דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אמהות בדרך שלך 

מאת    [ 26/09/2009 ]

מילים במאמר: 468   [ נצפה 2187 פעמים ]

מה לעשות כשהמציאות האימהית אינה מה שציפית לה?

אם את מרגישה שדברים אינם כמו שחשבת שיהיו, שחשבת שדברים יהיו אחרת, ייתכן שאת מרגישה אכזבה, בלבול, ייאוש, חוסר אונים, חוסר וודאות, חסרת ידע ועוד ועוד.

טבעי שתרגישי כך- זה מאוד מבלבל לפגוש משהו שונה ממה שמתכננים, ועוד בדבר היקר לנו מכל.

ישנן דרכים רבות ומגוונות שיכולות לסייע לך להרגיש טוב יותר בקבלת המציאות והתנאים שעמם את מתמודדת היום. אציע לך דרך אחת, שמצאתי אותה נכונה עבורי.

1. מודעות- מודעות לציפיות, לאמונות ולדעות שיש סביבנו, שחלק מהם הפנמנו וכבר חלק מאיתנו. בנוסף, מודעות לכך שייתכן והאמונות הללו אינם הדבר הנכון ביותר באופן אבסולוטי.

אמונות, דעות וציפיות לגבי האמהות משתנים מאוד מחברה לחברה ומתרבות לתרבות. נשים במקומות שונים ובזמנים שונים הושפעו מציפיות חברתיות שונות לחלוטין, ובעצם, לעולם לא נדע מהי ה"אמהות הנכונה ביותר" או "הדרך הנכונה ביותר לגידול ילדים".

מה מתאים לך ולמשפחתך ?

סביר להניח שחלק מהאמונות והדעות לגבי האמהות מדברים אל ליבך ומתאימים לך ואילו חלק רחוקים ממך - זה בסדר גמור. כך את יוצרת את הייחודיות האימהית שבך ואת הדרך הנכונה והמתאימה לך. מה שמתאים לך הוא בהכרח מה שנכון עבורך. אין דבר אחד נכון לכל האמהות ואין רגש אחד שנכון להרגיש- ישנם מגוון של רגשות והתנהגויות.

2. לדבר על זה - לדיבור והשיתוף ברגשות, והחוויות לאחר הלידה יש שני ערכים חשובים ומשמעותיים.

החשיבות הראשונה לדיבור על הרגשות הוא - בקשת עזרה ותמיכה בך. את לא אמורה להצליח להניק לבד, להסתדר לבד ולדעת הכל על הטיפול בתינוק. שתפי את בן זוגך (אם קיים) ואת הקרובים לך ברגשותייך וצרכייך, ותנסו למצוא פתרונות שיוכלו לסייע לך להתמודד ולהרגיש טוב יותר.

החשיבות השנייה לדיבור על רגשותייך וצרכייך הוא תחושת הפורקן והאפשרות לקבלת תמיכה. השיתוף עם נשים ואנשים בחוויות והרגשות שלך, יאפשר לך להבין ולהרגיש שאת לא לבד בתחושות שלך ושיש נשים רבות המרגישות בדיוק כמוך.

דיבור על הרגשות במקום תומך ומפרגן ייאפשר לך להרגיש טוב יותר עם התחושות והרגשות העולים בך לאחר הלידה ובכך יסייע לך לכבד את עצמך, את הרגשות שלך ואת הבחירות האימהיות שלך.

ההבנה שנשים רבות מתמודדות עם מציאות דומה לשלך, יכולה גם לסייע לך לראות את ההתמודדויות שלך בפרופרוציה המתאימה, לסייע לך להיפרד בהדרגה מהאמונות והציפיות שהיו לך וכבר אינן מתאימות לך, ולחזק אותך בדרך המיוחדת והנכונה לך.

לכבד את הבחירות, הרגשות, ההתנהגויות והאימהות שלך - ללמוד להרגיש בנוח במי שבחרת להיות, למרות שייתכן שתקבלי ביקורת, עצות והטפות על הדרך שבחרת.

אם תגובות הסביבה מערערות אותך, באפשרותך להרחיב את הידע שלך לגבי הנושאים השונים שלגביהם את מתלבטת, על מנת לבסס את הבחירה שלך.

גם שיתוף אמהות נוספות, הפתוחות לדעות ולצורות חשיבה שונות, יכול לסייע לך להרגיש טוב יותר לגבי רגשותייך ובחירותייך, מכיוון שהן תוכלנה לחזק אותך בהתמודדויות שלך.

לאחר שתרגישי בטוחה יותר בבחירות שלך, ברגשות שלך ובאימהות שלך, תוכלי בהדרגה להיפרד מרגשות האשם, התסכול והאכזבה שאת אינך מה שחשבת שתהיי. תלמדי להוקיר ולכבד את עצמך על שלל תכונותייך, רגשותייך והתנהגותך ולהרגיש טוב יותר באימהות המיוחדת לך.

לימור לוי אוסמי, מנהלת אתר התוכן לאמהות, 'נשים מדברות אמהות', מלווה נשים בתהליכן הפנימי לקראת הלידה ובאמהות.
גרה בחיפה 052-2835020



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב