דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכון שואה ואמונה שם עולם - לחינוך תיעוד ומחקר, בחר במערכת IDEA@ALM של חברת אידאה למיחשוב מאגרי המידע במכון 

מאת    [ 17/09/2009 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 2507 פעמים ]

מכון שואה ואמונה "שם עולם" הוקם בשנת 1996, בכפר הרא"ה על ידי הרב אברהם קריגר, ומאז נימנה עם קהילת מוסדות החינוך וההנצחה העוסקים בתיעוד ובחקר תקופת השואה. ייחודו של המכון הוא בהתמקדות בסוגיות רוח ואמונה והתמודדות של הפרט והקהילה בימי השואה.
המכון כולל, ארכיון, ספריה, מרפ"ד ומחלקות תיעוד ומחקר המנהלות כ 700,000 פריטים מגוונים מכל רחבי העולם. בין פירטי המרפ"ד ניתן למצוא מחקרים, ספרים, פנקסי וספרי קהילות, מסמכים, סרטי עדות תיעוד ותצלומים. הארכיון ההיסטורי כולל מסמכים מקוריים מגטאות ומחנות שונים, מאישים ומוסדות, ומכיל יומנים אישיים, כתובות, הגדות וסידורים שנכתבו בתקופת השואה. לאלו מצטרפים פריטי תצוגה ייחודיים כגון, ציורים ורישומים שנעשו בגטאות השונים.
מגוון סוגי החומר ומספר המחלקות הרב של המכון העובדות בשיתוף מלא, היוו אתגר מרכזי בניהול המידע של המכון והסיבה העיקרית לבחירה במערכת IDEA@ALM.
מנהל המכון, הרב אברהם קריגר מסר כי" האינטגרציה בין המחלקות הינה הכרחית לעבודת המכון ובאמצעות מערכתIDEA@ALM המאפשרת אינטגרציה זו, כל מאגרי המידע של המכון מנוהלים כיום במערכת מרכזית אחת, עם יכולות חיפוש על כל המאגרים יחד ו/או בנפרד".
עוד הוסיף קריגר כי "המעבר למערכת של אידאה ויישום נהלי עבודה וסטנדרטים בינלאומיים של ספריות וארכיונים כמוDublin Core,MARC,Z39.50 ISAD, , מאפשרים למכון לשתף פעולה עם ארגונים נוספים בארץ ובעולם".

הפרויקט שהחל באפריל 2009, כלל מיחשוב כל מחלקות המכון, הקמת רשימת נושאים מרכזיים, מיפתוח האוספים וחשיפת החומרים באינטרנט.
במסגרת הפרויקט, הוטמעו תהליכי עבודה המאפשרים ניהול מקיף של הרשומות דרך כל מחלקות המכון - החל מקבלת הרשומה וקיטלוגה, דרך מעבדת השימור, איסוף המוצגים ועד לחשיפה באינטרנט. כמו כן, נבנתה מערכת קישורים מורכבת בין הפריטים ממאגרי המידע השונים, המאפשרת חיפוש אינטואיטיבי של מידע למבקרים בקטלוג המכון באינטרנט. עוד במסגרת הפרויקט הוטמע מודול רב לשוני המאפשר תרגום הפריטים לשפות שונות והצגתם למשתמש הקצה בשפה המבוקשת עליו. חלק ניכר ממסמכי המכון הם מסמכי מקור מיהדות אירופה בזמן המלחמה, ומודול זה מאפשר הפצה והתאמה מירבית לאוכלוסיות השונות.

בכך מצטרף מכון שם עולם לשורה ארוכה של ארכיונים ומוסדות הנצחה לשואה, שבחרו למחשב באמצעות פתרון אידאה את מאגרי המידע בארגונם, כגון מוזיאון יד ושם, בית לוחמי הגטאות, מכון משואה, בית העדות, ארכיון גנזך קידוש השם, וארכיונים נוסיפם כגון, מרכז פרס לשלום, מרכז רבין, ארכיון העיר ירושליים, ארכיון ז'בוטינסקי, ארכיון יד טבנקין, ארכיון יד יערי ועוד.

על אידאה מערכות מידע

אידאה מערכות מידע, הינה חברת תוכנה בינלאומית, המובילה בתחום ניהול המידע במוסדות מורשת ותרבות ומאפשרת ניהול, שימור וחשיפה של כל נכסי המידע בארגונים אלה.
מערכת IDEA@ALM (Archive, Library, Museum) , מביאה לידי ביטוי את תפיסת ה ALM של אידאה לשילוב כל המידע ההיסטורי והתרבותי תחת מערכת אחת. באמצעות תשתית אינטגרטיבית ורב לשונית זו, מספקת אידאה פיתרון שלם המכסה את כל האספקטים לניהול מידע במוסדות מורשת ותרבות היסטורית - החל מקבלת המידע, דרך מיונו וניהולו ועד לחשיפתו לציבור הרחב.
אידאה פועלת בישראל, אירופה ובארה"ב.

לקטלוג מכון שם עולם - http://www.infocenters.co.il/shem_olam/
אידאה מערכות מידע
IDEA@ALM - מערכת מתקדמת לניהול מידע המאפשרת שילוב בין ארכיון, ספריה, מוזיאון ומאגרי מידע מגוונים אחרים.
ניהול מאגרי המידע השונים מתבצע על בסיס נתונים משותף אחד, תוך שימוש בתהליכי עבודה ומינוחים אחידים. ע"י כך מתאפשרים שקיפות, נגישות וניהול מתקדם של כל המידע והידע באירגון.
מוצר משולב זה מציע ללקוחותינו דרך גמישה ודינאמית, לפתח ערך מוסף של שרות עבור עובדי האירגון ולקוחותיו.
http://www.idea-alm.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב