דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רייקי לתינוקות וילדים 

מאת    [ 13/09/2006 ]

מילים במאמר: 887   [ נצפה 3998 פעמים ]

הרייקי מהווה דרך טבעית ביותר לטפל בתינוקות ובילדים.
זוהי למעשה גם דרך לחבר בין ההורים לילדם.

היות והעברת רייקי הינה העברת ה "אהבה האלוהית" לכל יצור חי, הרי שבהעברת איזוני רייקי לתינוק על בסיס קבוע, ולא בהכרח כש"כואב משהו" אצלו, יש בכך העצמה והידוק היחסים בין האב והאם לבין התינוק הילד שתורמים רבות להתפתחותו הנפשית של התינוק וחיזוק מערכת החיסון שלו.

לכן הנני ממליץ בחום להורים בפועל וגם להורים בפוטנציה, כן ללמוד רייקי, משום שיש בכך מספר יתרונות ברורים.

יתרון ראשון הוא בכך שאתה יכולה לטפל בעצמך ובבןבת זוגתך, ויתרון שני בכך הוא שאתם מעמיקים את הקשר שלכם עם התינוק שנולד והופך לילד אח"כ.

השיטה של טיפול בילדים ובתינוקות ברייקי היא פשוטה וזולה, נגישה בכל מקום, בית, טיולים, ביקורים אצל חברים, ומדרגת רייקי2 והילך ניתן גם לשלוח אותה מרחוק ללא הגבלה של זמן ומרחק ( כגון מהעבודה או מחו"ל) , אל הילדתינוק. ולכן הנני ממליץ לכל הורה ללמוד אותה.

ניתן כמובן גם לטפל בילדים ובתינוקות של אנשים אחרים, אך תמיד עדיף לדעתי שהורה יטפל בתינוקו, וזאת משום הקשר האנרגטי המיוחד ביניהם.

ישנם מס "תופעות" וחוויות מענייניות שמטפלים ברייקי מדווחים בזמן הטיפול רייקי בילדים.את חלקם הנני מביא כאן מניסיוני על ילדיי ועל ילדים אחרים, וכן מעדויות של מתרגלי רייקי אחרים .

כאשר אני מעביר רייקי לילד, קורה לא פעם אחת, שהילד לוקח את היד שלי ומנחה אותה לאזור מסוים שדורש רייקי, וזאת על אף שיתכן שאזור זה לא שייך לאף צ'אקרה לדוגמה, או שתנוחת הידיים הופכת להיות שונה מאוד מהתנוחות המקובלות ברייקי ומוזרה. ומאוד יתכן גם שמשך השהיה על אזור זה יהיה קצר, וכעבור דקות מעטות הילד ייקח את ידך ויניח אותה במקום אחר.במקרה כזה עליך לתת לילד ל"הנחות" את ידיך למקום שהוא מפנה אותן, וכאשר הילד אינו מעוניין יש להבין כי אין לו צורך בקבלת רייקי יותר, על אף שהאיזון לקח זמן קצר.

דבר נוסף שקורה לי הרבה פעמים, שלאחר שהילד נרגע, הוא "מלטף" את ידיי ב-רכות ומביע מעין רוגע והכרת תודה שלו על האנרגיה שאני מעביר לו - דבר זה גם ממלא אותי המטפל באנרגיות טובות.

יש לשים לב גם שמשך הטיפול בתינוק אינו צריך לקחת זמן רב, משום שכף יד שלנו יכולה לכסות אזורים נרחבים בגופו של התינוק, ולכן לדעתי אין צורך להעביר רייקי לתינוק יותר מ-עשר עד חמש עשרה דקות.

גם מעצם היות הילדים הרבה יותר פתוחים מאתנו המבוגרים- מבחינה אנרגטית, לדוגמה,הם תמיד אומרים את אשר על ליבם, הרי שאין צורך לתת איזון רב באזור הראשצוואר , משום שצ'אקרות הגרון העין השלישית והכתר- פתוחות בדרך כלל, למעט מקרים טיפוליים ספציפיים.

בזמן העברת הרייקי אין לנו המטפלים צורך להיות במצב מדיטטיבי כלשהו, ואין צורך להשכיב את התינוקילד על מיטת טיפולים. ניתן לשבת ליד הילד,ולהעביר רייקי תוך כדי שכיבת הילדתינוק במיטתו בערבלילה כשהוא הולך לישון.השינה וההירדמות ע"י רייקי ערבים מאוד לילדים, וכל כאב שהיה במשך היום, פשוט נמוג במהלך הלילה,ולמחרת בבוקר, הילד קם שמח ורגוע מאוד.

ניתן כמו כן להעביר את הרייקי,בישיבה שלנו על כסא, חיבוק הילד מאחור והעברת רייקי לבטנו,או כאשר מדובר בתינוק ניתן פשוט להרים אותו,לחבק אותו פנים מול פנים ולהעביר לו רייקי מהגב.

העברת רייקי בצורה זו של חיבוק,גם מתאימה למצב בו הילד זז, חסר סבלנות, ואינו מעוניין לשכב על מיטה כלשהי.

במקרה בו הילד אינו מעוניין שנחזיק אותו, ניתן גם לשלוח לו רייקי ממרחק קצר לבעלי דרגת רייקי 2 ומעלה.

ישנם גם מקרים, שמקובלים בקרב מתרגלי הרייקי, בהם אנו כ- מעבירי הרייקי מטעינים חפץ של התינוק ילד, כדוגמת "דובי" או "כרית" באנרגיית הרייקי, ונותנים לילד לחבק או לישון איתם - גם זו דרך להעביר רייקי לילדים החפצים בכך ושלא נמצאים תמיד בהישג ידינו.

באשר לקבלת הסכמתו של הילד לקבלת האיזון,הרי שיש לשמור על כלל זה, למרות שמדובר בילדים. אין להעביר רייקי לילד בניגוד להסכמתו או הסכמת הוריו כשהוא תינוק.
כאשר מדובר בתינוק, ניתן ומספיק לקבל את אישור הוריו ולשים לב ,באם, בעת העברת הרייקי, התינוק מוכן או לא מוכן לקבל את הרייקי. במידה והתינוק אינו מראה נכונות לקבל את הרייקי, אזי אין להעביר לו רייקי.

במקרה ומדובר בילד שמבין בדעתו- שיודע לדבר ולענות, אזי יש צורך לשאול אותו, לבקש את רשותו וזאת ללא צורך בהסברים מה זה רייקי,אלא רק לקבל את הסכמתו לכך.

חניכת רייקי לילדים בגיל צעיר ולתינוקות.

לילדים אין בעיה להתחבר לרייקי משום שהם מתחברים לחוויה ולרייקי בצורה טבעית ותופסים זאת טוב יותר מאתנו המבוגרים , גם ובעיקר בשל הסיבה שאין הם צריכים הסברים מילוליים מהוא רייקי וכיצד הוא עובד, ההתחברות לאנרגיה והתחושה אליה, נמצאים אצלם ברמה של כל תא בגופם הקטן,זאת משום שהם אינם חסומים וסוחבים איתם טראומות מהעבר כמו המבוגרים.

בגיל צעיר ,הילדים מתחברים יפה מאוד לרייקי, ותופסים את החוויה ב "יתר שאת" מאתנו הבוגרים וזאת בשל חוסר הבקורתיות שלהם ובשל חוסר החסימות האנרגטית שבהם.

כשהינך רואה ילד קטן המטפל ברייקי, בעצמו או בילד אחר, בגן או בבי"ס, אתה נוכח לדעת שהוא מכיר את האנרגיה הזו ומתפקד איתה בצורה טבעית לחלוטין, הוא חי ונושם אותה.

לכן ניתן ומומלץ מאוד להעביר חניכת רייקי I לדרגה ראשונה לילדים וגם לתינוקות שאך נולדו, אלא שרצוי לחזור על ההסברים מהוא רייקי בגיל גדול יותר בסביבות גיל עשר כאשר הילד מפתח את ההבנה השכלית לכך.

בילדים שעוברים חניכת רייקי ומתרגלים רייקי בגיל צעיר, אנו מוצאים בד"כ רוגע, שלווה, הצטיינות בלימודים, ופתיחות חברתית, ועוד הרבה מעלות טובות.

הטיפול בילדים ע"י רייקי מומלץ מאוד לבעיות כגון, הפרעות קשב, ריכוז, היפר אקטיביות, מערכת חיסונית ירודה, השתלבות חברתית.

הטיפול בילדים ובנוער מתבגר ע"י רייקי,עוזר להם לרכוש ולבנות את הביטחון העצמי שלהם ,להגביר את הריכוז, להתמודד טוב בלחץ שלפני בחינות, ולהשתלב בצורה טבעית בחברה ללא בעיות.

כותב המאמר.
משה בש .
מורה לרייקי מסורתי (R.M.T) הכולל סמלים יהודיים
ומורה רוחני.
משה בש, מורה רוחני ומאסטר רייקי מסורתי הכולל סמלים יהודיים, מנהל את קליניקת "המגע המרפא- חדרה"

www.metaplim.co.il/reiki



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב