דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רייקי - להיות מוליך נקי 

מאת    [ 12/09/2006 ]

מילים במאמר: 763   [ נצפה 3401 פעמים ]

כידוע וכנלמד בסדנאות הרייקי, אין אנו מתרגלי הרייקי מהווים את מקור האנרגיה המועברת אל המטופל, האנרגיה הינה אלוקית, קוסמית במהותה ואנו מהווים רק כליאמצעי אשר מובילמוליך אנרגיה זו אל המטופל.

מספר פעמים לא מועט, נשמעות טענות של מתרגלי רייקי, שלאחר טיפול אחד או שני טיפולים, הם מרגישים עייפים ומותשים, כאילו משהו "שאב" מהם את האנרגיה הפנימית
שלהם.

דבר זה יכול לנבוע לדעתי ממספר סיבות כגון חוסר הגנה אנרגטית ומעצם היות המטפל "מוליך לא נקי" בזמן הטיפול.

במאמר זה נדבר על משמעות המושג "מוליך אנרגטי נקי" מבחינת הרייקי.

עצם היותנו בני אדם בשר ודם, אנשים בעלי מחשבה, רגש, חיוביים ושליליים כאחד, עצם החיכוך היום יומי שלנו עם אנשים השונים מאיתנו מבחינות רבות,יכול להביא אותנו לפיתוח חסימות אנרגטיות בגופינו,ברמה זו או אחרת.

המושג להיות "מוליך אנרגטי נקי", אין משמעותו כאן, היא שאין אנו רשאים או מסוגלים להעביר את אנרגיית הרייקי אל המטופל עקב היותנו חסומים ברמה כזו או אחרת,וברור גם שאין בנמצא אנשים שאפשר לומר עליהם שהם אינם בעלי חסימות כלל.
כל מחשבה, כל רגש, כל תחושה שליליים יכולים לחולל בתוכנו חסימות אנרגטיות בכל רגע, ולכן אנו גם מרבים לתרגל על עצמנו רייקי, מדיטציה, דמיון מודרך ומשתמשים בכלים שונים ומגוונים על מנת לשחרר חסימות רבות ככל האפשר.

מבחינת הרייקי ,ההיפך הוא הנכון, ככל שנרבה לטפל באחרים, הרי שאנרגיית הרייקי המבורכת העוברת דרכינו אל המטופל, תנקה גם חסימות שלנו וכך ,בנוסף לעבודה האישית היום יומית שאנו עושים על עצמנו על מנת להיפטר מחסימות אנרגטיות,נקבל עוד דרך לניקוי אישי והרווח הוא כפול. בנוסף למטופל גם אנו כמעבירי הרייקי יוצאים נשכרים ומשחררים חסימות מעצמנו.

אם כך!! אם אין פירוש המושג "מוליך נקי" היא היותנו בלתי חסומים כלל, אז מהיא משמעותו האמיתית?

משמעות המושג היא בידיעתנו, שכמטפלים ברייקי ,אנו משמשים רק כמוליכי האנרגיה אל המטופל ואין אנו קובעים בהכרח, לאיזה אזור תגיע האנרגיה, באיזה איכות וכמות היא תהיה וכדומה.
משמעות המושג היא בזכרינו ש-אל לנו להתעקש, לנתב את האנרגיה בהכרח למקום שאנו רוצים שהיא תגיע, או לנסות לקבוע את איכותהקצבה.

עלינו לזכור שהאנרגיה הינה אנרגיה אינטליגנטית ביותר, הרבה יותר מהבנתנו ההגיונית לפעמים, ואל לנו להפעיל את הרצונות שלנו. עצם הפעלת הרצונות שלנו, מהווה למעשה השקעה והוצאת אנרגיה פנימית מאיתנו שאיננה אנרגיית רייקי, ולכן ניסיון זה עלול לגרום לנו להרגיש עייפים בסוף הטיפול משום שנתנו אנרגיה יקרה מאוד מתוכנו שאיננה אנרגיית הרייקי.

הטיפול ברייקי צריך להיות מבחינתנו ללא רצון והתעקשות לעזור בכל מקרה ויהי מה. אל לנו להתמקד בתוצאה כפי שהיינו בהכרח רוצים שתהיה, או משהו בסגנון "זבנג וגמרנו".
אל לנו לצפות שהרייקי הינו כדור אקמול קסם, הפותר במהירות כל בעיה. עלינו להבין שלעיתים קרובות,רמת הטיפול ברייקי היא מאוד עמוקה, וכאב ראש כרוני יכול לנבוע מבעיה אישית של המטופל הדורשת טיפול יסודי. האקמול הכימי יכול להפיג את כאב הראש ולטפל בסימפטום אבל לא בשורש הבעיה, כך שקרוב לודאי שהבעיה תחזור במועד קרוב או מאוחר יותר.
"אקמול הרייקי" עובד בצורה אחרת. אם הבעיה הינה שיעור חשוב בחיים שעל המטופל ללמוד, הרי שהרייקי יעשה זאת, הוא יפתח במטופל מערכת אנרגטית מתאימה, שתביא אותו להבנות אישיות מתאימות בחייו,אבל לא בהכרח שזה יקרה אחרי טיפול אחד או שניים. נוכל לראות במקרים כאלה, כי המטופל עובר תהליך מודעות לאורך זמן ומשנה דברים בדפוסי חשיבתו, בתפישת החיים שלו לגבי נושאים שונים, ואז השינוי יתבצע.

במידה והמטופל יראה את האמת לנגד עיניו ויחליט שאין הוא מעוניין להכיר בכך,שאין זה הרגע המתאים בעבורו, הרי שגם מתן רייקי במשך תקופה ארוכה לא יעזור. עלינו לזכור תמיד שאנו רק מעבירי הרייקי, ואילו המטופל הוא זה שיקבע את הקצב שיהיה, אם בכלל.
במידה והמטופל לא יראה לנכון ליישם את האמת הפנימית שבתוכו- שהפכה להיות נהירה לו, הרי שנרגיש את אי זרימת האנרגיה ואי רצונו של המטופל בכך ועלינו להניח לו לנפשו ולא לנסות לכפות את רצוננו האישי או לראות בכך כשלון אישי.

לא קל ליישם מערכת זו כאשר המטופל הוא אהוב יקר לנו, כמו בן זוג, ילדינו, הורינו וכדומה. או אנו עצמנו.
ברבים מהמקרים נחפוץ מאוד לעזור, ואנו עלולים למצוא את עצמנו עסוקים יותר בתוצאת הטיפול מאשר בהבנה שהזכרנו, שאנו רק מוליכי האנרגיה ותו לא.
לכן חשוב ברייקי לטפל בכל אדם ללא הבדל מבחינת הרגש אם הוא אדם זר, חבר טוב, בן זוג, בן או הורה (דבר שלא תמיד קל ליישום אולם חשוב להיות מופנם בתוכנו). עלינו לזכור תמיד היכן מקומנו במערכת זו ועד היכן ידינו מגעת.

להיות "מוליך אנרגטי טהור" משמעו- להותיר בצד את רצוננו ומאוויינו האישיים ולטפל בכל אדם מתוך חמלה, אהבה וידיעה שאנו מהווים רק כלי, אמצעי להעברת האנרגיה ותו לא. ולכן מה שנותר לנו לעשות בזמן הטיפול היא רק הנחת ידיים אוהבת ובקשה שהכול יהיה לטובתו העליונה של המקבל. כך נוכל לטפל באנשים רבים ללא איבוד אנרגיות הפנימיות שבגופינו.כך נוכל להיות מוליכים טהורים של אנרגיית הרייקי ללא נספחים בלתי רצויים שיסגרו אותנו כמוליכים אנרגטיים.

כותב המאמר:
משה בש
מאסטר רייקי מסורתי
הכולל סמלים יהודיים
ומורה רוחני.
משה בש, מורה רוחני ומאסטר רייקי מסורתי הכולל סמלים יהודיים, מנהל את קליניקת "המגע המרפא- חדרה"

www.metaplim.co.il/reiki



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב