דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טרנדים חדשים בעיצוב המטבח 

מאת    [ 20/09/2009 ]

מילים במאמר: 1110   [ נצפה 3774 פעמים ]

אורח החיים בכל תרבות, מלווה תמיד בחדר, אזור או מתחם המשמש להכנת מזון.בין אם ביאכטה, באוהל בדואי, במשרד או בכל בית מגורים פרטי, מוקצהאותו אזור ל -  מטבח.

עד לפני כ 30 שנה היה המטבח חדר ייעודי ומבודד משאר חללי הבית במטרה להשאיר את המולת וריחות הבישול, הרחק ובנפרד משאר אזורי המגורים בבית. כיום, אנו מתייחסים יותר ויותר אל הבישול כאל אמנות, הודות לכתבות העיתונות ותכניות הבישול בטלויזיה הפופולריות, אנו ערים לכל החידושים וההמצאות בתחום הקולינרייה ולא פעם, שיחת היום במפגש החברתי סבה סביב האוכל המיוחד ודרכי הכנתו. המטבח הפתוח מאפשר לנו כך בגאווה גדולה, להתפאר במטעמינו, ואת ה"ריחות"... להפוך לניחוחות הממלאים את הבית באהבה אינסוף.

 

עוד בעניין מגמת ה Open Space -  הנועזים (והבוגרים...) שבינינו זוכרים אולי איך כבר לפני כ 30 שנה העזנו לעשות מטבח אמריקאי, ביטלנו את הדלת ואף פתחנו מעבר נוסף, מנסים עדיין לשמור על הפרדה עם הסלון, שברנו חצאי קירות והצבנו דלפקים תלויים דמויי בר גבוה ועוד מני חידושים, והכל על מנת להראות ייצרתיים ולצאת מהסטנדרט. מהר מאוד החלו חללי המטבח להתאחד עם פינת האוכל והסלון, תוך יצירת אזור מגורים מרווח, מואר, פתוח וללא קירות מפרידים.

בשלב זה, משימת מעצב הרהיטים הפכה למאתגרת הרבה יותר והיא להגיע להרמונייה מושלמת בין סוגי ריהוט שונים (ארונות מטבח, ספות, שולחן...) לבין אורח החיים הייחודי של דיירי הבית.

 

דבר לא השתנה מאז ועד היום - כדי לממש את סגנון החיים שלנו ולשמור על חדשנות ואופי, תרים אנו אחר טרנדים חדשים בתחום ולצורך זה, גם אחר המעצב המוכשר.

המטבח הנכון חייב להיות לא רק יפה, נוח והרמוני, הוא צריך לשדר לכל מבקר - מי גר כאן: משפחה מיושבת אשר אורח חייה כשפע הבורגנות האנגלית הקלאסית או הפרובנס, זוג אניני קולינרייה אשר הבישול והאירוח מנת יומם כדרך קבע, או למשל, משפחה מודרנית המבקשת ליהנות מהטרנדים העכשווים מבלי לוותר על שימושיות מקסימאלית לרווחת בני המשפחה.

 

אז איך משלבים חדשנות יחד עם השמרנות  הכלכך אפיינית לתרבות הישראלית? איך "מייצר" המעצב, בכל פעם אשלייה חדשה ומצליח לחדור לחדוות חיינו בתוך ביתינו?  

 

הרעיונות לא נולדים במוחם של המעצבים אשר מכירים את חומרי הגלם ואת דרכי העיבוד, אלא בדימיונם של אלו הנחשפים לחדשנות די הצורך, לחומרי גלם, טכניקות עיבוד ופרזול ה"שייכים" לענפים אחרים. צריך רק לרצות, לחפש, להכיר ולהעז... כלומר: צריך להביא את ייצרני המטבחים אל מחוזות אחרים, כך, נולדים להם  טרנדים חדשים בתחום עיצוב המטבח.

 

 

הדפוס הדיגיטלי לדוגמא, אחד מתחומי ענף ההייטק בו פועלות לפחות שתי חברות ישראליות מצליחות, חדר לאחרונה לענף הבנייה בסערה גדולה. בזכות פיתוח טכנולוגיות סריקה והדפסה וכן, חומרי צריבה ייעודיים ועמידים, אפשר היום "להדפיס" כל עיטור או תמונה שנחפוץ, על גבי עץ, פורניר, פורמייקה, אריחי פסיפס, קרמיקה וזכוכית, התוצאה: עולם חדש של אפשרויות נפתח בפני המעצב המבקש להעניק ליצירתו אישיות יחודית משל עצמה.

הדפסות של עיטורים ותמונות על גבי ויטרינות בדלתות וקלפות המטבח, כמו גם על גבי דפנות הפורמייקה הגלוייות או על משטחי העץ של האי Island-Top , הפכו לטרנד עכשוי ומבוקש. המחיר עדיין יקר יחסית -  כאלפיים ש"ח יספיקו כדי להעניק מראה משובב לב  לשלוש קלפות ממוצעות גודל, אך כדי להפגיז את מיכאלאנג'לו על כל חזיתות מטבח ממוצע, נאלץ להיפרד לפחות מכעשרת אלפי ש"ח נוספים.

 

עיבוד ה CNC לעץ הוא טכנולוגיה ותיקה של כרסום בעץ, בה מסלול כלי הכרסום נקבע ע"י תכנת מחשב. אז מה חדש כאן בעצם?.. שני דברים – עושים שימוש בכרסומים בצורות מיוחדות ומטווים לו מסלול בצורתspline  - מעין סללום תלת מימדי. התוצאה: משטחים בעלי מגע של עור או כאלו הנראים כמו גלים של ים, יופי!

 

פרזול ידיות OUT! – אותם חלקי המתכת הבולטים מקוו חזית המטבח ומשמשים למשיכת המגירות ופתיחת הדלתות, הפכו למטרד הואיל ופוגעים בקוו הנקי הזורם האפנתי. אותם גושי מתכת אשר פעם היו לתכשיט המטבח, מפנים את מקומם היום לפתרונות אחרים.

יש המעדיפים לחרוץ את העץ וליצור מגרעת אחיזה, אחרים יפנו למראה הקר המתכתי ויעדיפו פרופילי אלומיניום אורכיים כחלק אינטגרלי מהחזית, והמהדרין החפצים בחזית נקייה לחלוטין, טוב יעשו אם יתעדכנו במבחר הגדל והולך של מוצרי תפח פתח – TouchLatch, אצל יצרני הטכנולוגייה למטבחים. דלתות וקלפות המתרוממות חשמלית בנגיעה ונסגרות בטריקה איטית. מגירות הנפתחות בלחיצה או אף בנגיעה עדינה בעזרת מנוע חשמלי הנחבא מאחור ואל דאגה, "מח" מיוחד ידאג לא רק שמגירות לא יתנגשו זו בזו, אלה גם לכך שאם פתחתם כמה מגירות יחד, הן תסגרנה כולן בנגיעה אחת בלבד ובהדרגה.

 

יצרני המוצרים הטכניים, יישרו קוו עם עולם הדפוס ופיתחו מנגנונים המאפשרים עיצוב של יחידות גדולות מאוד. דלת קלפה בגודל של 240 ובגובה 60 ס"מ הנפתחת ונסגרת ללא מאמץ, ללא רעידות ואף עם טריקה שקטה, זה כבר לא בגדר חזון למועד וכך גם מגירות ענק באורך 120 ס"מ הנושאות עד 80 ק"ג תכולה.

 

הצבעים העזים הפכו ללהיט באירופה, זה החל שם בשחור המבריק האלגנטי וכיום רואים יותר ויותר שילוב של אלמנטים בירוק, כתום, אדום, כחול ועוד... במקומותינו יצרני משטחי הקוורץ הם שהרימו את הכפפה ראשונים ומציעים לנו לא רק זה, אלא גם מראה חצי מבריק Lapato ומירקמים של קליפת ביצה למשל.

 

וזה רק על קצה המזלג...

דמיינו מטבח צבוע אדום יין בוהק בשילוב משטחי זכוכית לבנה. טרנד עכשוי זה תוצ' חו"ל, של מטבחים בצבעים נועזים, מתקשה לחדור לביתינו בשל החשש, הלא מבוסס, שזה אולי מגביל. השנים לימדו אותנו שזה רק עניין של זמן (ולא הרבה בד"כ...) עד שנפתחת תודענו השמרנית לתפישות חדשות בתחום עיצוב.

 

* הכותב הוא מנכ"ל דונטלו Donatello  ומתמחה בעצוב וייצור מטבחים בהתאמה אישית.

C- כל הזכוכיות שמורות. אין לפרסם ו/או להדפיס ו/או להפיץ ו/או להעתיק מאמר זה ו/או חלקים ממנו ללא אישור מראש ובכתב של לאון בוהר – ת.ד. 3986 שוהם מ.60850, טל. 03-9794575 פקס. 03-9793060.

 

 

 

לאון בוהר - מעצב מטבחים ומנכ"ל דונטלו Donatello - מטבחי מעצבים. donatello@donatello-k.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב