דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כירולוגיה פסיכודיאגנוסטית 

מאת    [ 17/09/2009 ]

מילים במאמר: 683   [ נצפה 5310 פעמים ]

"עשוי האדם כך, שכאשר מצית משהו את נשמתו, נעלם הבלתי אפשרי"
(לה פונטיין)





חקר היד ידוע בשם "כירולוגיה" (כירו=יד, לוגיה=מדע) והוא כולל בתוכו את כל התחומים הקשורים ליד האנושית. אומנות הקריאה בכף היד המודרנית היא שילוב בין בין האומנות העתיקה עם מדע עכשווי המתבסס על אלפי מחקרים המאפשר הבנת מבנה הנפש דרך הנתונים שביד. שלא כמו קריאת כף יד מסורתית, כירולוגיה פסיכודיאגנוסטית מתמקדת בזיהוי ושיפור המצב של המטופל/מאובחן, ללא עריכת תחזיות לגבי העתיד שלו. זוהי שיטה לפיענוח מבנה כף היד והקווים שבה ושיקוף אופיו ונסיון חייו של האדם. הכירולוגיה משלבת את התחומים הבאים:

* כירונומיה - ניתוח הצורה והמבנה של כף היד.
* כירומנטיקה - קריאת הקוים של כף היד.
* דרמטוגליפים - ניתוח תבניות העור וטביעות האצבעות שביד.
* תרגום תנועות ותנוחות היד והאצבעות.

התאוריה המודרנית אומרת שהקוים שביד מייצגים שרטוט גרפי מקודד של המעגלים החשמליים של המוח. קבוצת העצבים השולטת בידיים נמצאים בדיוק במרכז המוח, וכל האנרגיות החשמליות של החשיבה עוברת דרכן. קוי היד מעוצבים באופן הקשור לתבניות החשיבה, קשרים עצביים ואפילו מבנה כרומוזומלי. בכף היד מרוכזים יותר קצוות עצבים מאשר בכל חלק אחר בגוף, עם פעילות נורולוגית רבה כל כך על שטח גוף קטן כל כך - אין ספק שכפות הידיים הן מיוחדות.

באבחון כירולוגי נמדדים כל המרכיבים שביד - צורה, אורכי האצבעות וצורתן, האגודל, הציפורניים, המפרקים, גוון ומרקם העור, גמישות ותבנית הקוים והסימנים שעל כף היד - ניתוח ותירגום כל המרכיבים האלה, כמו הרכבת פאזל - כל החלקים מצטרפים יחד לקבלת מבט מעמיק על כל מרכיבי אישיות האדם. אם כן מדובר בכלי מדוייק ויעיל לאבחון בריאות, הרגלים, מנגנוני הגנה שהתפתחו כתגובה לחוויות הילדות, תחומי עניין, נטיות, כשרונות, פסיכולוגיה וכדומה.

כירולוגיה פסיכודיאגנוסטית היא שיטה לאבחון פסיכולוגי מדוייק שפותחה על ידי דר' ארנולד הולצמן במשך למעלה משלושים שנה. מחקרים מדעיים מראים שקיים קשר בין המוח והיד והוא ממשיך להתקיים ביניהם לאורך כל חיי האדם. מחקרים פסיכיאטרים מצאו את הקשר בין המוח לכף היד עוד מהשלב העוברי. ד"ר ארנולד הולצמן חקר ופיתח את האבחון הפסיכולוגי על פי כף היד. נקודת המוצא שלו היתה מתחום המחקר הגנטי והמולקולרי כפי שהם באים לידי ביטוי במרקם העור (דרמטוגליפים) בכף היד.

כיום קיימת הוכחה חותכת שלכירולוגיה הפסיכודיאגנוסטית בסיס איתן הניצב על עקרונות ועובדות מדעיות. יתרה מזאת, כדיסציפלינה אבחונית היא מאפשרת באופן יוצא מן הכלל את בדיקתה בתנאי מעבדה: מחקרים ראשונים באוניברסיטת בר-אילן ובבה"ח הפסיכיאטרית בנס ציונה קבעו שלכירולוגיה הפסיכודיאגנוסטית מהימנות של למעלה מ- 80% והוכיחו ללא ספק שהמידע המתקבל באמצעותה ראוי להתייחסות כאל מדע לכל דבר.

הכירולוגיה הפסיכודיאגנוסטית מתמקדת בחיבור שבין הגוף לנפש - שאיפתה המרכזית היא לקשר בין ה-"מה" הכואב והמפריע עם ה-"למה" הנסתר. שואפים גם להבין ולהסביר כיצד מרכיבים ביולוגים מעצבים ביטויים רגשיים. איך רגשות ודחפים מעצבים קווי מחשבה.



היא לוקחת את האדם במסע אל תוך הנשמה וממחישה כיצד החוויות המשמעותיות ביותר שהתרחשו בחיי האדם כמעט מרגע הלידה עיצבו את אישיותו, התנהגותו והדחפים המניעים אותו. החוויות עצמן אינן זכורות אך חרוטות עמוק בתת המודע שלו לאורך שנים - כפות הידיים יספקו את השתלשלות הארועים מבלי שהאדם יצטרך לומר מילה - הידיים עצמן יספרו את הסיפור.



שיטת אבחון זו משחררת את הנבדק/הפונה מהצורך להציג את עצמו. מתברר שזהו האבחון הפחות מאיים מכולם, ומה שנותר לפציינט לעשות הוא להניח את מרפקיו על השולחן ולהציג את כפות ידיו. זה הכל. האינפורמציה שהמאבחן שואב מכף היד מגיעה אליו נקייה מכל עיוות שהינו פועל יוצא של מצבי חרדה, מנגנוני הגנה, הכחשה, או רצון למצוא חן בעייני המאבחן.


בהיבט הטיפולי - תשומת הלב ממוקדת תמיד באטיולוגיה (תהליך ההתפתחות) של התפתחות ספציפית כלשהי. כך שהתרפיסט מוצא את עצמו, ללא יוצא מן הכלל, בעמדה בטוחה כאשר הוא מציב תוכנית טיפולית לקליינט. אין מצב נפשי חסר סיבה. כל מצב מקורו בחוויה שקדם לו. כירולוגיה פסיכודיאגנוסטית הינה כלי המאפשר לתרפיסט לקבל אינפורמציה אמינה יותר וכמעט מידית.

מהלך האבחון


לאבחון שני חלקים והמידע שנאסף כולל את המרכיבים הבאים:
? איסוף טביעות של כפות הידיים ע"י הדפסי דיו.
? צילום גב וכף היד.
? איסוף נתונים צורניים (מורפולוגים) של כף היד.
? פרטים אישיים: שם, תאריך לידה, מין, סדר לידה במשפחה.
? תשאול/שיחה על מטרת האבחון.
כל המידע שנאסף נשמר בסודיות.

לאחר שהסתיים שלב איסוף הנתונים ינתח אותם המאבחן, אתה תקבל את התוצאות
בשיחה הכוללת :
? מאפייני אישיות מולדים
? יכולות רגשיות ותפיסתיות (קוגניטיביות) מולדות.
? השפעת הסביבה על ביטוי היכולות המולדות.
? המלצות.



דגנית אוזנה. מטפלת ומאבחנת בשיטת אלבאום ומאבחנת כירולוגית פסיכודיאגנוסטית עפ"י הולצמן.
בוגרת וינגט, ביה"ס למוזיקה "רימון" ומכללת אלבאום.
אני מאמינה בתנועה כדרך חיים וחינוך לתנועה כסוג של שליחות, תוך שימת דגש על הנאה בתנועה ותקשורת שהיא "בגובה העיניים. אני מאמינה ביחס אישי ושווה לכל ילד וילד תוך הכוונה, תמיכה ועזרה בהתאם ליכולתו ולקצב התפתחותו האישית. מתמחה בטיפול משולב, תנועתי-רגשי תוך שימת דגש על מציאת הקול הפנימי והחיצוני כדרך לבנות בטחון עצמי וגופני.
http://www.dganitouzana.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב