דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קופירייטר - מהות המקצוע 

מאת    [ 13/09/2009 ]

מילים במאמר: 481   [ נצפה 2358 פעמים ]

בשנים האחרונות נחשפנו לבאזז גדול מסביב למקצוע חדש, שנדמה שהפך לנחשק ומבוקש מאוד. המקצוע האמור הינו כמובן קופירייטר, ונדמה שמאז שנות התשעים המקצוע הולך והופך לנפוץ יותר, ובה בעת - לנחשק יותר. הסיבה לפופולאריות הרבה של מקצוע קופירייטר היא שמדובר בתחום שנוגע בתעשיות זוהרות, עדכניות ובדרך כלל - מכניסות היטב. קופירייטר הינו איש מקצוע, המתמחה בעולם המכירות הנחשק, זאת מבלי "ללכלך את הידיים" בעבודת שטח קשה.

למעשה, קופירייטר אינו מקצוע כה חדש כמו שרבים נוהגים לחשוב. אמנם בשנים האחרונות הפך קופירייטר למקצוע "חם" מאוד ואטרקטיווי, אלא שעוד בזמנים עברו היו אנשי מקצוע שעשו עבודה זהה לזו שעושים כיום הקופירייטרים הצעירים במשרדי הפרסום. תפקידם היה ליצור מודעות פרסום בסיסיות, ולנסח עבורן טקסט תמציתי, קליט ומשכנע, שיסייע למכירת המוצר. באותה תקופה לא קראו למקצוע "קופירייטר" כמובן, אך העיקרון על פיו פעלו - ניסוח משפטים תמציתיים וסיסמאות קליטות, שנועדו להעביר לצרכן מסר חד ומשכנע, נותר הבסיס של עולם הקופירייטינג.

קופירייטר - איך ניתן לעסוק בתחום?

כדי להיות קופירייטר טוב, עליכם להיות חדי-חושיים, בעלי יכולות כתיבה והתנסחות, מצויידים בחוש הומור בריא, והכי חשוב - במחשבה מרעננת ומקורית. אם אתם חושבים שיש באמתחתכם את התכונות הללו, תוכלו לנסות להשתלב בתחום "מלמטה" או לחילופין לנסות ללמוד אותו יותר לעומק באחת מן המכללות או האקדמיות המלמדות את התחום. בתום הלימודים תוכלו לנסות להשתלב באחד ממשרדי הפרסום המובילים בישראל המחפשים קופירייטר.

 

קופירייטר הינו מקצוע נפוץ מאוד, ובשוק קיימת דרישה גדולה לקופירייטרים צעירים ואיכותיים, אך זיכרו - כדי להצליח להשתלב בתחום, ולהפוך לאיש מקצוע מצליח בשלבים מאוחרים יותר, תידרשו להשקיע את כל כולכם ולהיות הכי טובים שאתם יכולים. משום היוקרה הרבה לו זוכה התחום, קיימים קופירייטרים צעירים רבים המתחרים על כל משרה ומשרה, ורק המצטיינים באמת מצליחים להתבלט ולהתפרנס בכבוד.

 

מה עושה קופירייטר טוב?

קופירייטר מוצלח יהא זה שיוכל לתמצת את הרעיון שבבסיסו של קמפיין פרסומי כלשהו לכדי סלוגן קצר וקליט, שיכיל בתוכו את מהות המותג ויצליח להניע לפעולה את קהל היעד שלו. או, במילים פשוטות יותר, קופירייטר טוב יהיה זה שיצליח להגות את הסיסמא המוצלחת ביותר, שתזניק את המותג שלכם לשחקים ותביא לעליה בחשיפה ובתזרים המזומנים שלו. קופירייטר טוב הוא קופירייטר שמצליח לגרום ללקוח שלו להרוויח יותר כסף, ולכן מדובר במקצוע נחשק מאוד, שדורש שורה רחבה של יכולות ותכונות אופי שיהפכו אדם לקופירייטר טוב.

 

אם גם אתם מבקשים לעשות את צעדיכם הראשונים בתחום - הרי שאתם נכנסים לעולם ססגוני ומרתק, שמעטים הם המקצועות שמעניקים פוטנציאל עיסוק כה עדכני, ורסטילי ומרתק. מכאן השמים הם הגבול עבורכם, והתמדה, כישרון, מקצועיות וחתירה למצוינות יבטיחו לכם הצלחה במקצוע.

איי וי טקסט בע"מ
http://www.ivtext.co.il
קופירייטר
תוכן
חברה מובילה בתחומים קופירייטינג, כתיבת תוכן שיווקי, כתיבת תוכן לקידום אתרים ברשת האינטרנט.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב