דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על זכויות הסדרי הראיה להורה הלא משמורן- בקליפת אגוז 

מאת    [ 28/09/2009 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 2828 פעמים ]

על זכויות הסדרי הראיה להורה הלא משמורן- בקליפת אגוז

המושג הסדרי ראיה, טומן בחובו, למעשה, את אותם הזמנים ו/או המועדים אשר בהם ההורה הלא משמורן יראה את ילדיו.

הסדרים אלו, נקבעו הן לטובתם של הילדים והן לטובת אותו הורה שאינו משמורן. זאת בכדי שיוכלו לשמר ולפתח את מערכת היחסים ביניהם. כלומר, קיימת חשיבות רבה להתפתחות הקשר היציב בין הילד להורה הלא המשמורן, והסדרי הראיה באים להסדיר את התפתחו זו.

במידה והילד הנו קטין בגיל הרך, הרי שהסדרי הראיה יהיו מועטים ולא ארוכים, משום שילד בגיל הרך זקוק לביטחון ויציבות ולשהות מרובה במחיצת אימו.

את הסדרי הראיה קובעים בתי המשפט לענייני משפחה ו/או בתי הדין הרבניים, בדרך כלל, לאחר שקיבלו חוות דעת מפקידת סעד לגבי המלצותיה בדבר המועדים והזמנים המתאימים בנסיבות העניין, להסדרי ראיה. באותה המידה אף יכולים בתי המשפט לענייני משפחה ו/או בתי הדין הרבניים להסמיך את פקידת הסעד לקבוע את הזמנים והמועדים להסדרי הראיה בין הקטינים לבין ההורה הלא משמורן, לאחר שבדקה ובחנה את הנסיבות לגופן.

כמו כן, ניתן לקבוע מנגנון הסדרי ראיה גם במסגרתו של הסכם גירושין אשר נחתם בין הצדדים, ובו קבעו הצדדים מי יהיה ההורה המשמורן ומה יהיו הסדרי הראיה שיוענקו להורה השני.

הסדרי הראייה הנהוגים והמקובלים הנם :

א. שני מפגשים בין ההורה הלא משמורן לבין הילדים בשעות אחר הצהריים, למשך מספר שעות, פעמיים בשבוע באמצע השבוע.

ב. מפגש ללינה בכל שבת שניה (סוף שבוע שני), כשמפגש זה יחל ביום שישי בצהריים - לפני כניסת השבת ויסתיים במוצאי שבת או לחילופין ביום ראשון בבוקר, כאשר באחריותו של ההורה הלא משמורן להביא את הילד עד לפתחו של המוסד החינוכי בו הילד שוהה. (מן הראוי לציין, כי מפגש ללינה לא יתאפשר בכל גיל, וכל מקרה ייבחן על פי נסיבותיו).

ג. מפגשים במחצית מהחגים והחופשות כשבדרך כלל נהוג לקבוע כי שנה של חופשות וחגים הילד ישהה במחיצתו של ההורה המשמורן ושנה אחרת במחיצתו של ההורה הלא משמורן. יחד עם זאת, ניתן לקבוע כי חג אחד הילד ישהה עם ההורה המשמורן ובחג השני עם ההורה הלא משמורן.

חשוב מאוד לציין כי, הסדרי ראיה לא יציבים מבחינת הזמנים והמועדים שנקבעו ולא מקוימים מבחינת רציפותם, עלולים לגרום לילדים נזק בלתי הפיך שיבוא לידי ביטוי בהפרעות כאלה או אחרות אשר יגרמו לו להתערערות רגשית תוך הרגשת נטישה. לכן, המלצתי היא לשני הצדדים הן להיות נדיבים מבחינת האפשרות להתקיימותם של הסדרי ראיה מרובים בין הילדים להורה הלא משמורן והן שההורה הלא משמורן יעמוד בהסדרי הראייה שנקבעו ויקיימם כלפי הילדים וכלפי עצמו. כמובן, הסדרי ראיה מרובים הנם, הסדרים רצויים ומבורכים, כאשר לא נשקפת לילדים כל סכנה מצד ההורה הלא משמורן ו/או מסביבתו.


***המידע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, ואינו מהווה המלצה לנקיטת אי אילו הליכים או לאי נקיטתם של אי אילו הליכים. הסתמכות על האמור במאמר זה הנה על אחריות הקורא בלבד וכפועל יוצא, האחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור במאמר זה, תחול על הקורא בלבד.






עוה"ד סטרוגנו הינה בעלת תואר ראשון במשפטים, סיימה את התמחותה בבית משפט לענייני משפחה בחיפה וכן סיימה השתלמות בנושא דיני משפחה ודיני ירושה במכון להשתלמות של לשכת עורכי הדין.

עוה"ד שלומית סטרוגנו מטפלת במגוון נושאים בתחום המשפחה והירושה וביניהם : ניהול תיקי גירושין בכללותם וניהול תיקי ירושות וצוואות בכללותם. כמו כן, עורכת דין שלומית סטרוגנו עורכת הסכמים בין בני זוג בענייני גירושין, ממון, מזונות, חזקה, שלום בית וכד' ומגישה בקשות לצו ירושה ולצו קיום צוואה.

כתובת: שד' ירושלים 3 (ליד בנק מזרחי), קרית ים.
טל': 077-2115151
פקס': 077-2115152
נייד : 050-8560253
דואר אלקטרוני : str_law@zahav.net.il
אתר אינטרנט : http://get-in.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב