דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתקשים למצוא עבודה? חשים מתוסכלים וחסרי אנרגיות? כיצד מתמודדים? 

מאת    [ 24/09/2009 ]

מילים במאמר: 538   [ נצפה 2124 פעמים ]

יהודה פוטר מעבודתו עקב צמצומים. בגיל 51 הוא מצא את עצמו מחפש עבודה באינטנסיביות. במשך שעות רבות הוא ישב מול המחשב ובדק משרות אופציונליות, שלח קורות חיים והמתין שיזמנו אותו לראיון. בתחילת הדרך, הוא היה מלא אופטימיות, הרי יש לו את כל מה שנדרש: השכלה, ידע מקצועי, ביטחון עצמי וניסיון רב שנים בתחום בו התמחה. מירב זמנו הוקדש למטרה אחת – מציאת עבודה. אך ככל שחלף הזמן, התגלו סדקים באופטימיות שחש ונראה היה שחוסר אונים וייאוש החלו לחלחל פנימה. הוא הוטרד מהעובדה שלמרות שענה על כל הדרישות שהוצגו במודעות אליהן פנה, הוא כמעט לא זומן לראיונות עבודה וגם כאשר זומן למספר ראיונות, הוא לא התקבל. האנרגיות שליוו אותו בתחילת החיפוש הלכו ודעכו וכך אט אט הוא התכנס בתוך עצמו, עייף ומתוסכל.

 

אז מה עושים?

בתקופה הנוכחית, תהליך חיפוש עבודה עלול להימשך זמן ארוך יותר מבעבר ולכן עליכם לגייס כוחות. בדיוק כפי שסוללות זקוקות לטעינה, כך גם אתם זקוקים לאנרגיות, לטעינת מצברים אשר יאפשרו לכם להמשיך ולפעול עד למציאת העבודה המיוחלת.

אחת הדרכים לגייס כוחות מחודשים היא להקדיש חלק מהזמן שעומד לרשותכם ולעסוק בתחום שקרוב ללבכם ושאינו קשור לעבודה. אצל חלק מהאנשים מדובר בתחביב ישן אותו זנחו במשך שנים רבות כמו נגינה, שירה או ריקוד, יש הפונים לתחומי הספורט השונים ואחרים מחליטים להקדיש חלק מזמנם להתנדבות בקהילה.  לעיתים קרובות תוכלו למצוא תחום עיסוק אשר אינו כרוך כלל בעלויות כספיות ובדרך זו תחוו תחושת חיוניות, סיפוק וחיזוק הביטחון העצמי.

 

מדוע זה חשוב?

נסו לדמיין אדם המגיע לראיון עבודה מתוסכל, מיואש וחסר אנרגיות. הוא אומנם רוצה לזכות במשרה, אבל  משהו בשפת הגוף שלו משדר כי אינו מאמין שיתקבל. מצב רוחו ירוד, הברק בעיניים חסר והוא מתקשה למכור את עצמו - ברור כי סיכוייו להתקבל נמוכים.

לפיכך, בתקופה של חיפוש עבודה, כל תחום פעילות בו תעסקו, יאפשר לכם להשתחרר למספר שעות (פיזית ונפשית) מהעיסוק המתמיד בחיפוש עבודה. הפעילות האחרת מייצרת כוחות מחודשים, היא מעוררת לעשייה ופעילות, היא גורמת לאדם להישמע אחרת. הפעילות בה תעסקו מאפשרת לכם לצאת משקיעה ברחמים עצמיים והתרפקות על העבר שחלף ואיננו, אל עבר עתיד בו אתם פועלים, משפיעים ועושים משהו עבור עצמכם ו/או עבור אחרים.

 

יהודה בחר להתנדב מספר שעות בשבוע במרכז לנוער בסיכון באזור מגוריו.

בתוך מספר שבועות הוא הצליח ליצור קשר אישי ותקשורת יוצאת דופן עם מספר ילדים במרכז. הוא הפך לדמות מוערכת, משפיעה ובעלת תרומה משמעותית עבור הנוער השוהה במרכז. ההתנדבות מילאה אותו בתחושת סיפוק אישית. שוב הוא חש משמעותי ובעל ערך וביטחונו העצמי חזר אליו. כשהוא מלא באנרגיות חיוביות ואמונה עצמית, החל יהודה לחשוב על כיווני תעסוקה חדשים, תחומים שהיו חבויים בו במשך שנים וכעת פרצו החוצה.

 

גם לכם יש היכולת לבחור ולהשפיע על עתידכם. האם תרצו להישאר בחוסר עשייה אפקטיבית, בדאגה מתמדת אל העתיד הלא נודע וברחמים עצמיים או שתבחרו לקחת אחריות על חייכם, להשפיע, לפעול וליצור ומנקודה זו לצמוח?

רקם דור
פסיכולוגית תעשייתית MSc
מאמנת אישית ועסקית
הכוונה תעסוקתית והכנה לראיונות עבודה
rekemdor@gmail.com טלפון: 054-7235717 , 04-9902116



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב