דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קואציינג ניהולי - ההשקעה הטובה ביותר שאפשר למצוא לכסף שלך 

מאת    [ 13/09/2009 ]

מילים במאמר: 559   [ נצפה 2090 פעמים ]

כאשר מנכ"ל  חותם על אישור התשלום שמאפשר לאחד מעובדי החברה לצאת לקורס 'מנהלי פרויקטים' הוא סבור שהוא יודע בדיוק עבור מה הוא משלם. סביר להניח שסילבוס הקורס הוגש לו יחד עם הצעת מחיר, ובמקביל הוצגו 2-3 אפשרויות נוספות להכשרה דומה שתכליתה להעניק לעובד את הכישורים הדרושים לנהל פרויקט בהצלחה. קל יחסית לקבל החלטה כשאתה מאמין שברורה לך התמורה.

כאשר אותו מנכ"ל מתבקש לחתום על אישור התשלום למאמן אישי - ניהולי לאחד מעובדיו, לא תמיד ברור לו האם ההשקעה הזו משתלמת. אבל האמת היא שהתמורה להשקעה באימון היא מיידית וברורה. לעתים קרובות היא ברורה יותר מאשר התמורה להשקעה בקורס המעניק כישורים כלליים שאינם בהכרח ממוקדים בצרכים הספציפיים של הלומד.

כדוגמה, ניקח מנהל זוטר בארגון. נניח שאותו מנהל, נכנה אותו 'מנחם' לצורך הנוחות, קודם לאחרונה מתפקיד סגן מנהל המחלקה וכיום הוא ממונה על 15 עובדים. משכורתו של מנחם 10,000 ש"ח בחודש, ואילו עובדיו משתכרים מעט מעל שכר מינימום. נניח - 5,000 ש"ח לחודש. ניסיונו של מנחם בעבודה הקנה לו את כל הידע הטכני הדרוש ואת ההיכרות עם העובדים והתהליכים שעליו להפעיל. למרות זאת, ביצועיו נופלים מאלו של קודמו בתפקיד. תפוקת המחלקה ירדה ב-7% מאז נכנס לתפקיד, מ-250,000 ש"ח בחודש ל-232,500 ש"ח. ניתוח מהיר של מחלקת משאבי אנוש העלה שמנחם אינו מנהל את זמנו באפקטיביות, וכתוצאה מכך אינו עוקב במידה מספקת אחר הביצועים של העובדים ואינו מסייע להם מספיק בפתרון בעיות ושחרור מעצורים. בנוסף, מנחם גם אינו מנהל באפקטיביות את הפגישות עם עובדיו, ומוציא זמן רב מדי על דיונים, ישיבות ושיחות. מחלקת משאבי אנוש המליצה לשכור למנחם מאמן ניהולי שיסייע לו לשפר את ביצועיו ויחזיר את ביצועי המחלקה לפחות לרמה הקודמת.

נניח שהמאמן מסייע למנחם לשפר את יעילות ניהול הזמן שלו. עבור הדוגמה הזו נסתפק בשיפור צנוע בהחלט. נניח שבעזרת המאמן מנחם צמצם את הזמן הלא-יעיל האישי שלו ב-4 שעות בשבוע (כלומר, היום תפוקתו גדלה בשווי 4 שעות עבודה כל שבוע), מתוכן, כשעה בשבוע הוא זמן שהיה מבזבז גם לעובדים שלו בשיחות, ויכוחים ודיונים. מה הרווח לארגון?

במונחי עלות מעביד, היחס הוא בערך 1.3:1 מול השכר ברוטו לעובד. לפיכך, עלות שכר השעה של מנחם היא מעט פחות מ-70 ש"ח לשעה, ושל עובדיו, 35 ש"ח. כלומר, הרווח החודשי המיידי לארגון מהתייעלות בשעות עבודה הוא (4X70+1X35X15)X4=3220 ש"ח לחודש! כלומר, גם אם הארגון שכר למנחם מאמן מנוסה הגובה 500 ש"ח למפגש, תמורת האימון מוחזרת לארגון תוך 2-3 חודשים לכל היותר, וזה רק בהתייחס לעלות העבודה ומבלי להביא בחשבון את התוספת היצרנית.

בפועל, הערך של שעות העבודה האלו לארגון גדול מהעלות, שאחרת הארגון מפסיד. למעשה, בדוגמה זו הערך הממוצע של שעת עבודה של מנחם ועובדיו הוא 80 ש"ח, כך שבמונחי רווח ולא עלות, הארגון מרוויח בערך 19X80X4=6080 ש"ח לחודש. וכל זאת מבלי להניח שום הנחות לגבי תועלות נוספות כלשהן העשויות להתקבל מהאימון, למרות שיש עוד הרבה כאלו.

נניח שהאימון נמשך 3 חודשים. שנים עשר מפגשים שבועיים כל אחד ב-500 ש"ח. ונניח אפילו שרק בסוף האימון מתחילים לראות את השיפור הזה. עדיין מדובר בהשקעה שתחזיר את עצמה תוך 4 חודשים. אבל חשוב יותר - הארגון ימשיך להרוויח את הסכום הזה מידי חודש בחודשו כל עוד מנחם וצוותו עובדים באותם התנאים. מי מסוגל להצביע על השקעה אחרת כלשהי שבה תקבלו את כספכם בחזרה תוך ארבע חודשים, ומאותו רגע תקבלו סכום השווה להשקעתכם הראשונית מידי חודש? אין כזו. פשוט - אין.

בדוגמה הזו השתמשתי בהנחות מוקצנות עד כדי גיחוך בהקטנת וצמצום תועלתו של האימון, ועדיין התוצאה המתקבלת צריכה לגרום לכל מנהל כספים להזיל ריר ולבקש עוד. בפועל, התועלות גדולות בהרבה. אימון הוא ההשקעה המשתלמת ביותר שאתה יכול למצוא לכספך.
רוצה לדעת עוד על אימון, ניהול והשילוב ביניהם? הירשם לתפוצת האימייל שלי ותקבל מייד וללא תשלום את "אימון ברבע שעה" ואת "איך לבחור את המאמן שלך", שני פרסומים מועילים שלא תמצא בשום מקום אחר.
לחץ כעת על אחד הקישורים האלו והתחל לקבל מייד לתיבת הדואר שלך את המידע העדכני והרלוונטי ביותר בעברית.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב