דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חג ומנהיגות והקשר שביניהם 

מאת    [ 18/09/2009 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 2103 פעמים ]

 

חג ומנהיגות והקשר שביניהם  /  נמרוד נוי

18/9/2009

 

חג הוא חג, ובחג מברכים איש את רעהו ואומרים מילים יפות וטובות. כך צריך להיות וזה בסדר. גם אני אמון על הפקת דברי מרגליות ויודע את המלאכה הזו. אך גם בחג מנהיגות צריכה להבין שעליה לעגן את דבריה הטובים חזק חזק בקרקע המציאות ולהוציא ממנה אמיתות סלע עלינו ועל החיים.

בימים אלה חברי הכנסת של קדימה כותבים אלינו, החברים מן השורה במפלגה, מכתבים ומפרטים בהם את שלל פעילותם בשנה החולפת: הכנת הצעות חוק, פעילות בועדות הכנסת ובמליאה ועוד. באופן מאוד ראשוני נדמה לי לעיתים שכולנו עוטפים את עצמנו בשקרים קטנים. לפחות כשמדובר ברמאויות זנוחות ניתן לפשל ואפשר להמשיך הלאה. ככה זה בחיים. אותי על כל פנים מלווה תחושה עזה כי לעיתים רבות עודף הפעלתנות בכנסת משמשת לפוליטיקאים כסות ומחבוא ליום סגריר מהתמודדות איכותית עם השאלות הגדולות באמת שלנו.

נדמה לי שלא אטעה אם אומר שעודף פעילות בכנסת - המנותקת מראיה רחבה ומהבנה יסודית של הדברים ומהצורך להכפיף את הפרטים למהלכים גדולים ולהקשרים מקיפים - יכולה אף לגרום לנזקים. במקרים רבים בחיינו אנחנו מבלי משים יורים לעצמנו ברגליים. לקראת הימים הנוראים הבאים עלינו ויום כיפור בשיאם אנו נדרשים לחשבון נפש לאומי, אישי וציבורי נרחב. כיצד על אף כל הכוונות הטובות המציפות אותנו אנחנו נכשלים בניהול חיינו הציבוריים ומייצרים בכך הפסדים עצומים הפוגעים בחוסנה ובבטחונה של המדינה. כיצד קרה שהדור שלנו הפיל את המקל במירוץ השליחים הדורי ומייצר מהלכי סרק לרוב.

גם הפעם קראתי בקפידה את דברי ברכתה לחג של יושבת ראש המפלגה ציפי ליבני לחברי התנועה. לא ידעתי אם לבכות או לצחוק. אם הפוליטיקאים מתנהלים בצורה צינית ועושים הכל כדי להמשיך ולשרוד אז במידה מסויימת אפשר עוד להבין ולחיות עם זה. אך אם הפוליטיקאים אינם קוראים נכון את המציאות ואינם מתרוממים לגודל האחריות והעשייה המתחייבים מכך אז אנא אנו באים. כל עוד המדינה בלעה אל תוככי רחמה החם את הפוליטיקה ואין למעשה חיים פוליטיים אמיתיים במדינה, אז אי אפשר לדבר על פוליטיקה חדשה, וכל הדיבורים על פוליטיקה אחרת הם חרטא ברטא. הפוליטיקאים של קדימה ובראשם ציפי ליבני חייבים להבין זאת היטב היטב. הם מייצגים כיום את הפוליטיקה הישנה במיטבה וכל ההתהדרות בנוצות של כאילו ערכים, כאילו אידאולוגיה וכאילו חזון לא יעזרו להם. כל עוד מה שאנו מכנים בשם פוליטיקה לא עבר בחינה ובדיקה מושכלת ומקצועית מזה למעלה מדור, ואין כל תורה וכל מחשבה וכל הגות העוסקים בדבר, אין סיכוי שנצליח להפיק תפוקות איכותיות כלשהן וכל המילים היפות לחג ומילות השבת, והפנינים והמרגליות שנפיק מפינו לא יעזרו לנו ביום פקודה.

שתבוא לנו שנה של עוררות וגדולה. שנה לשל חוכמה, תבונה, מקצוענות ותעוזת הרוח.

חג שמח ושנה טוב לכולם - מאחל נמרוד נוי

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב