דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עבירות אלימות ועונשן: מקרה מיכאל מור 

מאת    [ 29/09/2009 ]

מילים במאמר: 369   [ נצפה 3125 פעמים ]

עבירות אלימות הן מעשה פלילי לכל דבר. מי שייתפס בביצוע עבירות אלימות יובא למשפט פלילי, והוא צפוי לעונשים הקבועים לחוק העונשין. העונשים נקבעים על פי חומרת עבירת האלימות, ועל פי נסיבות המקרה בהן קרתה עבירת אלימות.

 

כעורכת דין פלילית, אני מייצגת נאשמים רבים בעבירות אלימות, ויכולה לספר לכם, שאין חומרת עונש אחד בגין עבירות אלימות דומה לחומרת עונש אחר בגין עבירות אלימות דומות.

 

מיכאל מור ומידתיות העונש

 

רק בימים האחרונים נחשפנו לעסקת טיעון חדשה בעניין עבירות אלימות. מיכאל מור, עבריין מאזור הצפון הואשם בתחילה ב-35 סעיפי אישום, וביניהם איומים וסחיטה באיומים של שופטים ושוטרים.

 

למור יוחסו חשדות מעבר לסחיטה באיומים, כמו העלבת עובד ציבור (שוטרים) וזילות בית המשפט.

 

המקרה של מור קיבל תהודה גדולה גם בשל העובדה, כי בין השוטרים שנפגעו מהעבירות של מור החליטו ליטול את החוק בידיהם, וניסו לפגוע במור באמצעות הנחת מטען חבלה מתחת לרכבו.

 

בסופו של דבר, בעקבות עסקת הטיעון שהושגה עם פרקליטיו של מור הוא הואשם בשני סעיפים בלבד. העונש שנגזר על מור הוא 11 חודשי מאמר בפועל. בשל העובדה שמור היה כלוא כבר מחודש פברואר, נותרו לו שלושה חודשים בלבד עד לשחרורו מבית הכלא. נשאלת השאלה האם 11 חודשי מאמר הם עונש קל או כבד לעבירות מסוג אלו בהן הואשם בסופו של דבר מיכאל מור?

הפרקליטות חושבת שהעונש קל

 

הפרקליטות כמובן חושבת שמדובר בעונש קל מדי על עבירות אלימות. לדעתם מעשיו של הנאשם היו ראויים לעונש כבד יותר, אך בגלל הרצון להחזיר את השקט על כנו באזור הצפון החליטה הפרקליטות לגשר ולקיים עסקת טיעון הנושאת בחובה עונש שנחשב בעיניה לקל יחסית.

 

עונש קל מדי? ממש לא!

 

אז זה מה שאומרים לנו עורכי הדין של הפרקליטות, אך כעורכת וסנגורית פלילית חשוב לי לציין, כי לא מדובר בענישה מידתית קלה מדי, כפי שמצטייר מהפרסומים בתקשורת.

 

השופטת במשפט הסבירה כי התרשמה שחרטת הנאשם כנה ואמיתית, ושהוא לוקח אחריות מלאה על מעשיו וכוונתו לעלות על דרך הישר. אי אפשר להתעלם מהעובדה שהעבירות שביצע מור קרו זמן לאחר שנעצרו והועמדו לדין השוטרים, אשר הניחו מטענים לנאשם ולאחיינו. העניין גרם להתדרדרות במצבו הנפשי, וקיבל את ביטויו בשיחותיו ובניסיונותיו לאיים על שוטרים ושופטים.

 

אינני מגינה על מעשיי העבריין ובוודאי שלא מצדיקה אותם, אך עונש של 11 חודשי מאסר אינו נחשב לעונש קל בהתאם לנסיבות המקרה ולעונשים הקבועים בחוק.

 

נגה ויזל עורכת דין פלילי . נייד : 052-3295296 אתר המשרד : http://nogawiesel.com/ רחוב : ברקוביץ 4 קומה 5 תל אביב *********** המידע הכלול בהודעה זו נשלח על ידי עורך דין, ונועד להיות חסוי ולשימושם הבלעדי של הנמענים הנזכרים לעיל. ככל שהנמען הוא לקוח,תשדורת זו עשויה להיות למטרת מתן ייעוץ משפטי ועל כן הנה פרטית. תשדורת זו עשויה אף להכיל את תוצר עבודתו של עורך הדין. אם אינך הנמען אליו כוונה התשדורת, דע כי כל החזקה או הפצה של תשדורת זו אסורות בהחלט. אם קיבלת את התשדורת בשוגג, אנא מחק את כל עותקיה ו/או צרופותיה, השמד כל העתק אחר בכל אמצעי אחסנה או הצגה שיצרת מתשדורת זו או מצרופותיה והודע לשולח מיד. הסתמכות על המידע והעצות הניתנים בו, היא על אחריות המשתמשים בלבד ואין לראות במידע כתחליף לסיוע משפטי מקצועי, אלא כהמלצה בלבד. ***********




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב