דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רייקי - הריון לידה והורות 

מאת    [ 11/09/2006 ]

מילים במאמר: 816   [ נצפה 4383 פעמים ]

רייקי היא שיטת ריפוי ודרך רוחנית למתרגלים אותה. אולם כאשר מדובר ב-אישה הרה, הרי שמתווסף לכך דבר מאוד חשוב.
הרייקי עובר לעובר שבבטן, והנשימה הראשונה של העובר כשהוא בחוץ הופכת להיות "נשימת רייקי". פתיחת העיניים הראשונה הופכת להיות "פתיחת עיניים אנרגטית"..

מהי הכוונה?
האישה מעצם יכולתה להרות ולגדל עובר בבטן, מעצם יכולתה להביא חיים חדשים לעולם, יכולה להעניק לדבר מופלא הזה שנקרא "עובר" ואחר כך "תינוק",גם מס ערך מוסף.

תינוקות רייקי הם דבר מופלא. אישה הרה הדואגת לתרגל רייקי על בסיס קבוע ,תורמת לעובר הנמצא בבטנה, יכולות ורוגע האופייניים מאוד לתינוקות כאלו.העוברים אוהבים לקבל רייקי. כאשר הם מרגישים את האנרגיה, הם מתחילים לזוז, הם רוצים עוד.

מה היתרון בתרגול רייקי של אישה הרה ?

אישה הרה, יכולה מאוד להקל על הרגשות לא נעימות בתחילת ההריון במקרים של בחילות בוקר,ובעיקר להקל על כאבים בסוף ההריון,בעיקר בחודשים האחרונים להריון, כאשר הכל לוחץ.

יתרה מזאת, הרייקי מאוד מרגיע נשים אשר נלחצות מעט מהריון עקב מחשבות, שינויים הורמונליים וכדומה.

רייקי גם ניתן לשימוש בזמן הצירים והלידה. הרייקי הוכח בהרבה מקרים כמרגיע וכמשכך כאבים. לא שאפשר לוותר על זריקת אפידורל, אולם לפעמים הכאבים עד לאפידורל הם עזים ולאישה אשר אינה מעונינת לקבל זריקת אפידורל- הרייקי מאוד יעיל.

גם במקרה של החלטה לקחת זריקת אפידורל, הרי שהרייקי עוזר מאוד בהגנה בכך שהשפעת האפידורל לא תהיה מעבר לזמן הלידה ושלא יגרמו נזקים בלתי הפיכים לאישה לאחר הלידה.

לאחר הלידה, הרייקי עוזר מאוד לאם הטרייה, ראשית מהבחינה הנפשית. ישנם נשים אשר נכנסות לדיכאון קל או קצת יותר מכך. כאן הרייקי מהווה כלי מאוד משמעותי לטיפול.
בנוסף האם, יכולה להעביר רייקי לתינוק שאך כעת נולד ולהקל בעבורו את ההתמזגות עם העולם החיצוני הזר והמנוכר לו לפעמים.

בבעיות עיכול וגזים, ניתן לטפל ביעילות בעזרת הרייקי. בעיות מאוחרות יותר של חניכיים ושיניים אף הן יכולות להיות מטופלות ומורגעות ע"י רייקי.
תינוקות רייקי- כאלה שקיבלו רייקי בזמן ההריון וכן מאוחר יותר מתגלים כתינוקות מאוד שלווים ורגועים, עם יכולת תקשורת סביבתית גבוהה, השתלבות טובה בחברה בגיל מאוחר יותר והצטיינות בלימודים בגיל עוד יותר מאוחר.

האם מותר להעביר איזון רייקי בזמן הריון?

מידי פעם נשאלת שאלה זו בפורומים שונים. התשובה היא כן !! ומומלץ מאוד מהסיבות שמניתי. כל זמן שאת זו שמטפלת בעצמך, הרי שתוכלי לטפל כאוות נפשך וכל המרבה הרי זה משובח.
כאשר אנו מטפלים באישה אחרת, הרי שאין אנו המטפלים,נוהגים לטפל באזור הרחם. וזאת לא מהסיבה שהרייקי עלול להזיק, שכן הרייקי משתמש באנרגיית החיים אשר יכולה להיטיב בלבד ולא לפגוע, אלא מהסיבה, שבמידה וחס ושלום תתרחש הפלה, לא תתקשר ההפלה לטיפול הרייקי ולמטפל. זוהי התוויית נגד - "קונטרה אינדיקציה" שנועדה למנוע מאיתנו המטפלים את הקשר בין ההפלה לבין הרייקי. אולם כאמור לכל אישה המחוברת ומתרגלת רייקי, מומלץ מאוד להעביר איזוני רייקי לה ולעובר שבבטנה או לקבל איזון רייקי מבעלה או כל מתרגל רייקי אחר.

האם חניכת רייקי לאם ההרה, מהווה גם חניכת רייקי לעובר שבבטן??

האם חניכת רייקי שהועברה לאם תוך כדי הריונה, תגרום לכך שהתינוק שייוולד יהיה מחובר לרייקי ובעל יכולת העברת רייקי טבעית??

הדעות בנושא זה חלוקות בין מאסטרים שונים. יש הטוענים שאין קשר בין העובר המהווה בסופו של דבר ישות עצמאית בתוך הרחם, לבין האם, ויש הטוענים כי מאחר והעובר נמצא בבטן האם, הרי שהוא מקבל את הכוונון והופך להיות למעשה מכוונן ומתרגל רייקי מלידה.
דעתי האישית היא שמאחר והתינוק מהווה חלק מהמערכת האנרגטית של האם בזמן הכוונון, הרי שהוא יוצא מורווח מכוונון הרייקי ונוצר קשר בין התינוק לבין הרייקי. האם זה אומר שהתינוק הפך להיות מעביר רייקי טבעי? אי אפשר לומר זאת בודאות, אולם תינוקות הרייקי מגיבים לסביבתם בצורה יותר פתוחה ורגועה, זאת אוכל לומר מניסיוני ומניסיון אחרים.

הגברים- לא יכולים להרות אז היכן מקומם במערכת הזו?

הייתי אומר שמקומם רב וממליץ גם לגברים שביננו להתחבר לרייקי.
בתקופת ההריון האישה- האם המיועדת, זקוקה להרבה תמיכה, פיזית ונפשית.הרייקי ככלי מאזן טוב בשני המקרים האלה. ולכן במקרים בהם אין לאישה כוח לטפל בעצמה, הבעל יכול מאוד לתרום ב-שני מישורים אלה.ללמוד רייקי ולטפל בבת-זוגתו לחיים.
בזמן הצירים , מאוד לא נדיר לראות בעלים שתומכים ברעיותיהם בשעות קשות אלה מי בחיבוק, מי בהחזקת ידיים ומי בהעברת אנרגיית רייקי מאזנת ומרפאה לאם ולעובר גם יחד.
לכן לדעתי, חניכת הרייקי גם בסדנת הכנה ללידה, יכולה להיות דבר מבורך מאוד לגברים ונשים כאחד.
לאחר הלידה, יכול הבעל מאוד לעזור, לעודד ולחזק את מצבה של האישה ע"י העברת איזוני רייקי אליה כן לחזק את הקשר שלו עם התינוק ע"י העברת איזוני רייקי לתינוק.ע"י כך התא המשפחתי נשאר מאוחד והבעל לא מרגיש מוזנח משהו, אלא שותף ליצירת הטבע המופלאה ביותר.

העברת רייקי לתינוק, תורמת בצורה משמעותית לתינוק בכמה מישורים.

במישור הבריאותי, התינוק חסין יותר מפני בעיות וכאבים ידועים כמו נפיחויות בבטן, כאבי חניכיים, מערכת חיסון ירודה , דלקות שונות, חום ועוד.

במישור הנפשי - כניסת התינוק לעולם שונה מהרחם ומנוכר ,מהווה טראומה לא קטנה בעבורו. המגע של הוריו וטיפול יום יומי, גורמים לו לאיזון מערכות הגוף בכל הרבדים והשתלבות יפה בעולם החדש אליו הגיע.

במישור החברתי - תינוקות שקיבלו ומקבלים רייקי, הרבה יותר פתוחים חברתית, זורמים טוב עם קצב החיים והסביבה, ולא מראים סימני מצוקה בחברה, אלא להפך, הם מאוד חביבים וחברתיים.


כותב המאמר.
משה בש.
מאסטר רייקי מסורתי הכולל סמלים יהודיים ומורה רוחני.
משה בש, מורה רוחני ומאסטר רייקי מסורתי הכולל סמלים יהודיים, מנהל את קליניקת "המגע המרפא- חדרה"

www.metaplim.co.il/reiki





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב