דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קואצ'ינג ויוגה: הדגש הוא אימון 

מאת    [ 24/09/2009 ]

מילים במאמר: 494   [ נצפה 2284 פעמים ]

קואצ'ינג ויוגה: הדגש הוא אימון
"יוגה סוטרה של פטנג'לי" מהווה את אחד הטקסטים החשובים בעולם היוגה ורבים מגדולי היוגיים באשר הם נסמכים עליו. הספר תורגם מסנסקריט לעברית על - ידי אורית סן גופטה ויצא בהוצאת אור עם בשנת 1994.
בפרק הראשון: ה"סמדהי" שמשמעותו מצב הכרה גבוה וזך (דומה להארה) ישנן הנחיות בנוגע ליוגה, משמעותה ויישומה.
דוגמאות והסברים
*הציטוטים מתוך ה"יוגה סוטרה של פטנג'לי" יסומנו במרכאות.
"יוגה היא הגבלת תנודות התודעה"; תודעתנו, שזכתה לרייטינג די גבוה בשנים האחרונות, בדרך כלל מפוזרת. נסו לבדוק כמה זמן אתם מצליחים להתרכז רק בדבר אחד. למשל רק בהקשבה לאדם קרוב. כמה זמן תצליחו להחזיק מעמד מבלי שתוך כדי תתחילו לחשוב על העבודה, הסידורים שצריכים להיעשות, על הילדים, סקס וכן הלאה. (אגב, לאו דווקא בסדר הזה...)
סוטרה זו מסבירה שאימון ביוגה יכול להפחית את התנודות האלו ולגרום למתרגל להיות מרוכז, מפוקס. גם אם נסטה מתכניתנו המקורית, לפחות נדע זאת.
"אז שרוי הרואה בצורתו שלו"; כלומר, כאשר תתרחש הגבלה בתנודות התודעה באמצעות היוגה, ישרור הרואה בצורתו שלו, או בצורת התנודות. "חמש התנודות - גורמות לכאב ושאינן גורמות לכאב"; תנודות התודעה, הגם שנצליח להפחית את מידת התנודתיות בהן, ישנן כאלו שגורמות לכאב ושאינן גורמות לכאב. נזרע כאן הרמז לכך שיש תנודות שאינן גורמות לכאב, אינן מזיקות בהגדרתן ועדיין עלינו לזהותן כתנודות של תודעה, כלומר כעל משהו מסית ומסיח ליבנו ממטרת היוגה, שהיא כפי שמתוארת על-ידי פטנג'לי: להיות שרויים בצורה.
בינינו, גם מטרתנו היא "להיות שרויים בצורה", כלומר, להבין את הצורה בה אנו נמצאים ולשהות בה. עדיף שתהיה זו צורה של אהבה עצמית ושמחה, אבל לא תמיד זה כך... לפעמים המלחמה בתנודות מטשטשת את ההתבוננות ואז השאלה לגבי ה"רואה" או ה"ראייה" מאוד רלבנטית. של מי המבט? מה הוא רואה? האימון הקבוע (ביוגה במקרה זה) מאפשר ביצוע אבחנות ככל שמתמידים באימון.
"חמש התנודות הן: מחשבה נכונה, מחשבה מוטעית, דמיון, שינה וזיכרון". טכניקת ההגבלה מוצעת בטקסט היא ב"אימון ואי השתוקקות". "אי השתוקקות העליונה הזו היא בהכרת העצמיות: אז אין צימאון למצבי החומר"; מהי עצמיות זו? איך אכיר אותה או אזהה אותה כעצמיות נכונה? הרי כאשר עול פרנסה, גידול ילדים וקשרים חברתיים שזורים בעולמנו, מצב של ריכוז עמוק, ללא תנודות בין אם הן גורמות לסבל בין לאו, הוא כמעט מצב בלתי אפשרי. אולי רק לשניות מספר.
בנוסף על אימון היוגה, אימון קואצ'ינג עשוי ללמד על עצמיות זו תוך אימון בהגבלה של התנודות. לימוד העצמיות והגבלת התנודות עשוי להוביל להגשמה, כוחות-על ועצמאות. כך לפי פטנג'לי.
רצף הנאמר בפרק הראשון בספר מבלבל. מובא בו כי הכול חולף, משתנה, דואלי ואינסופי. מושג אחד גורם לסבל ואושר כאחד. את כל זה אנחנו מכירים היטב מהחיים, אבל מה עושים עם זה? איך צולחים את הבלגן הזה? viveka, האבחנה, היא קריטית בדרך לעבר השגת ההיפרדות או העצמאות. אך לפי הטקסט, עבור המבחינים "הכול סבל". מה עושים?
Coaching, מתודולוגיה שהתפתחה בשלהי המאה ה-20, משלב שמונה תחומי ידע ונותן כלים יישומיים פרקטיים להבנה עצמית ולהתנהלות מיטבית. נתיב הקואצ'ינג מאפשר הכרת עצמיות ברמה גבוהה וקבלת החלטות הנשענת על שנכון ומתאים ביותר למתאמן.
מניסיוני כמאמנת אישית וכמתרגלת ומורה ליוגה, ניתן לשלב בין שני התחומים כך שהבנה ממצה ותכליתית מעולם הקואצ'ינג תיושם בהבנה תוך תרגול היוגה וההיפך.
טל אלדר
מאמנת אישית ועסקית בכירה, סופרווייזרית למאמנים
ומורה בכירה ליוגה
לפרטים:
נייד: 052-5218888
tal@eldar-coaching.com
http://www.taleldar-coaching.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב