דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נטורופתיה - הרופאים יודעים המון, אבל לא יודעים הכל 

מאת    [ 17/09/2009 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 2289 פעמים ]

כיום נטורופתיה הפכה להיות אחד מתחומי הרפואה המשלימה הפופולאריים ביותר. הפופולאריות הצומחת במהירות של נטורופתיה נובעת מההבנה ההולכת וגדלה שעם כל הכבוד, רופאים מסורתיים לא יודעים הכל - בטיפוליהם הרופאים הקונבנציונאליים מזניחים חלק גדול מאוד מהמטופל, הם מתייחסים אך ורק לגופו ומתעלמים לחלוטין ממצבו המנטאלי, הרגשי והרוחני. אכן, הרפואה המערבית הינה בעלת גישה של "לשים פלסטר על הפצע". כאשר יש בעיה, לוקחים תרופה, והבעיה נעלמת. אולם כיום אנו יודעים שהבעיה לא באמת נעלמת - הבעיה רק עוברת למקום אחר. כך למשל אדם אשר נוטל תרופה לכאב ראש לא באמת מטפל בכאב הראש ובסיבה להופעתו - הוא רק מעלים לזמן מה את כאב הראש, אשר ישוב בזמן כזה או אחר בצורה כזו או אחרת. למה הכוונה, וכיצד נטורופתיה כן עוזרת לטפל בבעיה ולא רק בסימפטום? על כך נדון בשורות הבאות.


נטורפתיה - הגוף הוא אך המראה של הנפש, ולהפך...

נטורופתיה מתבססת על תובנה עתיקת יומין שמומחי הרפואה המערבית המודרנית כושלים להבין שוב ושוב - האדם אינו רק הגוף - קיימת בו גם הנפש. כאשר משהו מטריד את הנפש, הגוף יקרין זאת באמצעות מחלות או כאבים. כך למשל, מדוע אנשים אשר עובדים שעות רבות חווים התמוטטויות עצבים? לא משום שגופם לא יכול לעמוד בנטל (מרבית האנשים בימינו עובדים ישובים במשרד), אלא משום שהלחץ המנטאלי והרגשי כבד מדי. עלפי מומחי נטורופתיה ועוד תחומי רפואה הוליסטית השוואה זו נכונה לגבי כל כאב או מחלה אשר פוקדת את האדם - החל מכאבי ראש ועד לסרטן ומחלות מאירות, הכל מתחיל מבפנים, ולהפך - פעמים רבות חוויות גופניות שאנו חווים משפיעות על נפשנו. כך למשל נפשם של חיילים אשר חוו הלם קרב פגועה, ופגיעה זו של הנפש בתורה עשויה לגרום לכאבים ומחלות גופניות. כיצד עם כן על פי נטורופתיה ניתן לרפא את האדם ונפשו?


נטורופתיה - התרופה נמצאת קרוב מכפי שאנו חושבים

עקרון הריפוי הבסיסי של נטורפותיה הינו עידוד הגוף לרפא את עצמו. מומחה נטורופתיה אינו רושם תרופות או כדורים - הוא ינסה למצוא את שורש הבעיה הגופנית במישורים הפנימיים, ירכיב דיאטה אופטמלית לכל מטופל (המבוססת לרוב על מזונות טבעיים וצמחי מרפא, ולעיתים תוספי תזונה ותרופות טבעיות כהומופאתיה) ובאופן כללי יעזור למטופל לחיות אורח חיים בריא יותר. לעיתים ימליץ מומחה נטורופתיה על טיפול משלים נוסף כרפלקסולוגיה או דיקור סיני, אולם כעקרון מומחי נטורופתיה מאמינים שניתן להגיע לרפואה שלמה של כל מחלה באמצעות אורח חיים בריא וריפוי הנפש. במילים אחרות, מומחי נטורפותיה עוזרים לכל אחד מאיתנו לרפא את עצמו, שכן כל אחד מאיתננו יודע הכי טוב מה טוב לו. באופן זה נטורופתיה מסייעת לנו לרפא את את גופנו, את נפשנו, לחיות ללא כאבים, ועם הידע כיצד להתמודד עם בעיותנו האישיות הפנימיות.






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב