דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיאטת הפלא - 6 דקות ביום ותיהיו חטובים ויפים 

מאת    [ 15/09/2009 ]

מילים במאמר: 1004   [ נצפה 4206 פעמים ]

כמה פעמים ראינו פרסומות לגלולות לדיאטה, נוסחאות לדיאטה, מוצרי דיאטה או מוצרי ספורט שמבטיחים לנו "6 דקות ביום ותיהיו חטובים" או נוסח דומה. כן בטח. 6 דקות ביום והופ - נהיה דקיקים וחטובים. הלקוחות התמימים וחסרי הידע משכנעים את עצמם להאמין בדיאטת פלא או במכשיר כושר קסום. ובכן, צר לי לאכזב אתכם - אין דבר כזה.

כשאתם נתקלים בפרסומת לדיאטת קסם או מכשירספורט פלאי אל תתפתו, אין דבר כזה. במקום זאת שננו לעצמכם את הכלל הבסיסי לדיאטה ולעיצוב הגוף: על מנת לרזות חייבים לצמצם את צריכת הקלוריות. כדי להגיע לגוף חטוב ומעוצב עם קוביות בבטן צריך לעבוד קשה. אין קיצורי דרך.

8 הכללים שחייבים לקחת בחשבון כאשר רוצים לשרוף שומן:

1.       שליטה ברמת הסוכר בדם: שליטה ברמת הסוכרים  בדם  עוזרת להוריד שומן. שליטה זו ניתנת להשגה ע"י אכילת פחמימות, חלבונים ושומן טוב, בארוחות המחולקות על פני כל היום כל שעתיים עד שלוש שעות.

דוגמא לסדר ארוחות יומי:

6:30 ארוחת בוקר קלה

9:30 חטיף

12:30  ארוחת צהריים

3:30 חטיף

6:00 ארוחת ערב

9:00 חטיף.

לשיטה זו, ארוחות כל שעתיים שלוש ושליטה על רמת הסוכר  תיהיה השפעה עצומה על תהליך שריפת השומן וניצול הקלוריות. יחד עם זאת חייבים לזכור שגם בשיטה זו צריכת  הקלוריות היומית צריכה להיות נמוכה יותר מהצריכה הרגילה.

2.       ספירת קלוריות: המטרה-  לאכול כמה שיותר אבל עדיין לשרוף קלוריות ושומן. אם נוכל לצרוך 1400 קלוריות ביום ולהפחית קילו שומן בשבוע מצבנו טוב. אם אנו יורדים יפה במשקל ונוריד את צריכת הקלוריותהיומית  ל- 1200 נפגע בתהליך הדיאטה. ירידה של יותר מקילו בשבוע  תגרום להידלדלות השריר ולמראה שריר רך.

דוגמא למצב זה היא אדם שעושה דיאטה חזקה, יורד יפה במשקל ונראה רזה אבל גופו נראה רך ורפוס כשהוא מגיע למשקל הרצוי. תופעה זו קוראת בגלל שלא רק השומן הידלדל אלא גם השריר, ווזאת בגלל ירידה מהירה מידי במשקל  ואכילת כמות קלוריות נמוכה מידי.

3.       אכלו ארוחת בוקר:  ארוחת הבוקר שמכילה פחמימות וחלבונים תאזן את המטבוליזם להמשך היום. זאת גם ההזדמנות שלנו לאזן את רמת הסוכר בדם לאחר שנת הלילה. כזכור איזון רמת הסוכר חיונית לצורך שריפת שומן.

4.       היחס כן קובע: אין דין קלוריה אחת כדין קלוריה אחרת. ודאי שמעתם אנשים שאומרים: פשוט תורידו את צריכת הקלוריות  היומית כדי לשרוף שומן. אנשים אלה אינם מתייחסים לסוג הקלוריות ומקורם- פחמימות חלבונים ושומנים. הם טועים ובגדול.

בזמו דיאטה, ואף אחריה היחס בין הפחמימות, החלבונים והשומן חשוב מאד. יחס נכון (שמשתנה מאד מאדם לאדם) עוזר לשמור על האיזון של הסוכר בדם, שעוזר בשריפת שומן.

חלוקת הקלוריות צריכה להיות כעקרון 40 עד 50 אחוזים פחמימות, 25 עד 30 אחוזים חלבונים והשאר שומן בריא. פחמימות חשובות להפיכה לאנרגיה ואינן רעות כפי שנוהגים להציג אותן. חלבונים חשובים לבנייה ושחזור של שרירים שמצידם עוזרים בשריפת השומן.

שומנים בריאים וטובים חשובים מאד בדיאטה. הם עוזרים לאיזון הורמונלי, מספקים כח ויוצרים הרגשת שובע.  

5.       הרמת משקולות:  אם רוצים להוריד את אחוזי השומן ולהגדיל את מסת השריר חובה להתאמן עם משקולות או לבצע אימוני התנגדות. אימון אינטנסיבי של 60 דקות הוא האפקטיבי ביותר. אין צורך להגזים באימונים אך חייבים להתאמן 3 פעמים בשבוע

6. פעילות אירובית לשיפור לב ריאה (קרדיו): יש להתייחס לפעילות האירובית ככלי לשריפת שומן. פעילות אירובית לשיפור לב ריאה תביא לשריפת שומנים וגם לחיזוק ועיצוב השרירים. במידה ואין מספיק שריפת קלוריות יש להגביר את אינטנסיביות האימון, לא להאריך אותו. המפתח לפעילות זו הוא לבצע את כל מה שצריך אך לא יותר מידי. אימון אירובי מומלץ הוא אימון אינטרבלים (שילוב בין אימון איטי במשך מספר דקות ולאחר מכן אימון אינטנסיבי מאד במשך מספר דקות). אימון כזה גורם לשינוי במטבוליזם ומביא לשריפה גדולה יותר של קלוריות (הקלוריות נשרפות 24 שעות אחרי האימון).

 

7.  שתיית מים: הקשר בין שתיית מים ושריפת שומן, נובע מהפיכת השומן לאנרגיה בכבד. לכבד מספר תפקידים נוספים. אחד מתפקידי הכבד הוא סיוע לכליות כאשר תפקודן יורד בסילוק רעלים מהגוף. כאשר לכליות לא מגיע מספיק מים, הכבד מבצע את העבודה במקומן וזאת על חשבון תפקידיו האחרים. כאשר הכבד עסוק בניקוי רעלים הוא אינו מצליח להפוך שומן לאנרגיה בקצב הנדרש. לכן אנו צריכים לשתות אחוז וחצי עד שני אחוזים ממשקל גופנו ביום. כלומר המים הם כלי חשוב בשריפת שומנים.

8.  משמעת: זוהי מילת המפתח בעיצוב הגוף והרזיה. כפי שנאמר קודם אתם תשמעו הרבה על דיאטות בזק קסומות, הורדת הקפים ב-6 דקות ביום או משהו דומה, מכשירים ממיסי שומנים מהישבן והירכיים ופתרון לבעיית הצלוליטיס. כל זה אוסף של שטויות.

הסוד היחיד הוא להוריד את צריכת הקלוריות, לעשות פעילות גופנית, לאכול נכון ולשתות מים.  יום אחד של משמעת יוביל אותכם ליום הבא של משמעת. בניית הגוף נעשה בעזרת הנפש. ללא משמעת כל מה שנאמר כאן חסר ערך.

 כל אחד יכול לעשות את זה ולהצליח אם הוא בוחר לעשות את זה.

 

 

eDiet דיאטה בקליק סוגי דיאטות שונים בפיקוח דיאטנית קלינית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב