דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פינות אוכל ניאוליתיות - מדורת השבט 

מאת    [ 26/09/2009 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 2162 פעמים ]

עדויות ראשונות לקיומן של פינות אוכל ניתן למצוא כבר בתקופות הניאוליתיות, לפני למעלה מעשרת אלפים שנים, כאשר בני האדם חדלו להיות ציידים-לקטים נודדים והחלו להתיישב בישובי קבע ולעסוק בחקלאות. פינות אוכל בתקופות אלו היו למעשה פינות שבטיות במרכז הטריטוריה או הישוב, בהן השתמשו מדי יום עשרות אנשי השבט או המשפחה המורחבת. יש לציין כי מאחר ורהיטים עוד לא היו בשימוש בתקופות אלו, פינות אוכל אלו מאותרות תודות למציאת ריכוז גדול שרידי עצמות בעלי חיים שנאכלו וגרעיני פירות.


פינות אוכל משפחתיות - תחילתן של פינות האוכל המודרניות

פינות אוכל הלכו והתפתחו עם השנים, והחלו לקבל צביון מודרני יותר עם התפתחות התרבויות הראשונות, דהיינו תרבויות מסופוטמיה, מצרים העתיקה ועוד. בימים אלו בני האדם כבר גרו בבתים עשויים מלבני בוץ או עץ, בהם שכנו בני המשפחה הגרעינית, כלומר זוג הורים וילדים, כאשר לעיתים הסבים והסבתות חלקו אף הם את המגורים עם בני הדורות הצעירים. יש לציין כי בתקופה זו בני המשפחה המורחבת עדיין גרו בשכנות האחד לשני. אף על פי כן, לכל בית היו פינות אוכל משלו בהן השתמשו לרוב בני המשפחה הגרעינית. פינות אוכל בתקופות אלו מוקמו לרוב בסמוך לאח עליו בושל האוכל, כללו שולחנות קטנים ובתקופות מאוחרות יותר גם כסאות. צלחות וסכו"ם מודרניים עוד לא הומצאו בתקופות אלו, ולכלי אכילה השתמשו הקדמונים בכלי חרס כצלחות וכוסות וסכיני עצם או מתכת גסים. סוג זה של פינות אוכל היה בשימוש אלפי שנים, משנת ששת אלפים לפנה"ס ועד לאזור המאה ה- 15-16, בהן פינות אוכל מודרניות הומצאו.


פינות אוכל בימינו - מדורת השבט עודנה בוערת

פינות אוכל במתכונתן המודרנית קיימות אם כן רק מספר מאות שנים, בפורמט המוכר של שולחן מוגבה, מספר כסאות סביבו ושימוש בצלחות, כוסות וסכו"ם מודרניים. מדהים ככל שיהיה השינוי שחל בפינות אלו, מדהים עוד יותר הדמיון - פינות אוכל היו מאז ומתמיד אחד המקומות הבודדים בהם בני המשפחה נפגשים כל יום. היותן של פינות אוכל מקום מפגש משפחתי נובעת מהעובדה שכמו באירועים חברתיים רבים האוכל הוא רק התירוץ להפגש. למעשה פינות אוכל הינן בעלות משמעות רבה בגיבוש התא המשפחתי - פינות אוכל הן המקום בו בני הבית משוחחים מדי יום, חולקים חוויות ורעיונות ולמעשה שומרים על אחידות המשפחה. לא בכדי משפחות חזקות רבות סועדות מדי יום יחדיו מדי יום כאשר הילדים עוד גרים בבית, וכמעט בכל סוף שבוע לאחר שהם פרחו מהקן לבתים משלהם. לפיכך, בעת בניית בית חדש או שיפוץ בית קיים חשוב מאוד להקדיש מקום לבניית פינת אוכל ראויה אשר תהיה מוארת, נגישה ונוחה לשימוש. לפיכך, על מנת ליצור את פינת האוכל המושלמת מומלץ טרם רכישתה להתייעץ עם מומחה בתחום כמו מעצב פנים או מוכר רהיטים אשר עוסק גם במכירת פינות אוכל.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב