כללי זהב למניעת פציעות ספורט
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

כללי זהב למניעת פציעות ספורט 

מאת    [ 18/09/2009 ]
מילים במאמר: 426   [ נצפה 2689 פעמים ]

 
 

לספורט יתרונות רבים. מניעת עלייה במשקל והפחתת הסיכון להשמנת יתר, הפחתת הסיכון ליתר שומנים בדם, הפחתת השומנים בדם והסיכונים הכרוכים בכך, הפחתת הסיכון למחלות לב וכלי-דם,הפחתת הסיכון לסוכרת ומחלות אחרות, הפחתת הסיכון ללחץ דם גבוה, הגברת מסת העצם, הגברת ההישגים בלימודים, שיפור יכולת הריכוז, הפחתת הנטייה לחרדה ולדיכאון ועוד ועוד...

עם זאת קיים חיסרון אחד שיכול לעתים להעיב על כול היתרונות: פציעות. פציעות הספורט הפכו למגפה עם עוגמת נפש אישית ועלויות כלכליות עצומות בגין אשפוזים, טיפולים וניתוחים רפואיים ואובדן ימי עבודה. החדשות הטובות הן שרוב פציעות הספורט ניתנות למניעה. להלן 10 כללי זהב למניעת פציעות ספורט:

1) מזון, שתייה: הייה מודע למזון ולשתייה שאתה צורך, בתקופות אימון עמוסות הגבר את צריכת הפחמימות והשתייה. הקפד על ציוד,לבוש, נעליים:על הציוד המשמש אותנו להיות מותאם לנו באופן אופטימאלי (רקטת טניס, אופניים , מגני בירכיים ועוד). התאם לבוש לסוג הפעילות. חבוש כובע אם צריך. נעל נעלי ספורט המתאימות לסוג הספורט שלך.

2) מגרשים, משטחים, מסלולים: וודא שהמגרשים או המשטחים עליהם אתה משחק או מתאמן נקיים ממכשול ומתאימים לך.

3) חימום: הכן עצמך לפעילות על ידי חימום קצר. חימום צריך להיות מותאם לסוג הפעילות ולכלול במיוחד את הפרקים שעתידים להיחשף למאמץ הכי גבוה. התחל עם חימום כללי של הליכה או ריצה בת מספר דקות והמשך עם תרגילי טווח תנועה ומתיחות מעודנות . עבור שחיינים יש להוסיף גם שחייה של מספר בריכות באופן איטי.

4) טכניקה: למד טכניקות משחק חדשות באופן הדרגתי, תנועות חדשות יוצרים עומס שונה על חלקי גוף שונים. וודא שהטכניקה שלך (טניס, ריצה , שחייה ועוד) טובה. ביצועי ספורט שאינם מדויקים חושפים אותנו לסיכון מוגבר להיפצע.

5) קירור או שחרור: הפחתה הדרגתית במאמץ ומתיחות קלות מונעות הצטברות של דם בגפיים התחתונות. התעלמות מכלל זה עלולות לגרום לכאבי שרירים ביום שלאחר המאמץ.

6) הדרגתיות: הקפד על עלייה הדרגתית במאמצים. במקביל להגברת עומס באימונים קח יותר מנוחות. על תתאמן קשה אם גופך נוקשה מהאימון הקודם. חלק גדול מן הפציעות מתרחשות בגין הניסיון שלנו להגיע להישגים גדולים מידי בפרק זמן קצר מידי וללא הכנות מתאימות.

7) עומס אימונים: הפחת עומס אימונים עם זיהוי סימן של תשישות.

8) כושר גופני: שמור על כושרך הגופני על כל מרכיביו. כושר אירובי וכוח הינם בסיס חשוב לכל פעילות וגורם מונע פציעות. חלק גדול מן הפציעות מתרחשות בסוף הפעילות בגין עייפות ואובדן ריכוז.

9) מתח נפשי: גישה חיובית והפחתה בלחץ הנפשי עשויה לעזור בהפחתה של פציעות ספורט.

10) כאב: אם במהלך אימון או משחק אתה חש בכאב עצור מיד!!!

אם למרות כל אמצעי הזהירות נפצעת, אל תזניח!. טפל בפציעות בעודן קלות ומנע אותן מלהפוך לרציניות וכרוניות. על פציעות ספורט קרא עוד... www.gav-clinic.com

מאת ד"ר יצחק בכר – כירופרקט. D.C. M.Sc

ד"ר יצחק בכר-כירופרקט Ms.c. D.C http://gav-clinic.com כירופרקטיקה, רפואת ספורט ושיקום

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב