דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפשרת מקרר: לא צריך טכנאי 

מאת    [ 29/09/2009 ]

מילים במאמר: 384   [ נצפה 15926 פעמים ]

טכנאי מקררים תצטרכו להזמין בסוף - בזה אין כמעט ספק ופשוט חבל שתספרו לעצמכם סיפורים ותתאכזבו אחר כך.

מכל מקום, כדי לפתור בעיה פשוטה כמו הצטברות קרח במקפיא בדרך-כלל לא צריך מדען טילים. ולמעשה, גם אם הזמנתם טכנאי מקררים, לא מזיק לבצע הפשרה עד שיגיע.

למה בעצם הקרח מצטבר במקפיא שלכם? בדרך-כלל זה כתוצאה מבעיית איטום שגורמת לחדירת אוויר לח. הלחות שבאוויר מתגבשת לקרח על הדפנות וזה הולך ומתעבה עד שהוא מגיע לנפח גדול שמשמש ומפריע לפעולת המקרר.

אם מדובר על מקרר ישן אז אפשר להחליף את גומיות האיטום ולפעמים מספיק למרוח את הגומיות בשכבה דקה של וזלין שתשפר את האיטום (כמובן, רצוי לעשות זאת לאחר שמבצעים הפשרה).

מקררים חדשים ולמעשה רוב המקררים מהעשור האחרון, כבר כוללים מערכת הפשרה מובנית שאמורה להבטיח שלא יצטבר קרח במקרר כלל. אם יש לכם מקרר חדש יחסית שכולל מערכת כזו והיא לא עובדת אז ייתכן שלא מדובר בכלל בבעיית איטום אלא בתקלת טיימר, תרמוסטט, בריחת גז וכו'.

זה יכול להיות גם שילוב של שתיים או שלוש בעיות. מדובר בצרות שלעיתים קרובות מגיעות בצרור - לא כי הן קשורות לאותו מנגנון, אלא כי לעיתים האפקט של שיבוש בפעולת חלק כשלהו יחד עם בעיה פיזית במערך האיטום, מגיעות יחד לאפקט המצטבר שמתבטא בכשל המערכת.

כאשר מקפיא או מקרר מתכסה בשכבת קרח עבה בתוך ימים מעטים זה אומר כנראה שתצטרכו להזמין טכנאי בכל מקרה. הניחו שאם תתמהמהו המצב לא ישתפר אלא כנראה יחמיר.

לעומת זאת, אם הקרח הצטבר במהלך תקופה ארוכה של הזנחה, הפשרה ידנית תוכל לעזור. בכל מקרה, אף טכנאי מקררים לא יחכה לידכם עד שההפשרה תסתיים ולכן, כדי לאפשר לו לעבוד, כדאי לבצע הפשרה לפני שמזמינים אותו.

אבל לפני שמתקשרים לטכנאי, אם לא ביצעתם הפשרה ידנית כבר הרבה זמן נסו לעשות אותה ולחכות כמה ימים לפני שאתם מתקשרים לטכנאי. יכול להיות שיתברר לכם שיש לכם אפשרות לדחות קצת את ההוצאה.

זה די פשוט להפשיר: נתקו את המקרר מהחשמל, רוקנו אותו והמתינו להמסת הקרח. אל תתפתו לשבור את הקרח כי אתם עלולים לגרום למקרר נזק שיהיה יקר יותר לתיקון. אחרי שכל הקרח נמס, מנגבים ומייבשים היטב, סוגרים ומחברים שוב לחשמל. אם הגומיות נראות שלמות אך האיטום לא מושלם זה הזמן למרוח שכבת וזלין. אם הקרח לא מצטבר מייד ייתכן שתוכלו לחסוך את הזמנת הטכנאי. אם הוא מצטבר שוב במהירות הזמינו טכנאי מקררים ללא דיחוי.

המאמר מוגש באדיבות המקצוענים - בעלי מקצוע, מדריך מסווג לחיפוש בעלי מקצוע מומלצים. בסיווג מקררים ומקפיאים תוכלו למצוא פרטים של טכנאי מקררים מומלצים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב