דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רייקי - תהליך הכוונון ברייקי וחשיבותו 

מאת    [ 11/09/2006 ]

מילים במאמר: 1439   [ נצפה 3846 פעמים ]

אין ספק שאחד הרגעים החשובים והמרגשים בסדנת הרייקי הוא טקס- תהליך החניכה

מהי חשיבותו של תהליך החניכה ברייקי?

לפני שנדבר על תהליך החניכה, נציין את ייחודה של שיטת הרייקי על פני שיטות מזרחיות אחרות.
ייחודה העיקרי של שיטת הרייקי משאר השיטות האנרגטיות המזרחיות היא בתהליך החניכה.
בשאר השיטות האנרגטיות המזרחיות הנלמדות ביניהן דיקור סיני, טאי צ'י, שיאצו, צ'י קונג ועוד.. שכולן עוסקות למעשה באנרגיה וניסיון לתיעולה לאזורים שונים בגופינו,הלימוד כולל לימוד תיאורטי נטו ותרגול.
אתה מתחבר לשיטה בכך שאתה, לומד אותה מתרגל אותה, ואתה יכול אף להגיע לרמה של מאסטר עם השקעה לא מבוטלת של זמן לימוד ותרגול אינטנסיבי.
המעניין ברייקי הוא שגם אם למדת את כל השיטה על בוריה וניסית לתרגל במשך עשרות שנים את מה שלמדת, מספר או מכל מקור זמין אחר, לא תהיה מחובר לאנרגיה זו וכמובן שלא תהיה מסוגל להעביר אנרגיה זו לעצמך או לאחר ללא התערבות מורהמאסטר רייקי אשר יחנוך אותך ויחבר אותך לאנרגיה זו.

מהו תהליך החניכה וכיצד הוא מתבצע?

במהלך סדנת הרייקי, מתקיים טקס- תהליך חניכה מיוחד הנקרא גם כוונון (באנגלית Reiki attunement ) שבו למעשה המאסטר מכשיר את גופך להיות מוליך של אנרגיה גבוהה זו.

תהליך זה יכול להיעשות רק ע"י מאסטר לרייקי והועבר בצורה מסורתית במשך שנים רבות ממאסטר אחד למשנהו, כאשר מפתח הכוונון הינו אוסוי, מפתח שיטת הרייקי.

לפני תחילת תהליך החניכה חושף המאסטר את הסמלים הרלוונטיים לדרגת החניכה אותה עומד התלמיד לעבור. אחר כך בדרך כלל יביא המאסטר את התלמיד למצב של הרפיה.
בתהליך זה, תוך כדי שהתלמיד נמצא במצב הרפיה מדידטיבית, חונך המאסטר את התלמיד. החניכה כוללת העברת אנרגיה מהקוסמוס, דרך המאסטר אל התלמיד, פעולות מגע מסוימות של המאסטר באזורים שונים בתלמיד, התרכזות המאסטר בסמלי הרייקי, והטבעתם בהילת התלמיד,וכן ביצוע סדר פעולות מסוימות אותם קיבל המאסטר הנוכחי מהמאסטר שחנך אותו.

בתהליך החניכה-הכוונון למעשה מתבצעת פתיחת צ'אקרות (מרכזים אנרגטיים חשובים) בגוף התלמיד ונעשה כוונון עדין לצ'אקרות (מרכזים אנרגטיים חשובים בגופינו), פתיחת חסימות, ניקוי המימדים האנרגטיים של התלמיד והתאמתן להיות כלי להעברת אנרגיית חיים גבוהה-רייקי. הצ'אקרות העיקריות המשתתפות בתהליך החניכה הינן צ'אקרת הכתר שאמורה לקבל את אנרגיית החיים מהקוסמוס, צ'אקרת הלב אשר אמורה לקלוט את אנרגיית החיים, אנרגיית האהבה הבלתי מותנית והצ'אקרות בכפות הידיים אשר אמורות להעביר אנרגיה זו לאזורים בגופינו או לגוף אדם אחר. תהליך החניכה יוצר את הקשר ההדוק בין צ'אקרות אלו ומעבר חופשי של אנרגיית הרייקי דרך צ'אקרות אלו.
לכן אנו גם קוראים לתהליך חניכת הרייקי גם בשם כוונון רייקי? בדומה לכוונון חוגת התחנות במקלט רדיו לתחנה אליה אנו רוצים להתחבר ואותה אנו רוצים לשמוע בצורה אידיאלית.

היכולת להעביר את אנרגיית הרייקי שוכנת בצורה רדומה,למעשה בגופינו מיום היוולדנו שכן זוהי אנרגיית החיים. אולם דרוש כוונון לגוף הפיזי ולכל המימדים האנרגטיים שמסביבו, דרוש משהו שיעורר אותו להגיע למצב אופטימאלי ולהיות כשיר להעברת אנרגיה גבוהה זו

בתהליך הכוונון עצמו וגם לאחריו- מתרחשים הרבה פעמים תהליכים נלווים כגון ריפוי אישי, חלומות נעימים, פגישה עם ישויות אור, פתיחת העין השלישית וכדומה. לפעמים יתכן שלא מייד מרגישים משהו אחרי הכוונון אלא רק לאחר יום או מס' ימים, או שבועות. אולם בסופו של דבר הגוף מרגיש את התהליך שעבר בצורה של טעינה אנרגטית שהולכת וגואה בו למשך מספר ימים וכן תחושות מיוחדות ועדינות המותאמות לתלמיד עצמו.
לאחר החניכה- התלמיד מחובר ליכולת העברת אנרגיית הרייקי, והיכולת להעביר את אנרגיית הרייקי תשכון בגופו לעד, מה שנותר לתלמיד הוא רק לתרגל איזוני רייקי על עצמו ועל אחרים, ובכך להגדיל את רגישותו למעבר האנרגיה דרכו, ולשחרר חסימות ברמות שונות.בדומה ללימוד נהיגה, קבלת רישיון עדיין לא מציינת כי הינך נהג טוב. יש לצבור קילומטרים על הכביש ובכך להיות נהג מקצועי.
גם אם התלמיד לא תרגל במשך תקופה ארוכה אפילו שנים, היכולת להעביר את האנרגיה שוכנת בגופו לעד, ואפשר תמיד לחזור לתרגל, ולטפל בו ובאחרים. לתלמידים שבכל זאת מתקשים לחזור אל תרגול הרייקי לאחר תקופה ארוכה של חוסר תרגול, כאלה שחסרים בטחון עצמי, הנני מציע להצטרף לקבוצות תרגול רייקי המתארגנות במקומות שונים בארץ על בסיס קבוע או להיפגש עם המאסטר שחנך אותם ולרענן את הלימוד (בד"כ פגישות כאלה הינן ללא תשלום).

יש לציין שבשונה מהרייקי המסורתי שבו החניכה מחברת את התלמיד לאנרגיית הרייקי לעד- הרי שברייקי היפני מתבצעת חניכה הנקרית רייג'ו ( באנגלית- Rei-ju )על בסיס שבועי בכל פגישה של התלמיד עם המאסטר ועל ההנחה שככל שירבה התלמיד לקבל חניכות הרי שהתפתחותו הרוחנית תגבר. בכל אופן גם חניכות בשיטת הרייקי המסורתי רבות ככל שיהיו יכולות רק להועיל ולא לפגום.

סגנון-וארציות החניכות.

כיום במערב ידועים סוגים שונים של חניכות רייקי ומס' חניכות שונה בין מאסטרים שונים.
ישנם מאסטרים אשר נוהגים להעביר חניכה אחת בלבד בכל דרגת רייקי, ישנם מאסטרים הנוהגים להעביר שתי חניכות בכל דרגת רייקי ויש כאלה שמעבירים מספר חניכות שונה מדרגה לדרגה.
גם צורת החניכה שונה ואינה אחידה וקיימים כיום צורות שונות של חניכה.בצורת חניכה מסוימת נוהג המאסטר לצייר את הסמלים המסוימים על התלמיד, בצורה אחרת נוהג המאסטר להגות סמלים מסוימים בפה, בחלק מהחניכות קיימים יותר נשיפות, ובחלק מהחניכות יש הרבה נגיעות וטפיחות וכדומה. שינויים אלו הוכנסו כנראה ע"י תלמידיה של טאקאטה - המאסטרית המערבית הראשונה, ומה שמפליא הוא שכל סוגי החניכות פועלות ומשפיעות באותה מידה.

אם כן, מהי משמעות החניכה, וכיצד יתכן שכל החניכות פועלות במידה שווה למרות השוני ביניהן?

אם נזכור את מה שציינו בתחילת המאמר דהיינו שהרייקי הינה בין השיטות האנרגטיות הבודדות בעולם ( אני אישית לא מכיר שיטה נוספת) שבהן היכולת להיות כלי שמוליך אנרגיה מסוימת נעשית רק ע"י מאסטר רייקי עם שושלת יוחסין עד לאוסוי, ולא ע"י למידה מספרים הרי שהעניין יובהר.
למעשה תהליך החניכה הינו טקס של "ייפוי כוח אנרגטי".

אוסוי המאסטר הראשון אשר קיבל את יכולת העברת אנרגיית הרייקי בחוויה על הר קוריאמה, למעשה פיתח שיטה להעברת יכולת זו ע"י ייפוי כוח ממנו אל המאסטרים שחנך וכך המסורת המשיכה הלאה, עד היום.
בתהליך החניכה עצמו צריכים שיתקיימו שני תנאים בסיסיים.
רצון התלמיד להיות כלי להעברת הרייקי ורצון המאסטר רייקי להכשיר אותו לשם כך. במצב זה נעשה ייפוי כוח שהתחיל מאוסוי וממשיך בשושלת עד היום. כך שכל מאסטר מיפה את כוחו של תלמידו שהופך ברבות הימים להיות מאסטר ,לבצע חניכה לתלמידיו.
וכל תלמיד הופך להיות מוליך לאנרגיה זו מתוקף ייפוי כוח זה. ללא ייפוי כוח זה והאצלת הסמכויות לא תיתכן העברת האנרגיה מהקוסמוס דרך המאסטר רייקי אל התלמיד.
מכאן מובנת גם חשיבות השושלת הרוחנית של המאסטר החונך - שתהיה למעשה תקפה ומחוברת בכל ענפיה עד לאוסוי.
במידה ונחנכת ע"י מאסטר שאינו משושלת אוסוי, הרי שגם אם הינך מעביר אנרגיה כלשהי אל עצמך או לאדם אחר, הרי שסביר להניח שהינך אולי מעביר אנרגיה כלשהי אולם לא את אנרגיית הרייקי. משום שלא קיים כאן ייפוי הכוח שדברנו עליו.
החניכה בפועל יכולה להיעשות בחדר בו כל התלמידים יושבים על כסאות בצורת מעגל או כל צורה אחרת, בדרך שבה המאסטר יכול לנוע בחופשיות בין התלמידים ומסביבם. ואז המאסטר עובר לתלמיד ראשון מבצע את החניכה, מסיים אותה וממשיך לתלמיד השני, או בחדר בו התלמיד יושב ביחידות והמאסטר מעביר לו את החניכה בצורה אישית.
קיימת גם חניכה לקבוצת תלמידים בבת אחת או "חניכה מרחוק" - ללא נוכחות התלמיד פיזית במקום, אולם, לידיעתי האישית הם אינן לקוחות ממסורת הרייקי המסורתי.
מניסיוני האישי בלבד - הישיבה בחדר של מס' תלמידים ביחד, כאשר המאסטר מבצע חניכה לתלמיד ראשון , מסיים ועובר לתלמיד הבא וכן הלאה עד לסיום חניכת כל התלמידים, נתנו תחושות אנרגטיות חזקות הן לתלמידים והן לי כמאסטר שחנך אותם.הרבה מהתלמידים חוו חוויות יוצאות דופן, אולי בגלל ריכוז האנרגיה בחדר וצפיפות המדריכים הרוחניים שלי ושלהם ביחד, בו זמנית.
בכל מקרה אני מכבד בקשות אישיות של תלמיד לקבל חניכה ביחידות ומבצע אותה. לעיתים אני משלב בסדנה גם חניכה של התלמידים כשכולם נוכחים בחדר ביחד וגם חניכה אישית, הכול בהתאם להנחיות שאני מקבל ממדריכי הרוחניים, בתחילת תהליך החניכה.

יש לציין שמבחינת התלמיד החניכה נראית אולי כטקס אישי קצר האורך מס' דקות. אולם מבחינת המאסטר ההכנה מתבצעת יוםיומיים לפני כן.
ההכנה של המאסטר לקראת החניכה כוללת תזונה מתאימה, התבודדות בטבע וביצוע מדיטציות, ביום שלפני החניכה וביום החניכה עצמה., מבוצע טיהור אנרגטי למקום בשיטות שונות, תפילת המאסטר וכוונתו הכנה לחנוך את התלמידים להיות כלי מעבר לאנרגיה גבוהה זו - כל זה נעשה על מנת להעלות את התדר האישי של המאסטר והכנתו להיות כלי נקי ביותר להעברת האנרגיה בזמן החניכה.

חניכת התלמידים לסמלים היהודיים.

רבות נשאלתי לגבי השימוש בסמלים היהודיים ואופן החניכה.

לגבי הסמלים היהודיים, ניתן לקרוא במאמרי כאן www.metaplim.co.il/a.asp?a=575
נושא זה.

יש וחשוב לציין שהסמלים היהודיים וכן אופן החניכה לסמלים יהודיים אינם חלק משיטת הרייקי המסורתי, אלא תוספת (חשובה מאוד מבחינתי) שנוספה מאוחר יותר לרייקי ומהווה עוד כלי עזר למתרגל הרייקי בפרט ולכל אדם שעוסק בריפוי אנרגטי - רוחני בכלל.

בדומה לסמלים המסורתיים ברייקי, הרי שאני נוהג לחשוף את הסמלים היהודיים (בהתאם לדרגת הרייקי) וללמד את משמעותם קרוב לתהליך החניכה.

תהליך החניכה לסמלים היהודיים אינו נעשה בזמן חניכת הרייקי המסורתי, אלא מיד בסיומה המלא של חניכת הרייקי המסורתי וישנה הפרדה אנרגטית ברורה בין שני טקסים אלו.
החניכה לסמלים היהודיים כוללת תפילה ובקשה מיוחדת לטעינה אנרגטית, שמקורה בקבלה לפני החניכה, בזמן החניכה מתבצעת ברכה,הגיית פסוקים מסוימים והתרכזות בשמות קדושים,ביצוע פעולות שונות ללא מגע, והודאה בסיום.

הזוהר שעוטף את התלמיד בסיום החניכה אינו ניתן לתיאור.

ברכת אור ואהבה לכולכם.
משה בש.
מאסטר רייקי ומורה רוחני.
משה בש, מורה רוחני ומאסטר רייקי מסורתי הכולל סמלים יהודיים, מנהל את קליניקת "המגע המרפא- חדרה"

www.metaplim.co.il/reiki




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב