דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לשחוק במהירות את נציגי המכירה שלכם 

מאת    [ 16/09/2009 ]

מילים במאמר: 383   [ נצפה 2275 פעמים ]

הנה כמה מהדרכים הנפוצות ביותר לשחיקה מהירה של נציגי המכירה כמעט בכל ענף ובכל ארגון: 

שיחות טלפון “קרות”: פנייה טלפונית לרשומות ממאגר נתונים (”שיחות קרות”), הצגת מסר, בירור צרכים או התאמה בין הלקוח הפוטנציאלי לקהל היעד הרצוי לארגון, באופן שיטתי ואפקטיבי היא משימה למי שהוכשר לה במיוחד, ומשאבים שהוקצו לכך במיוחד.  שיחות קרות המבוצעות על ידי נציגי המכירה פוגעות בביטחונם העצמי, במוטיבציה שלהם לעבודה ולארגון, מבזבזת משאבים ארגוניים יקרים, “שורפת” לקוחות פוטנציאליים, מעלה את תחלופת  הנציגים, ו”מוזילה” את ההנהלה בעיני הנציגים.  

“נחיתות”: הופעת נציגי מכירה אצל לקוחות פוטנציאליים בביתם, בבית העסק שלהם, או מקום עבודתם ללא כל הודעה או התראה מראש. לרוב, לנציג המכירה עצמו אין כל מידע על יעד ה”נחיתה”, התאמתו לקהל היעד, צרכיו, רצונותיו ויכולותיו, גם הכספיות. החסרונות בשיטה זו זהים לחסרונות בשיטת ה”שחות הקרות”, לעיל. לעתים נדירות במיוחד אולי תהיה הצדקה לפעילות כזו. (למשל: בתקופת התחרות הראשונית בין הטלוויזיה בכבלים והטלוויזיה בלוויין. נציגי המכירה של הגופים המתחרים סרקו בשיטתיות בית אחר בית, עם מוצר שהצורך בו ברור, שמותאם להרגליו, יכולותיו וצרכיו של מרבית הציבור, כשזהות המתחרים ידועה מראש ללקוחות).  

פניות עקרות ללקוחות: פנייה חוזרת ונשנית, בתדירות קבועה או גבוהה ללקוחות שאינם מעוניינים להיפגש או לקנות, בנימוק ש”אולי הפעם הלקוח יתרצה, במיוחד לאחר פניות רבות כל כך…” פעולה השוחקת את נציג המכירה, “שורפת” את הלקוח הפוטנציאלי, מכלה משאבים ארגוניים ויוצרת מתח מיותר בין נציג המכירה לממונים עליו. 

“כיבוי שריפות”: להטיל על נציגי המכירה ל”חלץ” את הארגון מתקלת שירות, אספקה, ייצור, או כספים במקום המחלקות המתאימות ובשל כישלונן בטיפול בלקוח. פעולות כאלו, ה”מונחתות” על נציג המכירה, מיועדות להציל את אמינות הארגון בעיני הלקוח, ועקב כך למנוע ביטול עסקה, על חשבון אמינותו של נציג המכירה. מכאן ועד להתפשטות תרבות ארגונית של אי אמת הדרך קצרה. 

יעדי מכירה לא ריאליים: יעדי מכירה לא ריאליים פוגעים במוטיבציה וביכולת של נציגי מכירות מתחילים, מיומנים חלקית, או בינוניים, וגורמת לנטישה גבוהה וקבועה שלהם. נציגי המכירות האחרים מוצאים דרכים “מקוריות” לעמוד ביעדים, כולל “פברוק” לקוחות ועסקאות, הונאת לקוחות, הונאת הארגון, יצירת תרבות ארגונית עכורה ומוניטין שלילי. 

מכירה בכל מחיר ולכל לקוח: מאמצים יוצאים מגדר הרגיל למכירת המוצרים או השירותים לפלחי לקוחות שאינם מתאימים, בתנאי מכירה “יצירתיים” אולי מוסיפה מעט ל”שורה התחתונה” בסוף היום, אך כמו ביעדי מכירות לא ריאליים - נציגי המכירה יצביעו “ברגליים”, יאבדו את ההנעה הפנימית, ימצאו ”קיצורי דרך”, יזלזלו בארגון ובממונים עליהם ויחפשו את ההזדמנות הראשונה למלט את עצמם ממקום עבודתם.   




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב