דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכנה לקראת מפגש עם שרות מבחן וקצין מבחן- תרומתם של אנשי מקצוע מומחים 

מאת    [ 13/09/2009 ]

מילים במאמר: 355   [ נצפה 3230 פעמים ]

סנגורים רבים, בהכירם את ההשלכות המשמעותיות והמשקל הרב שיש לתסקיר "חיובי" אודות לקוחותיהם על תוצאות ההליך הפלילי, מודעים לחשיבות הרבה שיש בהכנת הנאשם לקראת המפגש עם קצין המבחן וההכרה בתרומה החיובית להכנה זו על יכולתו לשתף פעולה בצורה מירבית עם תהליך האבחון ובכך להשיג תוצאות חיוביות עבורו. חלק מהסנגורים מספקים ללקוחות הדרכה והכוונה לקראת מפגש חשוב זה. יחד עם זאת, מרבית עורכי הדין מדווחים על קשיים שונים.

הדרכה מתאימה לקראת המפגש עם קצין המבחן בשרות המבחן כוללת לא רק מתן ידע מדויק ומקיף אודות תפקידו של קצין המבחן ומשמעות התסקיר אלא גם נדרשת על מנת לאפשר לנאשם לעבור תהליך של עיבוד רגשי וקוגנטיבי לגבי מושגים הקשורים לאחריותו לביצוע העברה וניתוח הגורמים הגלויים והסמויים שעומדים בבסיס הסתבכותו. כאן המקום לציין כי תהליך פסיכולוגי חשוב זה עשוי להוות בסיס לאיתור הגורמים שהובילו להסתבכות בעבירה הפלילית ולגיוס הנאשם לטיפול רגשי ונפשי כחלק מהליך שיקומו.

הקשיים המדווחים ע"י סנגורים לספק ללקוחותיהם את ההכנה הנדרשת לקראת המפגש עם שרות המבחן נובעים לעיתים ממידע מצומצם או אף העדר שיש ברשותם לגבי תהליכים ומושגים מעולם הטיפול והאבחון. מושגים אלו באופן ברור הינם מתחום מומחיותם של אנשי טיפול מבריאות הנפש בכלל ועובדים סוציאלים שלהם ניסיון מקצועי מול עוברי חוק (כדוגמאת קציני מבחן לשעבר) בפרט. ברור איפה, כי הדרכה מצומצמת, או העדר הדרכה כלל לקראת מפגש חשוב ולעיתים קריטי זה, מצמצמים באופן משמעותי את סיכויו של הלקוח להגיע מוכן ולשתף פעולה עם שירות המבחן באופן שיקדם את ענייניו.

מתוך ההכרה בחשיבות הרבה שיש לקשר החיובי שבין הנאשם לשרות המבחן גוברת בשנים האחרונות מהמודעות בקרב עורכי הדין להפנות את הלקוחות שלהם לתהליך הכנה לקראת המפגש לאיש מקצוע מומחה. כך למשל נעזרים סנגורים בקציני מבחן לשעבר שברשותם ניסיון עשיר מעמיק ומקצועי עם תהליך אבחון וגיבוש תסקירי קצין מבחן. באמצעות סיוע אנשי מקצוע מומחים יכול הלקוח להבין טוב יותר את התהליך הצפוי לו. כחלק מהתהליך, הלקוח יכול לתאם ציפיותיו לקראת המפגש עם קצין המבחן, להבין ולנתח מושגים הקשורים לתהליכים העומדים בבסיס התנהגותו הפלילית, לבחון לעומק, שלא בתנאי לחץ, עמדותיו לגבי אחריותו לביצוע העבירה. תהליך זה מסייע לו לשפר את יכולתו לייצר תקשורת בין אישית חיובית בינו לבין קצין המבחן ובכך להגביר את הסיכוי לקבל חוות דעת רחבה ומעמיקה יותר לגבי נסיבותיו האישיות והאפשרות לכלול המלצות שיקומיות בעניינו.
לילך אדרת, עו"ס (m.s.w), קצינת מבחן לשעבר, הינה מנהלת תחום פלילי במרכז ד"ר טל. אחראית על הגשת חוות דעת לבתי משפט, יעוץ לסנגורים לגבי הפן הסוציאלי והשיקומי של הלקוח וגיבוש תוכניות טיפול במסגרת ההליך הפלילי.
פסיכיאטר
חוות דעת פסיכיאטרית
שירות מבחן



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב