דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתחרות לייחודיות ויצירה 

מאת    [ 16/09/2009 ]

מילים במאמר: 667   [ נצפה 2927 פעמים ]

עולם העסקים מאז ומתמיד הושתת על מושג מאוד מרכזי שנקרא תחרות. "צריך לבדוק איך אני מול התחרות", "צריך לבחון מה התחרות שלי עושה" "צריך לראות מי המתחרים שלי". אני מציעה להחליף את המושג תחרות במושגים ייחודיות ויצירת החדש . חייתי בעולם העסקים בשתיים עשרה שנה האחרונות די בשלום עם המושג תחרות. היום המילה הזו כבר לא קיימת אצלי בהקשר של עסקים. המילה תחרות קיימת רק בתודעה של מי שמתחרה. מי שלא מתחרה אינו בתחרות. באופן פשטני ביותר תחרות אמיתית יכולה להיות רק בין שני דברים שווים לחלוטין ומאחר ואין אף עסק ששווה לחלוטין לעסק אחר -לכל עסק יש את הייחודיות שלו את העובדים המיוחדים שלו עם התכונות הייחודיות להם- לא יכולה להיות תחרות. יש עסקים שמנהליהם חושבים שאין להם ייחודיות ולכן מעתיקים סממנים חיצוניים של עסקים אחרים בתקווה שזה יביא לקוחות אבל זה בלתי אפשרי וזה אף פעם לא עובד, כי אין שני עסקים דומים ושווים ולכן העברת הסממנים החיצוניים לא תועיל. חשוב לדעת שלכל עסק בעולם הזה יש ייחודיות.
תחרות קיימת רק בתודעה של מי שחושב שיש מתחרים. אחד הדברים שתחרות יוצרת זה החשיבה שבאמת אין מספיק משאבים ועל כן צריך להתחרות ולהיאבק כי אין מספיק לכולם. המחשבה שאין מספיק לכולם מגבילה מאד את היכולת של כל עסק לממש את הפוטנציאל שלו מכיוון שהיא מגבילה את תודעת השפע של בעליו. תודעת שפע היא מפתח להצלחה ולהתקדמות העסק. תודעת שפע מבטיחה שהעסק ימשיך להתקדם, להתפתח וליצור אפיקים חדשים ויצירתיים. תודעת שפע לא יכולה להתקיים במרחב שיש בו תחרות . תודעת שפע היא תודעה שרואה ומאמינה שתמיד יש מספיק לי ולכולם. אנשים עם תודעת שפע הם אנשים אופטימיים, עם פתיחות ויכולת לזהות הזדמנויות, אנשים עם אינטואיציה בריאה שמתקדמים ומקדמים כל הזמן. אנשים עם תודעת שפע לא עוצרים להסתכל החוצה הם מסתכלים פנימה ומתקדמים. בעלי עסקים עם תודעת שפע הם אנשים שמפנים לעסקים אחרים בנדיבות, הם אנשים ששמחים באמת בהצלחתם של אחרים כי הם יודעים שכמו שזה מגיע לאחרים זה יגיע גם אליהם. אנשים עם תודעת שפע הם אנשים שתורמים כסף וגם קונים ונהנים מהחיים, לא "שומרים" את הכסף אצלם מכיוון שהם יודעים שיש מספיק לכולם וגם להם תמיד יהיה.
על פי האמת שלי, אין תחרות בעולם העסקים. יש שפע לכולם, ותמיד יהיה. תחרות מגבילה את שדה האפשרויות שלי, ולכן את העסק שלי ועל כן את התרומה שלי לעולם ( תרומה = השירות /המוצר שהעסק שלי נותן לעולם). אם העסק שלי הוא תרומה לעולם ואני חושבת שאני בתחרות או שאין מספיק אנשים שאני יכולה לתרום להם את השירות שלי אני מונעת מאנשים פוטנציאליים לקבל את השירות שלי. בכך אני מצמצמת את השפע עבורי ועבור אנשים אחרים.
חשוב להתייחס למתחרים שלכם כאל קולגות, אנשים שיכולים לתרום לכם בידע, במומחיות ששותפים לכם באתגרים ובהבנה של התחום. הם האחים שלכם למקצוע. אחד השירותים הכי טובים שאתם יכולים לתת ללקוחות שלכם זה להפנות אותם לקולגות שלכם במידה והם לא מצאו את מה שחיפשו אצלכם. לדוגמא אם אני מאמנת והמחיר שלי גבוה מדי או השיטה שלי לא מתאימה למי שפנה אליי אני מפנה למאמנים אחרים שיכולים לשרת את האדם שפנה אליי כי חשוב לי שהאדם יקבל מענה וכי ברור לי שיש מספיק לכולם.
ההיפך מתודעת שפע זוהי תודעת חוסר.בעלי עסקים עם תודעת חוסר הם בעלי עסקים שתמיד ישוו את העסק שלהם לעסקים אחרים, שתמיד יהיה להם קשה עם הצלחתם של אחרים בייחוד של קולגות, ובאופן כללי יהיו פחות נדיבים . בעלי עסקים אלה אינם פועלים מתוך רצון לפגוע באחרים אלא מתוך תודעה שספוגה בידיעה שאין מספיק ולכן על כל דבר צריך להיאבק וכל הזמן צריך להשוות ולא כדאי לתת כי מחר אולי יחסר.
אם כבעל עסק זיהית את אחד מסממני החוסר בתודעה שלך אני מציעה לך להחזיר את הפוקוס פנימה. להסתכל איך אני כבעל עסק משווה את עצמי לעצמי. מה הייתה ההתפתחות שלי לעומת עצמי. מה הייחודיות שלי שמביאה אליי אנשים בלי קשר לעסקים אחרים. וכמובן להסתכל על כל מה שיש לך ולהימנע מלהתמקד במה שיש לאחרים ואין לך. אנחנו לא יכולים לדעת מה המסע שעברו אחרים, מה הדרך שהם עשו כדי להיות במקום שבו הם נמצאים, ולכן אנחנו אף פעם לא באמת יכולים להשוות את עצמנו לאחרים. לכן הימנעו מחשיבה על תחרות היא יוצרת תודעת חוסר ומונעת מהשפע להיכנס.


מיכל דובר - ניהול העסק המואר

בעלת עסק - מרחב טרנספורמציה בחיים ובעסקים.בוגרת בית ספר למצוינות באימון emotion ותואר שני במנהל עסקים. מאמנת בעלי עסקים, מנחה קורס ניהול העסק המואר
מנחה הרצאה - מדוע משתלם להיות עסק רוחני? לכנסים וארגונים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב