דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


Networking - פרק ראשון 

מאת    [ 30/08/2005 ]

מילים במאמר: 986   [ נצפה 4012 פעמים ]

משפט סיני עתיק אומר ש"כשיש קשרים לא צריך פרוטקציה"


אנחנו יוצרים קשרים על בסיס יומיומי, חלק מאיתנו עושה זאת בצורה טובה יותר וחלק פחות. אנחנו משתמשים בקשרים הללו על בסיס יומיומי, מי מאיתנו יותר ומי פחות. אנחנו מפעילים קשרים בין השאר בשביל להשיג הנחה, תור לרופא, שיבוץ נח במילואים וגם בשביל למצוא עבודה.
כשמדובר בעבודה, הרבה אנשים חושבים שאם יש להם את הכישורים הנדרשים, אין להם צורך להיעזר בקשרים, פרטיים או עסקיים. אחרים חושבים שזו צביעות או פרוטקציה להיעזר בקשרים ורוצים להוכיח לעצמם שהם יתקבלו לעבודה רק בזכות כישוריהם. ויש את אלה, שיש להם קשרים טובים עם אנשים, אך הם מעדיפים שלא לתקשר איתם כדי לחפש עבודה בגלל ביישנות או חוסר נעימות.

רשת קשרים עסקיים או בלועזית Networking, יכולה להיות גורם מכריע בתהליך חיפוש העבודה.
שימו לב לנתונים הבאים:
? מחקרים מראים ש-60% מהמשרות נתפסות דרך קשר כזה או אחר.
? מעסיקים רבים מדווחים כי דרך קשרים השיגו את רוב העובדים שלהם.
המסקנה המתבקשת: אם תיצרו לעצמכם רשת קשרים אפקטיבית, תהיו הרבה יותר קרובים להשגת המטרה - תפקיד חדש או קידום.


קשרים הם דבר הדדי



רשת הקשרים העסקית אינה שונה מכל רשת קשרים אחרת בחיים, עם המשפחה או החברים. הרשת היא הדדית ובאה מתוך אהבה וחיבה לאנשים. אל תישארו בקשר עם אנשים מתוך אינטרס - זה עשוי ליצור, בסופו של דבר, תחושות שליליות. קשר שנוצר כמקור לניצול או מתוך צביעות, לא יחזיק מעמד. כשאנחנו יוצרים קשר עם מישהו, אנחנו יכולים לעזור לו, בדיוק כפי שהוא יכול לעזור לנו. קשרים הם עניין של תן וקח, גם אם כשהם נוצרים אנחנו לא רואים מה אנחנו יכולים לתרום (ולעיתים בדיוק ההיפך).
אם יש לכם הזדמנות לעזור עשו זאת בשמחה, ורצוי בהתנדבות, לא חייבים לחכות עד שתתבקשו לעזור. הבונוס: תרגישו טוב עם עצמכם! זכרו זאת כשתרצו לפנות בבקשה - אנשים נהנים לעזור.


מתי להתחיל את רשת הקשרים שלי?



מזמן, ואם אי אפשר אז עכשיו. רשת קשרים טובה לא מתחילה כשצריכים משהו. כשאין לכם עבודה ואתם נואשים, זהו לא זמן טוב להתחיל ליצור קשרים.
למעשה, גם אם לא חשבתם על כך, הרשת שלכם כבר קיימת. היא אולי קטנה יותר ממה שהיא יכולה להיות, אבל היא שם. עמיתים לעבודה, ספקים ולקוחות איתם אתם בקשר, ולא רק ממקום העבודה הנוכחי. אם היו לכם קשרים טובים במקום העבודה הקודם חדשו אותם. חברים מהתיכון, מהאוניברסיטה, מהצבא - חוק ההתיישנות אינו חל על נטוורקינג. לא רק אתם מחפשים את הקשרים האלה. תיכנסו לאתר "חבר'ה" ותיווכחו בעצמכם.


כל מצב הוא הזדמנות ליצירת קשר



כמעט כל אינטראקציה בין אישית יכולה להוות בסיס לנטוורקינג. פגישות עסקים, כנסים ותערוכות, מפגשים חברתיים ומשפחתיים ואפילו טיסות וחופשות. אלא שנטוורקינג אינו קורה מעצמו (מלבד ליחידי סגולה שיש להם את הגן הספציפי), ויש צורך במכוונות ומודעות לעניין כדי שזה יקרה. הכוונה לא להידבקות כפייתית לכל עובר אורח אלא לפתיחות לאפשרות ויצירת ההזדמנות.
כשאתם פוגשים אנשים, אל תתביישו, תתעניינו בהם (כשמתעניינים בכם אתם מרגישים מוחמאים, נכון? גם הם ירגישו כך). במה הם עוסקים, מי הלקוחות שלהם, אולי אתם מכירים אנשים משותפים. אל תעשו זאת בצביעות, אלא מתוך רצון כן ליצור קשר שיקדם דברים משותפים בעתיד. אנשים אוהבים לדבר על עצמם, במיוחד אם הם מרגישים שמישהו מקשיב לכך באותנטיות ומתוך פרגון. רק היזהרו ששאלותיכם המתעניינות לא יגרמו לתחושת חקירה...
כדאי לקחת אתכם תמיד כרטיסי ביקור. החלפת כרטיסי הביקור היא התחלה של קשר, שאחריה קל יותר להמשיך. האימייל מקל מאוד על חיינו בנושא זה, והופך את התקשורת הבלתי פורמלית לפשוטה וזמינה. שלחו אימייל לאחר המפגש "שמחתי להיפגש ואשמח לעזור" או "נהניתי מאוד משיחתנו, אשמח אם יהיו לנו הזדמנויות לשתף פעולה", "חג שמח" בחגים, או משהו מצחיק (במידת הסביר וגבולות הטעם הטוב). אזכור בימי הולדת, אף הם דבר עוצמתי לבניית קשרים. מי מאיתנו לא אוהב שזוכרים את יום ההולדת שלו...


אל תתעלמו מבעלי התפקידים הקטנים



רובנו נוטים לטפח קשרים עם ה'ביג בוסים', אבל עצה שלנו - אל תתעלמו מהמזכירות והשומרים. לא רק אלה שנמצאים בעמדת כוח יוכלו לעזור לנו כשנצטרך, ולפעמים דווקא המזכירה או העוזרת יכולים לפתוח דלתות באופן יעיל ביותר. הם אלה שיוכלו להשחיל לך פגישה בלו"ז הצפוף של המנהל, לזרוק עליך מילה טובה בעיתוי המתאים ולתת לך טיפים שיעניקו לך יתרון יחסי.
מעבר לכך שחשוב לתת להם את הכבוד, ההערכה ותשומת הלב שמגיעים להם, מניסיון, הרבה פעמים בעלי התפקידים הקטנים יותר יטרחו ויבררו בשבילכם, רק כי הענקת להם יחס אנושי וחם.


עזרים טקטיים - אל תנסו לזכור הכל



איך מנהלים את מערך הקשרים הכביכול מסובך שאנחנו ממליצים לכם עליו? הכי חשוב - אל תראו זאת כ"תיק" או מטלה. מדובר בסך הכל בהרחבת המעגלים החברתיים שלכם. גם אם מדובר בהשקעה מסויימת, ואפילו אם לא תצטרכו בסופו של דבר לשלוף ג'וקר מתוך הערימה הזאת, רק הרווחתם.
ההיפך מלשכוח זה לרשום. אנחנו ממליצים על ה outlook ושפע יישומיו (יומן, אנשי קשר, משימות וכדומה), אבל אם אתם מעדיפים את היומן שבתיק, או שהנכם אנשי הטבלאות המסודרות, גם בסדר. בכל מקרה כרטיס ביקור אחד או שניים בכל פעם קל ויעיל יותר (שלא לדבר על הזיכרון הטרי) מאשר טיפול מרוכז בערימה. כך זה גם יותר אישי ופחות "עבודה".
מה כדאי לרשום? כל מה שיסייע לך לשמור על קשר, החל במספרי טלפון, דרך מכרים משותפים עד רעיונות לשיתוף פעולה. מדובר ברשימות פרטיות שאיש לא יודע על קיומן, כך שלא צריך להרגיש נבוכים בגללן.


אל תתביישו לבקש עזרה



אנחנו מקבלים ונותנים כפי יכולתנו. אם השכלתם ליצור קשרים הדדיים ואותנטיים, אין סיבה שלא תשתמשו בהם. הפכו את מערכת הקשרים שלכם למשאב כוח ותיווכחו איך היא תסייע לכם במהירה להיות "במרכז העניינים".
כשאתם מחפשים עבודה, אתם בהחלט יכולים להתקשר, להיפגש, ולהזכיר כחלק מהשיחה שאתם מחפשים עכשיו עבודה ואם במקרה הם ישמעו משהו, אתם תשמחו לשמוע על זה. הם כבר יבינו שזו מטרת השיחה (או אחת מהן) וזה ממש בסדר. אל תרגישו מושפלים מעצם זה שאין לכם כרגע עבודה - זה קורה לכל אחד מאיתנו בזמן כזה או אחר, וזה לא אומר עליכם כלום.
אם השכלתם ליצור קשר הדדי וחם עם האנשים, אתם אף פעם לא יכולים לדעת מה ייצא מזה. הכי חשוב, אל תרגישו כי רק אתם יוצאים נשכרים מהקשר הזה. הכדור הוא עגול (סליחה על הקלישאה) וההזדמנות שלכם לעזור כבר תגיע.
עומר שובל, מנהל אתר AllJobs, אתר הדרושים המוביל בישראל.
אתר הדרושים שלך



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב