דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לקבל קידום בעבודה בדרך המהירה והטובה ביותר 

מאת    [ 14/09/2009 ]

מילים במאמר: 505   [ נצפה 5585 פעמים ]

בניגוד למה שאפשר לחשוב מצפייה בסרטים, השגת קידום בעבודה היא כמעט תמיד עניין של ביצועים. נכון שזה נשמע פחות מעניין מאשר אינטריגות, פרוטקציה או רמזים לטובות הנאה, אבל המציאות אינה סרט. מנהלים השוקלים קידום לעובדים מביאים בחשבון עובדה חשובה וברורה לכל מי שיתנתק מהסרט זמן מספיק כדי לחשוב בהגיון: ביצועיהם של העובדים שיקודמו ישליכו באופן ישיר על הביצועים הנמדדים של המנהל עצמו. לפיכך, למנהל יש אינטרס ברור לקדם לתפקיד את העובד אשר ביצועיו יהיה הטובים ביותר, ותוך מינימום מאמץ והשקעה מצד המנהל עצמו.

 

נכון, לא כל המנהלים מצליחים לממש את האינטרס העצמי שלהם בצורה הטובה ביותר, ולכן נעשות לעתים שגיאות בתהליכי קידום עובדים. אך אלו אינן משנות את העובדה הבסיסית – ביצועים מעולים הם עדיין הדרך הטובה ביותר לזכות בקידום ובכל הנלווה אליו. לכן, עובד המעוניין בקידום יעשה לעצמו טובה גדולה אם יפעל לשיפור מהיר ומורגש בביצועים שלו.

 

דרך אפקטיבית לעשות זאת היא בעזרת מאמן אישי – ניהולי. אימון אישי (או קואצ'ינג) היא מתודה שנכנסה לתודעת הציבור בארץ לפני כחמש שנים, והוכיחה עצמה כחלופה מהירה ויעילה לרבים מבין תהליכי השיפור שקדמו לה. בבסיס האימון עומדת ההנחה כי המתאמן (הפונה לאימון) הוא 'שלם, יצירתי ובעל תושיה'. רוצה לומר, שאין בו פגם, לא חסר בו דבר, ויש בו כל הדרוש להצלחתו. במקום לנסות 'לתקן' את המתאמן או להקנות לו כישורים, מתמקד האימון בזיהוי נקודות החוזק של המתאמן ובניית אסטרטגיות פעולה שיבטאו את החזקות האלו בצורה היעילה ביותר. לפעמים הקושי של המתאמן הוא דווקא תוצאה של חסם (אופן פעולה החוזר ומכשיל אותו). במקרים אלו, האימון מזהה את החסם ומסייע למתאמן לפתח אסטרטגיות פעולה חליפיות, יעילות יותר.

 

יש ארגונים המכירים בתרומתו של האימון ושוכרים מאמנים עבור עובדים העומדים לפני קידום, או שקודמו לפני זמן קצר. אבל גישה זו עדיין אינה נפוצה מאוד. לכן מומלץ לעובדים הרוצים קידום לשקול לשכור מאמן באופן פרטי, על מנת שיסייע להם ליצור 'קפיצת מדרגה' מורגשת בביצועים שלהם, ובכך להגדיל באופן ניכר את סיכויי הקידום שלהם.

 

מעניין לגלות שהשקעה באימון פרטי אינה גבוהה במיוחד, ובדרך כלל היא מחזירה את עצמה פי כמה וכמה תוך זמן קצר. עלותו של תהליך אימון אישי – ניהולי מהסוג שתואר כאן צפויה להיות בטווח שבין שלושה לחמישה אלפי שקלים (כתלות ברמת המאמן, מצב השוק ומשך התהליך). אמנם מדובר בסכום משמעותי המייצג אחוז ניכר ממשכורתו החודשית של עובד ממוצע, אך אין זה סכום שלא ניתן לעמוד בו. רוב הקורסים וההכשרות שעובד כזה עשוי לקחת על מנת לנסות לזכות ביתרון דומה צפויים לעלות סכומים דומים, והשפעתם על סיכויי הקידום מובטחת פחות. מעבר לכך – העובד צפוי להחזיר לעצמו את ההשקעה תוך זמן קצר (כמעט תמיד פחות משנה) בזכות התנאים והשכר המשופרים לאחר קבלת הקידום. ולאחר מכן, הוא ממשיך להנות מפרות ההשקעה הזו לאורך כל הקריירה המקצועית שלו, דבר ההופך את יחס ההחזר על ההשקעה לגבוה מעל ומעבר לכל סוג של השקעה פיננסית אחרת.

רוצה לדעת עוד על אימון, ניהול והשילוב ביניהם? הירשם לתפוצת האימייל שלי ותקבל מייד וללא תשלום את "אימון ברבע שעה" ואת "איך לבחור את המאמן שלך", שני פרסומים מועילים שלא תמצא בשום מקום אחר.
לחץ כעת על אחד הקישורים האלו והתחל לקבל מייד לתיבת הדואר שלך את המידע העדכני, הרלוונטי והמעניין ביותר שאפשר להשיג בעברית על אימון.

שמעיה דוד הוא מאמן אישי וניהולי מוסמך (MCI/EMCI), מלמד ומדריך מאמנים בקורסי אימון, מפתח כלי אימון והכשרה למאמנים ולמנהלים בתחומים מקצועיים ועסקיים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב