דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טבעות אירוסין - מדריך לקנייה חכמה 

מאת    [ 13/09/2009 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 3056 פעמים ]

טבעות אירוסין ניתנות על ידי בן הזוג שמבקש לתת ולקבל הבטחה לנישואים, לחיים משותפים ולאהבה, והן נענדות של קמיצת יד שמאל. ישנן השערות האומרות כי מסורת זו החלה לפני יותר מאלפיים שנה, עוד בימי הרומאים, שהאמינו כי באצבע זו מתחיל "ונה אמוריס" - עורק האהבה, העורק שמוביל ללב, ולכן עליה נענדת טבעת אירוסין שמסמלת אהבה יותר מכל דבר אחר. טבעות האירוסין הנפוצות היום הן טבעות סוליטר - טבעת דקה סטנדרטית שמשבוצת באבן יקרה בגודל בולט, כשהנפוצות שבהן הן טבעות יהלומים. משערים כי האישה הראשונה שקיבלה טבעת יהלומים היא מרי דוכסית בורגונדי מהארכידוכס מקסימיליאן מאוסטריה, בשנת 1477.

טבעת אירוסין - מספרים, עובדות וגם זהב

מסקר שנערך על ידי חברת תכשיטים עולה כי הזמן הממוצע שלוקח לגבר ישראלי לבחור טבעת אירוסין הוא כשעתיים. כמו כן, כ-40% מהגברים מוציאים עד 2,500 ש"ח על טבעת אירוסין, 30% מוציאים עד 5,000 ש"ח, 20% מוציאים עד 8,000 ש"ח ו-10% מוציאים 10,000 ש"ח ויותר. עובדה ידועה היא כי רובם הגדול של הגברים בוחרים טבעת אירוסין עשויה מזהב. חשוב לציין כי בישראל קיים חוק המחייב כל מוצר זהב לעבור תהליך אימות דרגת טוהר הזהב. החוק מנסה להגן על הצרכנים מפני זיופים, ומגדיר דרגות טוהר זהב שונות, לדוגמא מוצר בעל דרגת טוהר של פחות מ-375 אלפיות (9 קראט) אינו נקרא זהב. למעשה התקן קובע שעל גבי כל מוצר חייבים להופיע שלושה סימנים מזהים: האחד הוא סימן היצרן או היבואן (המופיעים בדרך כלל במתכונת של ראשי תיבות), השני הוא סימן טוהר הזהב בקראטים והשלישי הוא סימן האימות, שתכליתו להוכיח כי סימן טוהר הזהב הוא אכן נכון.

טבעת אירוסין - אז למשכן את הבית?

ידוע כי המחיר של טבעת אירוסין הוא גבוה במיוחד, בעיקר בגלל גודלן של האבנים, שלעיתים קרובות הן יהלומים, כאמור, ולכן רבים שואלים את עצמם מהי הדרך הנכונה לקנות טבעת אירוסין? אבל חשוב לציין כי מעבר למחירם של חומרי הגלם נוספות עלויות רבות בגלל הדך הארוכה אותה עוברת טבעת אירוסין מלידתה ועד לבת הזוג המאושרת: היא מתחילה אצל יצרן התכשיטים שהוא המקור לטבעת בעצם ונמכרת עבור סוחר בתכשיטי יהלומים. סוחר תכשיטי היהלומים מוכר לסוכן שטח תכשיטים והאחרון משווק את התכשיטים לרשת חנויות תכשיטים או לחנות תכשיטים. כמובן שכל אחד מחלקי השרשרת הזו צריך להרוויח את זכרו ולשלם למוכרים, ארנונה של החנות וכדומה ולכן אין ספק שהצרכן שקונה את טבעת האירוסין שנמצאת בסוף השרשרת משלם מחיר גבוה מאוד. אי לכך רצוי לקנות את הטבעת ממקום כמה שיותר גבוה בשרשרת, אצל יצרן תכשיטים. יצרני התכשיטים יושבים רובם בבורסה ברמת גן והם כולם חברים באחד מהגופים הבאים: הבורסה ליהלומים ברמת גן, ארגון התכשיטים הישראלי, ארגון היהלומים הישראלי. לכן, בקניה מהם אין ספק כי מחיר טבעת אירוסין לפני שעברה את כל המתווכים יהיה נמוך בהרבה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב