דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אל תתנצלו שאתם קיימים 

מאת    [ 29/09/2009 ]

מילים במאמר: 520   [ נצפה 2491 פעמים ]

אל תתנצלו שאתם קיימים

כשאני מסתכלת מסביב אני רואה יותר מדי אנשים שמתנצלים שהם קיימים. הם סוגרים את עצמם בבועות של הסוואה ע"מ להתמזג עם הסביבה כדי שאף אחד לא יבחין חלילה, בקיומם. הם מבטלים את עצמם ולא שואפים לשום הישג כדי שלא לבלוט מעל הסביבה שלהם ואם בכל זאת יהיה להם הישג כלשהו הם ימעיטו בערכו ויסכימו לתת את הקרדיט למישהו אחר.
הם חיים בתחושה שהם לא רוצים להרגיז אף אחד ויעשו הכל כדי לא למשוך תשומת לב.
כשטיילתי לי בטבע אני זוכרת שראיתי כלנית מצויה, מאלה שבימות החורף פורחות, ממלאות שדות שלמים ומנקדות אותם בצבע אדום. הכלנית בלטה במיוחד על רקע הבוץ החום שמסביבה ולא יכולתי שלא להבחין בה. התקרבתי אליה, רכנתי לעברה כדי לראות אותה מקרוב והתפעלתי. היא פרשה לרווחה את כל 6 עלי הכותרת שלה, האבקנים בצבע דיו כחול כהה מילאו את כל החלק הפנימי שלה והיא זהרה בכל עצמתה ובכל יופיה כי זה התפקיד שלה בטבע.

היא לא התנצלה שהיא אדומה, היא לא התנצלה על כך שהיא בולטת ויפה, היא פשוט היתה שם ועשתה את מה שמוטל עליה לעשות, למשוך חרקים, להפיץ זרעים וכדרך אגב גם לקשט את העולם ולהפגין את הייחודיות שלה.
אז אם הטבע לא מתנצל על עצם קיומו ולא מנסה לגמד ולטשטש את ההישגים שלו (ויש לו הרבה כאלה), מדוע אנחנו כבני אדם שגם אנחנו חלק מהטבע כן מטשטשים את עצמנו ומתנצלים על זה שאנחנו קיימים?

אני מניחה שהתנהגות כזאת נובעת מחוויות ילדות לא נעימות שחווינו. חוויות שבהן אזרנו אומץ והראנו לעולם את טבענו האמיתי וחטפנו ביקורת מאנשים בסביבה שלנו.
זה יכול להיות ציור שציירנו מכל הלב, היינו גאים בו וכשהראינו אותו למישהו משמעותי לנו הוא אמר שזה סתם קשקוש. זה יכול להיות מורה / גננת/ ילד מהכתה שהשפיל אותנו לפני שאר הילדים על כך שניסינו להראות את טבענו האמיתי.
זה יכול להיות הורה שבלי כוונה (או עם כוונה) הוציא עלינו את התסכול שלו בגלל הצרות שלו ועצם זה שהעזנו להפגין את טבענו האמיתי שיקף לו את חוסר היכולת שלו להפגין את אותו דבר וזה עורר עלינו את זעמו.

מאז על הפצע הזה יתווספו עוד ועוד פצעים שיחזקו בנו את הדפוס שאסור לנו להיות אנחנו. הפצעים האלו ימשיכו לשלוט בנו כמבוגרים וימנעו מאיתנו להתנסות בשמחות שכל אחד מאיתנו ראוי לחוות מדי יום ביומו.
לא נשנה את העבר, אבל נוכל לשנות את ההתייחסות והפרשנות שלנו לעבר ולשכתב מחדש את סיפור חיינו. מה שהיה היה ואין טעם להמשיך לייסר את עצמנו ולהעניש את עצמנו בגלל משהו שפעם התרחש.

אני מציעה שבין אם אנחנו מודעים לפגיעות העבר ובין שלא שפשוט נניח לעבר שלנו, נניח לפחד שלנו לקבל ביקורת, נניח לפחד שיכעסו עלינו ולחשש להיות יוצאי דופן ונתחיל להקרין את האני האמיתי שלנו.
אני מציעה שנניח לעצמנו לזהור, נביא לידי ביטוי את הכישרונות שלנו, נראה את הרצונות והאמונות שלנו ונציג לראווה את התפקיד שלנו שנועדנו להביא לעולם.
הניחו לעצמכם לבטא את האני האמיתי שלכם, הקרינו אומץ, נחישות ואותנטיות. הקרינו עוצמה ולא תאמינו איך חייכם ישתנו לטובה.
תהיו אותם האנשים שבאמת נועדתם להיות, תחיו את החיים במלואם, קחו אחריות ואל תהיו יותר קורבנות של עבודה שלא מתאימה לכם, יחסים בינאישיים שגוזלים מכם אנרגיות ובטח לא של עצמכם.

בהצלחה
צילה שנהר - מומחית לייעוץ אישי ובינאישי. משלבת שיחות טיפוליות עם רפואה משלימה. מטפלת בנוער ומבוגרים. 050-6402526 www.tzila.co.il

צילה שנהר - מומחית לייעוץ אישי ובינאישי. משלבת שיחות טיפוליות עם כלים מרפואה משלימה לנוער ומבוגרים. מטפלת גם און ליין בארץ ובחו"ל. מעבירה סדנאות והרצאות התפתחות אישית ופתרון בעיות.
050-6402526
http://www.tzila.co.il/

פורום http://www.bwoman.co.il/forums/forumdisplay.php?f=83



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב