דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משכיר ליזם תוך כדי עבודה 

מאת    [ 27/09/2009 ]

מילים במאמר: 325   [ נצפה 2216 פעמים ]

ראשית, לא מומלץ וגם לא צריך לעזוב מקום עבודה אשר מספק יציבות כדי להתחיל ולפתח יזמות בשלביה הראשונים. במקרים רבים, אין צורך לחפש עבודה במשרה חלקית ע""מ להקים עסק חדש. כהתחלה כדאי לשקוד על תוכנית עסקית מסודרת ומפורטת(ישנם משרדים המתמחים בכך), אשר תגדיר את השלבים בהתפתחות העסק העתידי. תוכנית כזו, תצביע על המועד בו עזיבת מקום העבודה כשכיר היא בלתי נמנעת ע"מ שלא לפגוע בהקמת העסק העצמאי. המעבר מעבודה "רגילה" לעסק אינה מיידית, ויש לעשות עבודת הכנה מעבר לתוכנית העסקית הבסיסית בה דובר בפתיחה.


 איתור שותפים: לעיתים קרובות, שותף אסטרטגי יכול בהחלט להאיץ את הרעיון שלכם לכוון עסק מניב. אתרים רבים מציעים אפשרות להציע הזדמנות עסקית לשותף פוטנציאלי. כדאי להגדיר מראש מה(או כמה) אתם מחפשים בשותף או שותפים שכאלה, איזה חלק הם יקחו בעבודה השותפת - איזו השקעה התחלתית הם יכניסו - את המנדט שיהייה להם בקבלת החלטות בעבודה היום יומית וכו. מודעת דרושים באתרי חיפוש עבודה יכולה להיות מקור טוב לשותפים פוטנציאלים, כדאי לציין במודעת דרושים כזו שמדובר ביזמות עסקית, ולא בחברת השמה.


 משקיעים: ייתכן מאוד, ויגיע שלב(אולי כבר בהתחלה) שבו מסיבה כלשהי, תהייה זו טעות עסקית שלא להתמסר לעסק שלכם מהיום הראשון. במקרה כזה, שבו תרצו לעבוד בעסק שלכם כבר מהיום הראשון, יהייה זה נבון לגייס משקיע או שותף פאסיבי אשר יקח על עצמו את מימון העסק בשלביו הראשונים. יש לעשות עבודה מכינה כדי לשכנע משקיע פוטנציאלי שכזה הבזדמנות העסקית שאתם מציעים. התוכנית העסקית שהוצגה בסעיף הראשון, צריכה לעבור התאמה ע"מ שהמשקיע הפוטנציאלי יראה מתי וכיצד הוא מחזיר את ההשקעה שלו, ובאילו תנאים.


גיוס חיפוש עבודה: שלב הגיוס לעבודה השוטפת הוא כבר שלב מתקדם יותר בעסק שלכם. בשלב הזה, סביר להניח שהעסק שלכם עבר את השלבים הבסיסיים, וכנראה שהוא כבר בשלב המכירות. לצורך גיוס העובדים מומלץ לפנות לחברת השמה אשר מתמחה בגיוס לחברות סטרט-אפ. מלאכת הגיוס יכולה להיות מלאה כשלעצמה, והיא עבודה בפני עצמה. יתרון חברות ההשמה הוא בכך שהחברה תעמוד בקריטריונים שהוגדרו לה מבלי לחרוג, וכל שיהייה עליך לעשות הוא לבצע את עבודת "הסינון הסופי". בהצלחה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב