דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


וילונות - לא מובן מאליו 

מאת    [ 17/09/2009 ]

מילים במאמר: 403   [ נצפה 2033 פעמים ]

וילונות מלווים אותנו כל חיינו. תמיד נמצאים שם בצד, שקטים, לא דורשים יותר מדיי תשומת לב. לעיתים אנחנו לוקחים אותם כמובן מאליו, אבל בואו נעצור רגע ונבחן את עניין הוילונות לעומק. נסו לדמיין לרגע חדר עם חלונות אך ללא וילונות. התמונה שעולה היא לא ממש מלבבת, זה נראה קצת ערום, קר, אפרורי. המסקנה מכל זה היא אחת - וילונות הם פריט בעל השפעה מכרעת על עיצוב הסביבה החשובה לנו ביותר, הבית שלנו. כמו שאנחנו משקיעים בבחירת רהיטים לסלון, מיטות לחדר השינה או כלים סניטריים למטבח, כך עלינו להשקיע גם בוילונות. עיצוב פנים, מקצועי ככל שיהיה, לא יוכל להיות מושלם לעולם ללא בחירת וילונות מתאימים המוסיפים עניין, רעננות וצבע לקו העיצובי השולט בבית.

למרות ששוק הוילונות מספק היום קשת רחבה של וילונות בשלל סגנונות המיוצרים מקשת רחבה של בדים עדיין ההשקעה הכספית בהם היא נמוכה באופן יחסי לתרומה שלהם בעיצוב הבית. מעבר לכך, אנו זקוקים לוילונות גם ברמה הפונקציונאלית לשם הצללה בימי השמש. כשמדובר במדינת ישראל שטופת השמש מקבל צורך זה משנה תוקף.

כיצד לבחור וילונות בצורה נבונה

וילונות של המאה ה-21 מיוצרים ומעוצבים באמצעות שפע של בדים בעלי תכונות שונות, המתאימים לסגנונות עיצוב שונים. כדי לבחור את הוילון המתאים עבורנו יש להתייחס למספר פרמטרים. ראשית וילונות איכותיים אמורים לשלב בצורה אידיאלית בין יופי לנוחות. הדבר הראשון שנבחן בוילון הוא את רמת אטימותו והרכבו של הבד. תפקידה של בדיקה זו הוא לוודא כי הוילון מספק את רמת ההצללה שבה אנו חפצים עבור ביתנו.
במקביל נבחן גם את סוג הבד. אלמנט זה הוא אלמנט משמעותי ביותר בהשפעתו על ההרמוניה הביתית משום שבדים שונים יוצרים אווירה שונה: בדים מסוימים יכולים ליצור אווירה קלאסית וכבדה, אחרים יעניקו לנו אווירה קלילה ושקופה, ישנם וילונות בהם נשתמש בכדי להוסיף צבעים דומיננטיים לחדר או כדי לשדר מראה צעיר וזרוק.

וילון מוסיף המון

וילונות מעוצבים היום על מנת שיוכלו להתאים לכל סגנון עיצובי שקיים בתחום עיצוב הפנים. נוכל למצוא לדוגמה וילונות רומאיים שהם למעשה וילונות מסך הבנויים בצורה סימטרית המחולקים ברוחבם על ידי אדרות העוברות מצידם האחד אל צידם האחר. וילונות אלו נפתחים על ידי קיפול כלפי מעלה המבוצע באמצעות מנגנון שרשרת המאפשר לשלוט בגובה הוילון ובהתאמתו לחלון.
וילונות נוספים ופופולאריים מאוד כיום הם הוילונות הונציאניים. וילונות אלו עשויים משלבים רוחביים המחוברים באמצעות חוטים דקים אל מסילה עליונה. כל ניתן לכוונון של השלבים לזוויות שונות, מה שמאפשר לנו שליטה על רמת ההצללה.
עוד סוגי וילונות אותם ניתן לשלב בסגנונות עיצוב שונים הם וילונות האפלה, המאפשרים החשכה מוחלטת של החדר וכן וילונות מיקדו העשויים חומרים טבעיים ומתאימים יותר לסגנון העיצוב הכפרי.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב