דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האח הגדול? המאגר הביומטרי? קטן עלינו 

מאת    [ 26/09/2009 ]

מילים במאמר: 368   [ נצפה 2282 פעמים ]

ארגוני זכויות האזרח (ובעצם, כל מי שפרטיותו חשובה לו) חרדים ומוטרדים מחוק המאגר הביומטרי המתוכנן ומאובדן הפרטיות והאנוננימיות שלנו. האח הגדול (המדינה) יוכלו לעקוב אחרינו כל יום וכל שעה.

נכון, הם צודקים. זה באמת מטריד ומפחיד. אבל המדינה משתמשת ביכולות המחשוב כבר היום ובסידרה ארוכה של חוקים כדי להפוך את כולנו לסוכניה.

הניצנים כבר מזמן כאן: מזה מספר שנים, מי שמעסיק עובדים חייב לשדר את נתוני הדיווח שלו ישירות למחשבי השלטון כך שביכולתם לבצע הצלבות ולעלות על אנשים ומצבים שונים.

מזה כשנתיים, עסקים קטנים חייבים לשדר כל חודש לביטוח הלאומי את פרטי כל העובדים שלהם ומשכורותיהם. משום מה, עסקים המעסיקים עובדים רבים פטורים מכך.

החל מעוד כחודש, כל עצמאי המגיש דו"ח למס הכנסה (וכנראה גם שכירים התובעים החזרי מס) יהיו חייבים לשדר את הדיווח באמצעות האינטרנט ישירות למחשבי מס הכנסה. אגב, אנו חוזים תקלות וקשיים טכניים רבים בהטמעת המהלך.

העובדה שלא כל אזרח מחובר לאינטרנט או יודע להשתמש במחשבים (שלא להזכיר "מעוניין") לא משנה לשלטון. בשלב הבא, הייתי רוצה לראות את מבקר המדינה (למשל) מסרב לקבל פניה בדואר או בפקס אלא רק בשידור ישירות לתוך המערכת שלו...

אבל הדבר ה"אמיתי" עומד בפתח: החל משנה הבאה, עסקים גדולים (ומעוד כשנתיים כולם) ישדרו מדי חודש ישירות למחשבי הרשות למסים את כל חשבוניות המס שהוציאו וקיבלו.

נעזוב את העבודה והעלויות הכרוכות במהלך (את הגאונים במשרד האוצר לא ממש מעניין כמה יסבלו התושבים) ונתמקד במשמעויות לנו כאזרחים פרטיים:

כל רכישה בכל חנות תדווח ישירות למחשבי הרשות למסים: כולל פרטי הזיהוי שלנו, כולל מה רכשנו ועוד. אם רכשנו פריטים מביכים? הפקידים של משרד האוצר יוכלו לראות זאת (וכמובן כל מי שרוצה לחטט במאגרים שלהם...). אם הוצאנו סכומי כסף גדולים, אנו עלולים לקבל טלפון ממס הכנסה שבו הפקיד שואל אותנו איך יש לנו לממן את כל ההוצאות ממשכורתנו הדלה ועוד.

דמיוני? בדיוני? תמהני. הדבר אושר חוקית וקיים חשש שאפילו ימומש. מס הכנסה הוא "האח הגדול עינו פקוחה" שרואה הכל ויודע הכל עלינו.

בהזדמנות, אי אפשר בלי מילה לחובת ארגוני זכויות האזרח. אותם ארגונים הנאבקים בחירוף נפש כנגד חוקי המאגר הביומטרי כלל לא התייחסו או התמודדו עם הנושאים הנ"ל. המאגר הביומטרי הוא נושא "סקסי", חדיש, מעורר עניין. הפגיעות החמורות בהרבה הכלולות בחוקי המס (למעשה- התועבה הקרויה חוק ההסדרים) הן לטיפולם של רואי חשבון מיובשים ומעופשים בלבד. הזנחה זו תעלה לנו, לכולנו (האזרחים) ביוקר. מאוד ביוקר.
יוסי נתנזון הוא השותף מנהל במשרד משה נתנזון ושות'. אשמח לקבל הערות והארות על המאמר או בכל נושא אחר לכתובת: articles@natanson.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב