של מה שאפשרי עבור המתאמן.

קואצ'ינג (Coaching) עוסק בהגדרת עתיד רצוי והדרך להגשמתו. תחום האימון נולד בארה"ב לפני כ-25 שנים (למרות שתעשיית ההתפתחות האישית וחקר ההצלחה החלו עוד הרבה קודם - כעדות לכך, ניתן לעיין בספר "חשוב והתעשר" שנכתב בשנת 1937 ע"י נפוליון היל). בארץ, תחום הקואצ'ינג הוצג לראשונה בשנת 1988 ע"י טל רונן באמצעות חברת Coaching וחדר לשוק בעיקר דרך אנשי עסקים, מנהלים וארגונים. בחמש השנים האחרונות התחום זכה לפריצה אדירה והפך לתעשייה שלמה וענפה.

כיום, הקואצ'ינג (Coaching) נוגע בכל תחומי החיים באמצעות נישות שונות ולאחרונה, נראה כי התחום מתחיל להתבסס ולהתייצב. במסגרת כך, יש דרישה חזקה של מובילי התעשייה ליצירת תהליכי רגולציה בענף. על פי לשכת המאמנים בישראל, מתוך כתבתה של נורית קדוש (2008), בקרוב יוענק "תו תקן" מיוחד למאמנים מקצועיים בלבד. המהלך ישאיר מאחור אלפי ישראלים שהפכו את תחביב הייעוץ למקצוע ולא עברו הכשרה מתאימה.

עפ"י נתוני הלשכה, בארץ פועלים כ-2,000 בוגרי בתי ספר לאימון ועוד 2,000 חובבנים. נוכח היותו של התחום פרוץ, מתכוונת הלשכה להציב תנאים חדשים ומחייבים למעוניינים להיות מאמנים אישיים מוסמכים בחסותה. כיום חברים בלשכה כ-800 מאמנים בכירים בלבד.

יש הטוענים (ובהיגיון) כי משברים כמו זה המתרחש בארץ ובעולם בימים אלה, הם תקופות השיא של המאמנים.נראה כי הקואצ'ינג (Coaching) יחזק את מעמדו בשנים הבאות ויהפוך יותר ויותר מקצועי, זה קצת מזכיר את התהליך שעברה הרפואה האלטרנטיבית מאז לידתה ועד שנכנסה אל תוך הרפואה הקונבנציונאלית לפני מספר שנים. אל לנו לשכוח שגם הפסיכולוגיה בכבודה ובעצמה הייתה פעם במצב דומה...


באהבה ובהערכה :)
יואב זילכה
www.mentorme.co.il
באהבה ובהערכה,



יואב זילכה, מנכ"ל ומנטור ראשי.
___________________________________
Mentor Me
מנטורינג ליצירת שפע והצלחה בחיים ובעסקים

טל: 072-2509699 פקס: 072-2509690
נייד: 054-7929566
דוא"ל: info@mentorme.co.il
http://www.mentorme.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב