דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מציאת נפח חיפוש לביטוי כמו לוח שנה ועוד, משימה בלתי אפשרית. ועוד כמה מילים על ארגז החול של גוגל 

מאת    [ 22/09/2009 ]

מילים במאמר: 638   [ נצפה 2530 פעמים ]

שוטטתי ברשת במהלך חיפוש אחר לוח שנה, וגליתי למרות שלוח שנה קיים בהמון אתרים, אין אתר שמתמקד רק בלוח שנה. קפצתי על המציאה, והחלטתי לבנות אתר שיתמקד בנושא לוח שנה וכלים קשורים.

כמובן לפני שבונים אתר כזה, צריך לבדוק את ביקוש הגולשים לכלי לוח שנה.

כלי מילות המפתח

הכלי הראשון שעולה על הפרק, הוא כלי מילות המפתח של גוגל אדוורד (https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal), הכלי מאפשר לנו לדעת כמה פעמים תופיע המודעה שלנו, על פי ביטויים שעליהם אנו רוצים לפרסם. שמחתי לגלות שהמילה לוח שנה מקבלת משהו כמו 100,000 הופעות בחודש. (מאז הסכום עלה, אולי בגלל האתר שלי, כפי שתראו בהמשך).

החיסרון - תשאלו את מי שמתעסק בתחום, והוא יספר לכם שיש לוח תחושה שהמספרים שם לא מדוייקים. כי מהנסיון/ניסויים שלו, הוא ראה שהאתר שהוא בנה/קידם מופיע פחות פעמים בחיפושים לביטוי.

למה זו רק תחושה? כי אחרי הכל קשה להאמין שגוגל תספק כלי לא אמין, בפרט שהכלי יורד למספרים של עשרות.

לדעתי ההסבר לכך פשוט, הכלי לא מיועד להציג כמה פעמים מחפשים ביטוי מסוים, אלא כמה פעמים המודעה שלכם תופיע על ביטוי מסוים. מה ההבדל? ובכן, מודעות הפירסום מופיעות גם באתרים שמתמשים בADSENS. כלי מילות המפתח בודק כמה פעמים המודעה תופיעה הן בחיפוש, והן בADSENS.
ובנוגע לאתר שלי, יתכן שהמונח לוח שנה, מופיע המון פעמים באתרים המציגים מודעות (ואחרי שהקמתי את האתר הוא מופיע עוד יותר), אבל בחיפושים הוא קצת חלש.

לכן כשעורכים בדיקה באמצעות כלי מילות המפתח של גוגל, צריך לקחת בחשבון שהמספרים המופיעים כוללים את הופעת הביטוי באתרים שונים.

גוגל טרנד

כלי נוסף שגוגל מספקת הוא גוגל טרנד (http://www.google.com/trends), הכלי נותן מידע על ה'טרנדיות' של ביטוי חיפוש. הכלי גם נותן מידע מתי החיפוש היה יותר טרנדי וכדומה.

מעלה - הכלי מתייחס לחיפוש בלבד.

חסרון א. - המידע כללי ולא מדוייק. הכלי מציג מגמות חיפוש באמצעות גרף, ולא מספרים מדוייקים. כדי לשער כמות חיפושים אתם צריכים למדוד אותו מול ביטוי אחר, ולהעריך על פי הביטוי השני את הפופולאריות של הראשון.

חיסרון ב. ככל הנראה האתר לא מספק נתונים מדוייקים על ביטוי ספציפי מצומצם, לדוגמא: בדיקה של הביטוי לוח שנה תכלול גם את הביטויים: 'לוח שנה עברי' 'לוח שנה להדפסה' 'לוח שנה עברי לועזי' ועוד ועוד.
כך שאם הביטוי שחיפשתם עלול להיות חלק מביטוי רחב יותר, התוצאות כנראה כוללת גם את הביטוי המורחב.

איך אפשר לבדוק את זה? לקחת ביטוי פופלרי שמורכב משתי מילים (לפחות), ושמילה אחת ממנו היא לא רלוונטית או רלוונטית פחות.

עשיתי זאת כך, ברשותי אתר על 'פדיון הבן' באמצעות גוגל וובמסטר, נודע לי שהאתר שלי מופיע בשני הביטויים 'פדיון הבן' ו'פדיון'. מידע נוסף שהתגלה לי באמצעות גוגל וובמסטר הוא, שאת הביטוי 'פדיון הבן' מחפשים פי עשרה מהביטוי 'פדיון'. על פי 'גוגל טרנד' את הביטוי 'פדיון' מחפשים יותר! פעמים מהביטוי 'פדיון הבן'. ההסבר היחיד לכך היא כפי שכתבתי שגוגל טרנד לא נותן תשובות לביטוי ספציפי, והוא כולל גם הופעות של הביטוי כחלק מביטוי רחב יותר.

לסיכום הדרך המדוייקת לדעת את נפח החיפוש, היא להקים את האתר ולעקוב אחר התוצאות. או לפרסם מודעות שיוצגו על הביטוי המבוקש רק בחיפוש (ולהיות מוכן לשלם מחיר גבוה כדי לחשוף את המודעות בכל תנאי, גם כשיש מתחרים חזקים), ולא להציג את המודעות באתרים שותפים בADSENS.

*

ארגז חול

ואם מעניין אותכם לדעת מה עם האתר לוח שנה שלי? האתר מתקדם יפה בביטוי חיפוש השונים, אבל על הביטוי לוח שנה הוא תקוע עמוק עמוק מאחור, מסתבר שהארגז חול על הביטוי לוח שנה עמוק עמוק.

ואם כבר הזכרנו את 'ארגז החול' של גוגל, גליתי שאותו אתר יקבל זמן שונה בארגז החול לכל ביטוי.
ואסביר את עצמי, מיד לאחר הקמת האתר הוא הופיע בכמה חיפושים במקום מאוד לא ראלי (ארגז חול).
בחלק מהביטויים, כמו לוח שנה עברי לועזי, האתר הספיק במשך הזמן 'לצאת' מהארגז. בעוד שעל הביטוי העיקרי '

לוח שנה' האתר עדיין נמצא אי שם מאחור (למרות שגם על הביטוי 'לוח שנה' הוא הספיק להתקדם ממקום 450 למקום 180...)

מתברר שהאתר לא נכנס לארגז חול, אלא ביטויים מסויימים מוכנסים לארגז החול. ועוד משהו, כל ביטוי מקבל 'זמן ארגז חול' שונה.

לוח שנה - כלים ללוח שנה עברי לועזי.

מחשבון - כל המחשבונים באתר אחד.

פדיון הבן - מדוע, מתי ולמה מקיימים את מצוות פדיון הבן? כהן מתאים לפדיון הבן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב