דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


O.K סיימתי ללמד מה עכשיו... 

מאת    [ 19/09/2006 ]

מילים במאמר: 684   [ נצפה 6157 פעמים ]

מה עושים כשכל מקומות העבודה רוצים ניסיון בתחום,
ורק עתה סיימת לימודים ויצאת לשוק?

האם לא עדיף למעסיק לקחת מישהו בלי ניסיון ולעצב אותו כמו שהוא רוצה? שאלות כאלה ורבות שואלים עצמם מחפשי עבודה רבים אשר סיימו את לימודיהם באוניברסיטה. או רבים אחרים שעברו קורסי הסבה מקצועית לעבודה בתחומים חדשים.
זה הרי ידוע כי אף אחד לא נולד עם ניסיון - ניסיון רוכשים.
אנשים שעוסקים בתחום אותו הם למדו לא קיבלו את הניסיון עם סיום לימודיהם הם עבדו קשה מאוד כדי לרכוש את הניסיון. אני כשהתחלתי בעבודתי כמהנדס תוכנה, לא היה לי כל ניסיון בתחום, לקח לי 6 שנים תמימות. בהן עברתי מעבודה לעבודה על מנת להתמקצע במספר תחומים ולרכוש ניסיון רלוונטי.
בכל מקום עבודה אליו הגעתי הייתי צריך להוכיח את עצמי מחדש ולהראות שאני פרודוקטיבי ולנצל כראוי את הזדמנות שנתנו לי על מנת להוכיח את עצמי.
בשנים אלו לא אמרתי נואש -
אף כי עבדתי בחברות הזנק, בסביבה טובענית עם בוסים וראשי צוותים לחוצים ביותר, עם בעיות קשות בתקשורת בין אישית.
ואף על פי שעבדתי בשכר נמוך מהמקובל לעובדים בתחומים אלו.
ידעתי שהסטאז שהנני עובר משחק לטובתי. הרי בכל מקום שבו עבדתי הצלחתי יפה ושדרגתי את עצמי מבחינה מקצועית. יתרה מכך למדתי לקחת את עבודתי בפרופורציות נכונות ולא להתרגש מטעויות או מאנשים קשים. הרי זהו הטבע האנושי לטעות ואם לא היו טעויות לא היה צורך ב כל כך הרבה מהנדסים...
השאלה איך אתה מתמודד עם בעיה, וכיצד אתה ניגש אליה ופותר אותה.
בתקופת היותי ירוק - טירון הדבר החשוב ביותר לנגד עיני הוא לצבור ניסיון.
כאשר אתה ירוק אתה לומד הכי טוב, לבסוף אתה מבשיל, כשאתה בשל אתה בשיא, מכאן ניתן רק לנבול. לכן כשנוח לי במקום עבודה - עושה את אותם הדברים... גם היום אני מחפש לברוח מהנוחת ולהתחיל במקום חדש, בו אני יכול ללמד, לגדול ולצמוח.
ובכן קצת סטיתי מהנושא.
אסכם בנקודות, והעלה בפניכם את הצעדים שיש לנקוט על מנת למצוא עבודה בדרך המהירה ביותר כשאנו ירוקים.

שכר ותנאים נלווים:
לשכר אין משמעות בתקופת הסטאז, הכוונה לכל המקצועות גם לאלו שבהם לא נדרשת תקופה של סטאז. כלומר כעובד מתחיל אני חייב להתפשר על השכר והתנאים הנלווים. אני צריך לראות ולהתייחס למקום עבודה כאל המשך ללימודים, בית הספר. וללכת על מקום עבודה שייתן לי להתפתח בדרך הטובה ביותר.

מקומות עבודה:
רצוי להתחיל את הקריירה במקומות עבודה גדולים ומסודרים. במקומות אלו הינך יכול ללמד על נהלים ודרכי עבודה נכונים. וכן להיכנס לפרויקטים גדולים בשלבים, והעיקר ללמד תמיד מהוותיקים שבמחלקה. מקומות עבודה אלו בדרך כלל פחות רגישים לטעויות של מתחילים. אתה יכול להשתלב בצוות בהדרגה לקבל משימות לפי יכולת ההתקדמות האישית שלך. כמובן שגם כאן מצפים ממך לתת התפוקה במהירות המרבית. ולהשתלב בצוות הכי טוב שאפשר. אך בארגונים גדולים תוכל ללמד את המקצוע ואת סביבת העבודה הנכונה.

השתלבות במקצוע:
נניח שסיימת את לימודך כמהנדס תוכנה ואתה מעוניין להשתלב בחברה בצוות פיתוח מוביל. ובכן סביר להניח שרוב החברות לא יזנקו על מועמדים חסרי ניסיון למשרות פיתוח. לכן תשקול גם את האפשרויות להשתלב בצוות בדיקות אשר מפתח כלי בדיקה וכותב יישומים שונים ולא רק מריץ אפליקציות. כמו כן תחפש להשתלב בצוות המבצע בדיקות בתחום בו הינך מעוניין להתמקצע. (תקשורת, בסיס נתונים, מערכות משובצות וכו).
דוגמא נוספת במידה וסיימת ללמוד סייעות שיניים כדאי גם לחפש עבודה בתור מזכירה במרפאת שיניים, ומשם תסללי לעצמך את הדרך הלאה, תמיד יכול להיווצר מצב שבו יצטרכו סייעת שיניים במרפאה, ואת כבר נמצאת במקום הנכון ובזמן הנכון. כמו כן במידה ולמדת רפואת שיניים אפשר להתחיל לעבוד בתור סייעת ולהתנסות במקצוע וכך הלאה... זה לוקח זמן אבל תמיד עדיף להתחיל.

חיפוש עבודה:
ישנם דרכים רבות לחפש עבודה מלבד למודעות הדרושים בעיתון.
רצוי לפנות ללוחות דרושים באינטרנט ואף להיעזר בחברות כח אדם ייעודיות למקצוע מסוים. (רפואה, טכנולוגיה, משפטים, הייטק ועוד). הישועה יכולה לבוא מכל כיוון אפשרי.
עצה אישית כדאי להציף תמיד ובכל הזדמנות את העובדה שאנו מחפשים עבודה, לעיתים קרובות קורה שתוך כדי שיחה מקרית עם מכר תצוץ בפנינו הזדמנות להציע את מועדותינו למשרה פנויה במקום עבודה.

לסיכום:
יש לזכור כי מצב של חוסר עבודה הוא דבר טבעי וכל מקצוען היה פעם טירון ירוק שהחל את דרכו בחיפוש משרה מתאימה. לכן אל לנו לשקוע בדיכאון. יש לנצל את הזמן המבוזבז, ולפתח בו תחביבים, לשמור על כושר ולהתמיד בפעילויות מגוונות כגון ריצה הליכה או כל דבר שיעזור לך לשמור על השפיות, ולהוציא אנרגיות שליליות.

צורי תדהר
מנהל פורטל VideoJob
קורות חיים בוידאו מקדם אותך
www.videojob.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב