דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוכני הביטוח פועלים לשיפור תדמיתם 

מאת    [ 10/09/2006 ]

מילים במאמר: 640   [ נצפה 3863 פעמים ]

? החוק החדש שמחייב הפרדה בין פעילות ייעוץ לעבודתם של הסוכנים, מאפשר להם לראשונה לזכות בתדמית של אנשי מקצוע אמינים וישרים ולא מוכרנים אינטרסנטים.
? לשכת סוכני הביטוח פועלת לאחרונה במשנה מרץ כנגד המוכרנים וכנגד מכירת הביטוחים ע"י אנשים או גופים בלתי מורשים.
? ישנם סוכני ביטוח שהגדילו לעשות והסכימו לעבור מבדקים מקצועיים ואישיותיים של חברת יעוץ פיננסי עצמאית כדי להוכיח את כשירותם ואמינותם.

אין ספק כי סוכני הביטוח נמצאים בתחתית סולם האמינות של הציבור. הדעה הרווחת היא כי סוכני הביטוח לא ישרים וכי " הרוויחו את התואר הזה ביושר" . המצב נוצר במידה רבה בגלל שעד לא מזמן סוכני הביטוח שימשו הן כיועצים מקצועיים והן כסוכנים של חברות הביטוח. כלומר, אנשי מכירות בפועל. במצב זה היה ניגוד אינטרסים ברור, כאשר מטרתם העיקרית של הסוכנים הייתה למכור ללקוחות את המוצרים של חברת הביטוח שייצגו ולאו דווקא לתת את השירות והייעוץ המלאים והטובים ביותר.
מצב זה השתנה לחלוטין בפברואר השנה, עם כניסתו לתוקף של חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים שהוציא אל הפועל את מסקנות ועדת בכר. החוק החדש מחייב הפרדה מוחלטת בין היועצים המקצועיים שאמורים לתת חוות דעת מקצועית אובייקטיבית לבין סוכני הביטוח שאמורים ליישם את הוראותיהם עבור הלקוחות.
כיום, שנה אחרי פרסום מסקנות ועדת בכר וחצי שנה לכניסתו לתוקף של החוק החדש נראה שסוכני ביטוח רבים יותר ויותר רואים במצב החדש יותר הזדמנות מאשר איום. בין היתר הזדמנות לנקות את שמו ולשפר את תדמיתו של המקצוע. לשכת סוכני הביטוח פועלת לאחרונה במשנה מרץ כנגד המוכרנים וכנגד מכירת הביטוחים ע"י אנשים או גופים בלתי מורשים. רק בחודש שעבר הלשכה זכתה לניצחון בנושא, כאשר בפסיקת בגץ בנושא תביעת משרד האוצר מול קופ"ח מכבי נקבע כי על קופת החולים מכבי להפסיק לתת ביטוח סיעודי לחבריה, באמצעות מכבי מגן, ולהעביר את מבוטחיה - יותר ממיליון ורבע איש - לאחת מחברות הביטוח. בכך סלל בג"ץ את הדרך לקיום מכרז לביטוח הסיעודי לחברי קופת חולים מכבי , שצפוי

השאיפה להשיג בידול של אמינות ומקצועיות מצדם של הסוכנים הרציניים ביחס למוכרנים, מקבל ביטוי גם בפעילותם הפרטית. לאחרונה, סוכנים רבים יותר ויותר מקפידים למלא בכל פגישה עם הלקוח את מסמך גילוי הנאות בו הם מצהירים מראש על זיקתם למוצרי הביטוח שהם משווקים, כולל הסבר להצעתם הספציפית. זאת בעוד שמרבית סוכני הביטוח עדיין לא עושים זאת, למרות שהדבר נקבע כחובה ע"י משרד האוצר.
כמוכן , רבים עדיין הסוכנים אשר מפרסמים עצמם כ"יועצים" הן בחומר פרסומי כגון כרטיסי-ביקור , אתרי אינטרנט ועוד , דבר המוגד כיום לחוק ! וגורם להטעיית הציבור .
דוגמא נוספת לניסיון סוכני ביטוח לשפר את תדמיתם ולהדגיש את בידולם המקצועי היא פניה של עשרות סוכני ביטוח לחברת "פורשור מומחים", חברה בלתי תלויה העוסקת בייעוץ פיננסי, בכדי לעבור מבדקי מקצועיות שעורכת החברה. מתוך כלל הפונים, 11 סוכנים עברו את הבחינות בהצלחה. שהם מרבית הסוכנים שהסתכנו, בסופו של דבר, בביצוע הבדיקות דבר המעיד על כך שבכל כלל יש היוצאים מן הכלל. המבדקים כללו בדיקת הסמכה והכשרה של הסוכנים, בדיקות ניסיון וותק, מבחנים מקצועיים של כל סוכן בתחום התמחותו ואף מבחנים גרפולוגיים לבדיקת אישיותם, יושרם ואמינותם של הסוכנים..
דני טל, מנכ"ל "פורשור מומחים" מסביר צעדים אלו של סוכני הביטוח: "בעקבות הרפורמה עולמם של סוכני הביטוח נהיה יותר קשה, אבל אנשי המקצוע הטובים מביניהם הבינו שאת המצב החדש הם יכולים לתעל לטובתם. במצב של הפרדת פונקציות הסוכנים מהייעוץ ניתנת להם מצד אחד האפשרות לשפר את מעמדם ותדמיתם המקצועיים ומצד שני גם להרוויח יותר כסף עקב הפניית לקוחות ללא עמלה מצד יועצים. מעתה גדלה האפשרות שסוכני הביטוח ייתפשו ע"י הציבור כעוסקים מקצועיים ביישום הצעות המומחים שיביאו איתם הלקוחות, במצב החדש ייהנו גם מאמינות רבה יותר וגם יזכו לעבודה באווירה טובה יותר בה לא יצטרכו להתמודד עם עוד עם החשדנות ההיסטורית, המתמדת של הלקוחות כלפיהם, מה שיביא לגידול הן במספר הלקוחות והן בכמות הפניות לעסקאות הנובעות מהגדלת המודעות לצרכים הביטוחיים ע"י היועצים.
לכן עתה, יותר מתמיד, חשוב להם להגן על תדמיתם של האמינים בין סוכני הביטוח כאנשי מקצוע טובים ואמינים, התדמית זו, שהיא הנכס המקצועי העיקרי שלהם, הפכה לברת השגה מבחינתם, ואלא שישכילו לנצל השינוי ייהנו גם מהפירות שהוא נושא בחובו"
האם הגענו למנוחה והנחלה , ימים ידברו.



דני טל יועץ ביטוח פנסיוני מורשה מוסמך כעד מומחה להגשת חוות דעת בבימ"ש
מנכ"ל חברת פורשור מומחים לייעוץ ביטוח ושדרוג פיננסי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב