דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורך דין עבירות מין 

מאת    [ 14/09/2009 ]

מילים במאמר: 383   [ נצפה 3226 פעמים ]

 עו"ד פלילי לעבירות מין - נגה ויזל

 

ההגדרה של עבירות מין על פי החוק מתייחסת אל קיום מעשים בעלי קונוטציה מינית, אשר מתבצעים נגד רצונו של הקורבן. עבירות מין יכולות להיות מבוססות על מגע בגופו של קורבן העבירה, על הצגת מראות מיניים לנגד עיניו, על דיבורים פוגעים בעלי הקשר מיני וכיוצ"ב.

 

עבירות מין מתחלקות לכמה דרגות. העבירות בדרגות החמורות הן תקיפה פיזית של הקורבן, לדוגמא - אונס. לעומתן עבירות בדרגות חמורות פחות הן מעשים מגונים או אמירות סקסיסטיות.

חשוב שתדעו, שבכל מקרה של עבירת מין, בלי קשר לדרגת חומרתה, היא מקבלת מעמד חמור יותר, כאשר הקורבן הנחשף לה הוא קטין, או כאשר נעשה שימוש באלימות או איומים בעת ביצוע העבירה. לכן גם פדופיליה נחשבת לעבירת מין, כיוון שהחוק מטיל עונש על קיום פעולה מינית עם קטין (מתחת לגיל ההסכמה).

 

עבירת מין - פלילי ואזרחי גם יחד

 

עבירת מין נחשבת על פי החוק לעבירה פלילית וכן לעוולה אזרחית. למה הכוונה? על ביצוע עבירת מין ניתן להעמיד לדין את התוקף בעוון עבירה הפלילית, שעונשה הוא מאסר, וכן הקורבן יכול לתבוע פיצוי על הנזק שנגרם לו במשפט אזרחי. לעתים ניתן לתבוע פיצוי אפילו ללא הוכחת נזק כלשהו.

 

שירות המבחן והתסקיר - מידע חשוב

 

בשלבי הארכת המעצר או בטרם מתן גזר-הדין של מואשם בעבירת מין,  בית המשפט ימנה קצין מבחן לצורך עריכת חקירה לאיסוף פרטים רבים ככל האפשר על מצבו של העבריין בהווה ובעבר. במהלך החקירה, יבקר קצין המבחן בבית העבריין, אם ימצא לנכון, ישוחח עם בני משפחתו ומקורבים, ועם כל מי שיכול להוסיף מידע על אופיו של אותו עבריין. בנוסף קצין המבחן יפנה את העבריין לעריכת בדיקות רפואיות, פסיכולוגיות, פסיכיאטריות מקצועיות ואחרות.

 

בתום ביצוע כל הפעולות הנ"ל קצין המבחן יגיש תסקיר הכולל אבחון, הערכה והמלצה כיצד לפעול בהקשר לעבריין. התסקיר מוגש בכתב לבית המשפט, והוא מסמך חשוב ביותר בהחלטה כיצד לנהוג כלפי העבריין.

 

 

תסקיר חיובי - חלומו של כל עבריין

 

אין ספק כי עתידם של עברייני מין תלוי מאד באופי התסקיר המתייחס אליהם. העונש שיוטל עליהם יושפע רבות מתוצאות שירות המבחן והתסקיר שנכתב ע"י קצין המבחן. כעורכת דין פלילית הייתי עדה למשמעות כוחו של תסקיר אינספור פעמים. עבריינים רבים זכו להקלות רבות בעונש בשל תסקירים "חיוביים".

 

קצין המבחן ימליץ לעיתים על דרכים חלופיות למאסר לצורך שיקום עבריין המין, כגון: אשפוז לגמילה מהתמכרות לסמים, טיפול נפשי ורפואי וכו' המקובלים במקרים של עבריינות מין.

 

 

 

נגה ויזל עורכת דין פלילי . נייד : 052-3295296 אתר המשרד : http://nogawiesel.com/ רחוב : ברקוביץ 4 קומה 5 תל אביב *********** המידע הכלול בהודעה זו נשלח על ידי עורך דין, ונועד להיות חסוי ולשימושם הבלעדי של הנמענים הנזכרים לעיל. ככל שהנמען הוא לקוח,תשדורת זו עשויה להיות למטרת מתן ייעוץ משפטי ועל כן הנה פרטית. תשדורת זו עשויה אף להכיל את תוצר עבודתו של עורך הדין. אם אינך הנמען אליו כוונה התשדורת, דע כי כל החזקה או הפצה של תשדורת זו אסורות בהחלט. אם קיבלת את התשדורת בשוגג, אנא מחק את כל עותקיה ו/או צרופותיה, השמד כל העתק אחר בכל אמצעי אחסנה או הצגה שיצרת מתשדורת זו או מצרופותיה והודע לשולח מיד. הסתמכות על המידע והעצות הניתנים בו, היא על אחריות המשתמשים בלבד ואין לראות במידע כתחליף לסיוע משפטי מקצועי, אלא כהמלצה בלבד. ***********




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב